2020-05-27, 09:36
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Vad tror folk om att leta tillgångar bland de norska oljebolagen? Många som har tagit stryk och många med skyhög potential enligt "proffsen" (t.ex. Swedbank). Kanske kan vara läge nu när oljepriset har stabiliserats något och världen håller på att hämta sig (efterfrågan går upp).

Har vi svårt för alla dessa "börsproffs", "analytiker" och "strateger"...?
Citera
2020-05-27, 09:43
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag tolkar det som att vi ska köpa, du och jag. Tack för tipset!

RSI14 för 4h stod som sagt på 78 vilket är något blodigt högt för egen del.
Därför inte konstigt att Airbus nu är på väg ned i skrivande stund (RSI14 på 4h nere till 73 i skrivande stund).

Om man ändå vill köpa skulle jag vänta tills det att RSI14 på 4h åtminstone är under 70 eller att någon typ av support har stötts på.
Citera
2020-05-27, 10:56
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Inga problem! Kan hända att det blir ett av bolagen att investera lite i när skatteåterbäringen kommer. När gick du in då?

Hade de på bevakning, men nær 37m ordern kom så gick jag in.
Citera
2020-05-27, 11:06
Medlem
Tufft att vara nybörjare.

Jag har blandat ihop datumen för Scandic’s Nyemission och kan inte längre se erbjudandet på mitt Avanza-konto. Trodde sista datum var 28:e.

Betyder det att jag missat att kunna köpa in mig på 20kr/aktie, eller finns det någon annan väg in?
Citera
2020-05-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Tufft att vara nybörjare.

Jag har blandat ihop datumen för Scandic’s Nyemission och kan inte längre se erbjudandet på mitt Avanza-konto. Trodde sista datum var 28:e.

Betyder det att jag missat att kunna köpa in mig på 20kr/aktie, eller finns det någon annan väg in?
Om du köper idag eller imorgon kan du ta del av nyemissionen vad jag vet, men till denna kursen känns det som en ren förlustaffär
Citera
2020-05-27, 11:15
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hade de på bevakning, men nær 37m ordern kom så gick jag in.

PM nu, en vældigt liten order men detta bolag ær no-joke. Snart 2siffriga orders før ett bolag på 200Msek. mitt under coronakaos.

https://news.cision.com/se/topright-nordic-ab/r/netonnet-lagger-ytterligare-order-pa-led-lysror-fran-topright,c3120778

"Enkelheten med att behålla befintliga armaturer och endast byta ut Lysröret är ett starkt mervärde. Vi fortsätter att utveckla samarbetet med NetOnNet och att vi nu levererat energismarta LED-lysrör till 20 av deras 31 Lagershoppar visar på ett gott förtroende från NetOnNet”, säger Anders Myrbäck, VD på TopRight Nordic."
Citera
2020-05-27, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Om du köper idag eller imorgon kan du ta del av nyemissionen vad jag vet, men till denna kursen känns det som en ren förlustaffär
Mitt nuvarande innehav på 700 aktier köptes på 30kr/st, inte på dagens ~60kr/st

Men hur jag skaffar dessa nya aktier till priset 20kr/st är fortfarande ett mysterium. Läste något om att man var tvungen att tacka ja / intresseanmäla först och jag missade det.
Citera
2020-05-27, 11:39
Medlem
Citat:

Men hur jag skaffar dessa nya aktier till priset 20kr/st är fortfarande ett mysterium. Läste något om att man var tvungen att tacka ja / intresseanmäla först och jag missade det.
Jaha men dåså, detta kommer inte hände förrän i juni, sålänge du äger aktien vid stängning imorgon kommer du ta del av ne i juni. Men i din sits hade jag nog sålt nu när den är på 60 kr, jag har svårt att se att din vinst skulle bli mycket större om du deltar i hela ne grejen. Tänk på att kursen kommer spädas ut ordentligt, tidigare ath på 110 kommer efter ne vara ca 60 kr, om jag inte tänker helt fel.
Citera
2020-05-27, 11:41
Medlem
Citat:

Vill inte låta dryg men har du varit med vid någon tidigare nyemission?

Jag kan inte ett skit om Scandic, aktiekursen eller läget dom befinner sig i men det är snarare regel än undantag att kursen på aktien justeras kraftigt (neråt) när dom nya aktierna kommer ut och börjar handlas.

Här du studerat erbjudandet och framförallt hur många nya aktier man ska ge ut?
Citera
2020-05-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Jag kan inte ett skit om Scandic, aktiekursen eller läget dom befinner sig i men det är snarare regel än undantag att kursen på aktien justeras kraftigt (neråt) när dom nya aktierna kommer ut och börjar handlas.

Ett innehav på 700 aktier ger 600 teckningsrätter, en ganska rejäl utspädning mao.
Citera
2020-05-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny

Är första nyemissionen jag är inblandad i. Har inte kollat allt för mycket. Följt lite analyser. Sett nya riktkurser på ~37kr.
Citera
2020-05-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Jaha men dåså, detta kommer inte hände förrän i juni, sålänge du äger aktien vid stängning imorgon kommer du ta del av ne i juni. Men i din sits hade jag nog sålt nu när den är på 60 kr, jag har svårt att se att din vinst skulle bli mycket större om du deltar i hela ne grejen. Tänk på att kursen kommer spädas ut ordentligt, tidigare ath på 110 kommer efter ne vara ca 60 kr, om jag inte tänker helt fel.
Ok. Då börjar det klarna något. Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in