2020-05-27, 09:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror jag också.
Men förhoppningsvis blir den "sammantagna bilden" att man förmodligen med säkerhet kan bevisa att ingen annan har gjort detta och att han uppsåtligen har mördat henne. Det blir nog svårt för Jim, men vi får väl hålla tummarna.

Jag vill stycka dig i flera delar och ha sex med... anser jag är uppsåt.
Citera
2020-05-27, 09:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag vill stycka dig i flera delar och ha sex med... anser jag är uppsåt.

Då är det tur att du inte sitter och dömer i en domstol..
Citera
2020-05-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
(svarar här då jag citerar/svarar mig själv annars)
Jaha ok, sorry! När du sa "kraftig dom" trodde jag automatiskt på Mord...

Jag tror du måste läsa dig in på detta fallet lite bättre, för han är inte ens åtalad för Olaga hot eller Misshandel??
Ehh misshandel är han ju åtalad för som alternativ till mord.
Citera
2020-05-27, 09:25
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är det jag som som undervärderade hundnosen? En sökhund, som kostar hundratusentals kronor att ta fram, markerar i sängen p.g.a ett huvud i garderoben... herrejävlar.
"Resväska" tänkte jag mig som ett exempel, kan väl lika gärna varit en sopsäck. Tror att en i tråden ofta luftad teori, att kroppsdelarna fördelats mellan olika soprum för att slutligen hamna i kommunens sopförbränningsanläggning, är den mest sannolika.
Nu kan jag tänka mig en logisk förklaring till att huvudet inte utlöser en reaktion hos hunden, men den är ot, och jag är färdig med dig i den här tråden.
Ja skev inte undervärderar inte hunden:Jag vet vad en hund kostar och vad som krävs av hunden .Men det hör inte hit. Det som jag beskriver fattar du uppenbart inte varken hur eller varför okar inte förklara närmare. Men en lik hund som jobbar på båt markerar inte på exakt plats utan på "här någon stans" finns en likdel. Den simmar inte ner och visar var likdelen är. Lukten från en likdel är betydligt skarpare än en plats där ett lik legat. Hunden markerar inte på garderoben. Hur klar hund kemisten det kemisten de? Till soprum krävs nyckel hur kom han in? Han skulle alltså släpat runt på sopsäckar (som han hade hemma) med lårben, bål över hela stan utan bil. Du tror inte polisen fått reda på att det finns ett antal uppbrutna sop förråd? Och att ingen sophämtare märk något?
Citera
2020-05-27, 09:29
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Men finner man blodspår så går man framåt i spårsäkringen samt letar i varenda jävla utrymme. Du förstår väl att det är en slapp förklaring av polis och åklagare att man inte letade efter huvudet som om vi visste ju inte att ett huvud fanns där. Nu har det inte påverkat fallet nämnvärt, men det kunde kanske varit avgörande så det är klantigt ingenting annat.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Så de trippade fram försiktigt i lägenheten (som var full av bevis) för att "säkra bevis" utan att titta nånstans - för de letade efter "livstecken av Wilma"?
För att sedan vänta över en vecka innan tekniker släpps in? Låter inte alls "systematiskt" utan snarare inkompetent.

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Exakt så.

TACK!! Har tjatat om detta sedan FUPen kom förra veckan. Tänk om blatten eller nån vän/bekant tagit sig in i lägenheten och gjort sig av med väskan? Tänk om de släppt honom på nån "teknalitet" efter 8 dagar? Tänk om de hittat huvudet INNAN förruttnelsen som det står om i FUP, hade de de kanske säkrat mer bevis emot blatten och kanske även en dödsorsak?

Nej. Ett jävla snedsteg av svensk polis....
Citera
2020-05-27, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Efter att ha läst FUP måste jag säga vilket typiskt MENA ungdoms-beteende den där Tischo har. En skrytsam gangster-wannabe som tycker han är framgångsrik när han egentligen är världens loser:

Ingen utbildning (troligen)
Inget riktigt jobb (dåligt betald timvikarie-slav på hemtjänsten)
Ingen bil. 23 år och ingen bil?
Äger inget (hyreslägenhet i fattiga delen av Uddevalla), alltid pank. Ändå skall det köpas märkeskläder.
Ljuger i ESTA så han inte kommer in i USA (nu kommer det aldrig att ske)
Tar droger.
Tigger pengar av tjejens farsa.
Generös om han vill ha något av motparten, annars ärkesnål.

Dessutom (mer MENA style):
Falsk: Inställsam när han får som han vill, annars aggressiv. Pappan likadan tydligen.
Dålig kvinnosyn. Kan inte acceptera att tjejen gör slut, kallar sin tjej för hora etc.
Bekväm. "Tischo är inte den som vill inte smutsa ner sig".
Tror han vet bättre än alla andra fast han har noll koll.

Du har lite fel här. Han bor i en helt okej del av Uddevalla. Inget fattigt område.
Utbildningen är väl på nivå med många 20+ gått ekonomi och jobbat efter gymnasiet. Inget ovanligt där.
Citera
2020-05-27, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
TACK!! Har tjatat om detta sedan FUPen kom förra veckan. Tänk om blatten eller nån vän/bekant tagit sig in i lägenheten och gjort sig av med väskan? Tänk om de släppt honom på nån "teknalitet" efter 8 dagar? Tänk om de hittat huvudet INNAN förruttnelsen som det står om i FUP, hade de de kanske säkrat mer bevis emot blatten och kanske även en dödsorsak?

Nej. Ett jävla snedsteg av svensk polis....
Varför alla dessa "tänk om"? Tänk om T inte slagit ihjäl W från början?
Letar man efter en försvunnen person så tittar man inte i en liten kabinväska. De startade direkt med utredningen istället för att vänta: "hon kommer nog tillbaka självmant". Polisen har gjort ett bra jobb. Det är T du ska kritisera, inte polisen.
Citera
2020-05-27, 09:40
Medlem
Ingen rapportering från rättegången idag?
Citera
2020-05-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Ingen rapportering från rättegången idag?
Man har ändrat i schemat. Imorrn och fredag är det förhandling. Inget idag.
Citera
2020-05-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Då är det tur att du inte sitter och dömer i en domstol..
Du har rätt att detta otroliga sammanträffande inte utgör uppsåt men tror det finns enligt mig en stark möjlighet att åklagaren lyckas visa likgiltighetsuppståt. Delvis med hjälp av den tekniska bevisningen, där en väldigt stor mängd UPPREPAT våld utövades mot Wilma innan döden men samtidigt både blod- och vävnadsspåren men även skador på huvudet.

Men vi får väl se hur det ser ut nästa vecka, efter förhör med vittnen och GM. Inte omöjligt att man kan påvisa avsiktsuppsåt men inte troligt av vad jag har läst.

Att han blir dömd för vållande till annans död och griftefriden är givet men uppsåten är väl det som fortfarande är oklart.
Citera
2020-05-27, 09:47
Medlem
Hoppar in här i tråden och är inte helt 100 på vad som skrivits tidigare. Är alldeles för många sidor att läsa igenom, så om detta redan diskuterats får jag be om ursäkt.

I FUP läser man att Wilma missat ett bokat besök hos Ungdomsmottagningen. Anledningen till besöket är skyddat men det man inte censurerat är att besöket är hos en BM, dvs barnmorska. Det kan finnas olika anledningar till att en kvinna bokar besök hos en BM men för en ung tonårstjej är det i stort sett alltid ang. preventivmedel, könssjukdomar eller för att man har blivit gravid. I SMS mellan den misstänkte och Wilma framgår det aldrig att hon är gravid men detta kan ju varit något som berättats under deras möte i lägenheten. Att pojkvännen då separerat huvudet från kroppen är helt logiskt. Om bara huvudet hittas kan de inte fastställa att Wilma varit gravid. Han kanske inte visste om att Wilma hade bokat tid hos BM eller så var han inte medveten om att alla besök där loggas. I förhöret med kuratorn från Wilmas gymnasieskola ställs även frågan "Visste du om Wilma varit gravid?".
Citera
2020-05-27, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xayah
Hoppar in här i tråden och är inte helt 100 på vad som skrivits tidigare. Är alldeles för många sidor att läsa igenom, så om detta redan diskuterats får jag be om ursäkt.

I FUP läser man att Wilma missat ett bokat besök hos Ungdomsmottagningen. Anledningen till besöket är skyddat men det man inte censurerat är att besöket är hos en BM, dvs barnmorska. Det kan finnas olika anledningar till att en kvinna bokar besök hos en BM men för en ung tonårstjej är det i stort sett alltid ang. preventivmedel, könssjukdomar eller för att man har blivit gravid. I SMS mellan den misstänkte och Wilma framgår det aldrig att hon är gravid men detta kan ju varit något som berättats under deras möte i lägenheten. Att pojkvännen då separerat huvudet från kroppen är helt logiskt. Om bara huvudet hittas kan de inte fastställa att Wilma varit gravid. Han kanske inte visste om att Wilma hade bokat tid hos BM eller så var han inte medveten om att alla besök där loggas. I förhöret med kuratorn från Wilmas gymnasieskola ställs även frågan "Visste du om Wilma varit gravid?".
Du har rätt och jag tror inte vi har helt klart kring detta då det är maskat i FUP. Dock så var Wilma gravid ett år tidigare då abort gjordes.

Samtidigt så har du en poäng då Tishko blev upprörd av situationen;
https://i.imgur.com/SFhoS32.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in