2020-05-27, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Problemet är ju att denne "nån" med bilfirma är helt avskriven från utredningen.
Och denne "nån" har klart och tydligt förklarat att han tar totalt avstånd från sin son om han har gjort nåt.

Från Förhör i FUP.

S skulle då inte vilja se sin son igen om han hade något med detta att göra. S vill inte ha med
honom att göra igen i såna fall. S tror dock inte han gjort något.

S har sagt att polisen får göra vad dom vill med Tishko om han gjort något mot henne.

Om Tishko har gjort något sådant så är han inte S son längre. S vill att polisen ska göra samma sak med Tishko som han gjort mot Wilma. Om det är Tishko som gjort något, dödat henne eller något annat.

Jag har sagt till dig förut att om han inte har gjort något och han blir fri så ska jag tatuera in
hans namn här på mitt hjärta. Men har han gjort det är han inte min son. Aldrig, jag vill inte
se honom. Sitter han i fängelse hela livet så kommer jag inte besöka honom.

Nu tänker jag bara. Vad ska jag göra om det är han som gjort sånt. Om han gjort det har han
skadat hela familjen. Hoppas att han inte gjort något. Hoppas.

Du förstår att det inte ser bra ut när det hittas en kroppsdel i lägenheten och mängder med
blod som någon försökt städa bort. Det ser inte bra ut.
Nej. Det var inte roligt. Jag bara hoppas att han inte gjort något. Annars vill jag inte se honom
igen.

Claes. Jag lovar. Om jag visste något den dagen han kom till oss hade jag ringt polisen.

Om han gjort något mot Wilma vill jag aldrig mer prata med honom eller se honom
och om han röker hasch och såna grejer vill jag inte prata med honom.

Det finns även mer....
Visst, alla människor kan ljuga, men fan vet när det gäller denna "nån"
Tycker faktiskt lite synd om denne "nån"

Taqiyya gäller nog även vid mordalibi för släkting,,, skulle jag tro. Helst om man är den man "uppvaktat" med sina ohederliga ´hedershandlingar´ (velat få tillbaka sin ´heder´inför)
Citera
2020-05-27, 10:22
Medlem
Läst fupen som jag väntat på så länge, fan nog den första (iaf en av få) fupar jag läst där jag behövde ta pauser, för att det blev för mkt. Sån sorglig berättelse hela historien och att det skulle sluta så här.
Det värsta som kan hända är att han bara åker på brott mot griftefriden, då är han i princip ute efter rättegången, det får inte hända
Citera
2020-05-27, 10:25
Medlem
Mitt första inlägg i tråden. Solklart att det är T som mördat och styckat henne. Han är uppenbart psykisk störd och har klara narcissistiska drag. Jag tror han slog henne sönder och samman (i vardagsrummet) för att sedan släpa henne in till sovrummet där han eventuellt kväver henne med en kudde (därav allt blod på de hittade kuddvaren). Styckar henne gör han i duschen,därav skärmärken i golvmattan. Det är fullt möjligt att stycka med enbart en stadig och vass köttkniv, sålänge man skär genom mjukvävnad vid ledytor och sedan knäcker av vid leden. Jag tror att han sedan varit hem flera vändor under arbetstid för att hämta sopor med förpackade kroppdelar. Det som är grejen är att jag tror inte ben helt förbränns vid sopförbränning. Exempelvis vid kremering av döda är det riktigt stora ben kvar, det blir inte aska så att säga (de brända benen mals sedan i en kvarn innan de hamnar i urnan). Men jag förstår att det förmodligen är omöjligt att gå igenom alla brända sopor. Hade man på ngt sätt haft den möjligheten tror jag dock man hittat brända människoben- från W.
Jag hoppas att T åker dit utav bara helvete!
Citera
2020-05-27, 10:29
Medlem
Denna löjliga skit för en far, är inte alls oskyldig. Allt S bryr sig om är familjens rykte. Om Tishko var min son skulle jag vända hans lägenhet upp och ner! Varje dag! Jag skulle vara över honom hela tiden. Må de alla ruttna i helvetet, de är alla onda! Om Tishko är skyldig ska han tatuera Wilma isf, är det vad han syftar med sin skitprat? Idioter!
Citera
2020-05-27, 10:29
Medlem
Citat:
Underbart att höra hur du har vänt.... ha ha ha ha.

"Jag fattar inte hur polisen har kunnat missa detta i nästan 14 dagar..."

Men hjärtat, I början söker man bara efter en försvunnen person. Polisen kollar då bara igenom lägenheten och söker spår och tecken på ett försvinnande, inget annat...

"Jag vet, men hur fan kan dom ha missat en sån sak..."

Jo förstår du.. När polisen ..osv..osv..osv

Kram på dig !!
He he... när man får en förklaring vad de gjorde och varför så är jag den siste att döma. De var inte i bostaden dygnet runt. De var där två ggr innan den 28:e nov. Så bråka inte med mig nu :-)
Citera
2020-05-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det står på något annat ställe i samtal med kurator att det var något med spiralen, jag tror det var preventivmedel det bokade besöket hos barnmorska gällde. Men det är vad jag tror.
Att det inte nämns nån graviditet,är kanske just för att hon inte var det.
Stefan s(om jag minns rätt)gick ganska så ingående in på att man via blodprov kunde fastställa ev graviditet, mäts HCG värde.
Dock minns jag inte om det var just att det gällde ett tidspann på blodets färskhet, duger ju inte med nått avskrap från dörrpost, dock fick man inte vara långt in i graviditeten utan fram till v 7..
Fullt möjligt det inte gått att konstatera..
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-27 kl. 10:34.
Citera
2020-05-27, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Att det inte nämns nån graviditet,är kanske just för att hon inte var det.
Stefan s(om jag minns rätt)gick ganska så ingående in på att man via blodprov kunde fastställa ev graviditet, mäts HCG värde.
Dock minns jag inte om det var just att det gällde ett tidspann på blodets färskhet, duger ju inte med nått avskrap från dörrpost, dock fick man inte vara långt in i graviditeten utan fram till v 7..
Ah bra. Hade missat detta. Sett mycket spekulationer kring graviditetsmotivet som startskott till bråket men inte uteslutit.
Citera
2020-05-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ah bra. Hade missat detta. Sett mycket spekulationer kring graviditetsmotivet som startskott till bråket men inte uteslutit.
Tänker bara,att hade det funnits bevis för ev graviditet,borde ju åklagaren,inte droppa den bollen..
Citera
2020-05-27, 10:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Du har rätt att detta otroliga sammanträffande inte utgör uppsåt men tror det finns enligt mig en stark möjlighet att åklagaren lyckas visa likgiltighetsuppståt. Delvis med hjälp av den tekniska bevisningen, där en väldigt stor mängd UPPREPAT våld utövades mot Wilma innan döden men samtidigt både blod- och vävnadsspåren men även skador på huvudet.

Men vi får väl se hur det ser ut nästa vecka, efter förhör med vittnen och GM. Inte omöjligt att man kan påvisa avsiktsuppsåt men inte troligt av vad jag har läst.

Att han blir dömd för vållande till annans död och griftefriden är givet men uppsåten är väl det som fortfarande är oklart.

Japp.
Problemet är ju Dödsorsaken & ev uppsåt.

Upprepat våld mot ansiktet bevisar inget annat än att hon har fått stryk.. Inte att hon har dött av det.
Men nåt som kan vara besvärande är att dom flesta ansiktsskadorna uppkom när hon levde, men några är också gjorda efter hon har dött..... Det kanske kan vara intressant.

Rapportering från Rättegången kl 14.16:
"Åklagaren berättar att det på huvudet finns skador som visar på skador innan döden.

Åklagaren säger att det inte funnits några påvisade sjukliga förändringar. Alltså att man inte kunnat se att döden berott på någon sjukdom.

Enligt obduktionsrapporten finns det skador på huvudet som tillkommit före döden, men också skador som uppkommit efter döden. Man har dock inte kunnat fastställa dödsorsak."

Eller så betyder det inte ett skit...… Men som sagt, det kanske blir intressant längre fram.
Citera
2020-05-27, 10:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Problemet är ju att denne "nån" med bilfirma är helt avskriven från utredningen.
Och denne "nån" har klart och tydligt förklarat att han tar totalt avstånd från sin son om han har gjort nåt.

Från Förhör i FUP.

S skulle då inte vilja se sin son igen om han hade något med detta att göra. S vill inte ha med
honom att göra igen i såna fall. S tror dock inte han gjort något.

S har sagt att polisen får göra vad dom vill med Tishko om han gjort något mot henne.

Om Tishko har gjort något sådant så är han inte S son längre. S vill att polisen ska göra samma sak med Tishko som han gjort mot Wilma. Om det är Tishko som gjort något, dödat henne eller något annat.

Jag har sagt till dig förut att om han inte har gjort något och han blir fri så ska jag tatuera in
hans namn här på mitt hjärta. Men har han gjort det är han inte min son. Aldrig, jag vill inte
se honom. Sitter han i fängelse hela livet så kommer jag inte besöka honom.

Nu tänker jag bara. Vad ska jag göra om det är han som gjort sånt. Om han gjort det har han
skadat hela familjen. Hoppas att han inte gjort något. Hoppas.

Du förstår att det inte ser bra ut när det hittas en kroppsdel i lägenheten och mängder med
blod som någon försökt städa bort. Det ser inte bra ut.
Nej. Det var inte roligt. Jag bara hoppas att han inte gjort något. Annars vill jag inte se honom
igen.

Claes. Jag lovar. Om jag visste något den dagen han kom till oss hade jag ringt polisen.

Om han gjort något mot Wilma vill jag aldrig mer prata med honom eller se honom
och om han röker hasch och såna grejer vill jag inte prata med honom.

Det finns även mer....
Visst, alla människor kan ljuga, men fan vet när det gäller denna "nån"
Tycker faktiskt lite synd om denne "nån"

Pappan verka inte ha haft en aning om sonens omfattande cannabismissbruk.
Inte undra på att T vände på en femöring och blev skitförbannad på W när han förstod att hon pratat med hans mamma om hans missbruk. I messet den 31/10 just efter att han blivit avvisad på flygplatsen.

Så inte att undra på att han nu är nervös när släkten finns på plats i rättsalen och kommer att få ta del av alla hans smutsiga hemligheter. Dödandet, slakten, knarket. Allt han försökt dölja i sina försök att framstå som ”framgångsrik”.

”Den misstänkte mördaren tittar med uppspärrade ögon mot sina anhöriga på åhörarbänken.”
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/rättegång-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Citera
2020-05-27, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seahawk73
Ehh misshandel är han ju åtalad för som alternativ till mord.

Nej, Grov misshandel (och Vållande till annans död) däremot...
Citera
2020-05-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det SMS:et visar

1. Uppsåt
2. Motiv

Du är helt ute och cyklar. Tror du man dömer en person till livstids fängelse pga ett sådant SMS?
Släpp hörnflaggan nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in