Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Samma med mina föräldrar. Jag känner skam inför hur staten ser på dem.
I en pandemi chansar man inte, det är storsläggan som gäller. Utöver det du tar upp så ska vi ju inte glömma det enorma vårdberget som kommer efter det här, hur fan löser vi det? Jag betvivlar att vårdpersonalen klarar av nuvarande situation mycket längre. När jag läser dina inlägg får jag uppfattningen att ni lever någon form av zombie-liv, upp på morgonen, långa pass, hem på kvällen och rasa i sängen.
Jag tror rädslan styr. Klassisk fälla.
Rädslan hindrar oss från att granska regeringen och FHM. De flesta vågar helt enkelt inte.
Ja du... Vi arbetar oss aldrig igenom det vårdberget. Men de rika köper egen vård och skiter totalt i landstingen. Skadorna som coronakrisen gett vården lagar vi aldrig.
Satsa på privat sjukförsäkring. Det går att köpa vård utomlands. Se om ditt hus. Löfven gör det inte.
Nu är det lugnare. I mars och april var det en mangel. Det var helt ny situation, nya kollegor, improvisation, tunga lyft och mycket rädsla.
Patienterna är i värsta fall orörliga, och totalförvirrade. Lägg till 50% övervikt på en storväxt snubbe, så har du att bita i...
När man bytt blöjor på en sån patient fem gånger, då är man trött.
Och så finns det fem till... Bara att bita ihop
I april var jag jävligt mör, men det har lättat och fina kollegor är ju grunden. Jag har ett bra gäng.