2020-05-27, 09:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Så här sa han under rättegången.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445

8 apr 2020 11:33
Advokaten menar att 45-åringen har en förmåga att skämta på ett ofta ganska plumt sätt, men samtidigt har han varit stoisk i sitt sätt.
- Sen vet ju han att han inte var den som mördade Lena, säger Ingvar Backman.
Nja, så står det i NA:s liverapportering att Backman sade. Många här menar ju att han sade på ett annat sätt, och det kan väl vara som pittsmurfen2000 menar att det där i liverapporteringen skulle kunna vara en felskrivning som man sedan ändrade (kanske efter att ha lyssnat på ljudinspelningen) när någon artikel skrevs. Vad som egentligen sades vet bara den som kan lyssna på ljudinspelningarna från slutpläderingarna, och av dessa verkar inte mycket ha lämnats ut. Överlag var i alla fall NA:s liverapportering från rättegången riktigt kass, det märker man ju nu när man lyssnar på ljudinspelningarna från vittnesförhören och kan jämföra.
Citera
2020-05-27, 09:43
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Är det bara jag som tror att SD hinner cykla mellan BP och hemmet för att göra vad det nu är som görs 23.34.16-23.34.17?
Växlarna är ju fixade sen nån vecka tillbaka...😏
Ha ha, ja det är sant

Det finns några mer eller mindre tänkbara varianter men själv har jag landat i den slutsats jag skrev om tidigare som den rimligaste. Detta utifrån mejltidslinje under kvällen, SD:s förklaring i brevet till TR och sedan vad jag själv kunnat testa och observera kring 23.34-händelsen (den cachehistorik som finns i fup stämmer överens med mina egna tester).
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-27 kl. 09:49.
Citera
2020-05-27, 09:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ha ha, ja det är sant

Det finns några mer eller mindre tänkbara varianter men själv har jag landat i den slutsats jag skrev om tidigare som den rimligaste. Detta utifrån mejltidslinje under kvällen, SD:s förklaring i brevet till TR och sedan vad jag själv kunnat testa och observera kring 23.34-händelsen (den cachehistorik som finns i fup stämmer överens med mina egna tester).
Hoppas vi förr eller senare får klarhet i hur allt gått till.
Vågar man hoppas på HR?
Citera
2020-05-27, 10:11
Medlem
Jag lyckas inte ladda ner FUP från någon av länkarna i startinlägget. Har de slutat funka eller är det min dator som vägrar? Frustration!
Citera
2020-05-27, 10:12
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Hoppas vi förr eller senare får klarhet i hur allt gått till.
Vågar man hoppas på HR?
Jag hoppas att man åtminstone prövar 23.34-händelsen utifrån att det är en webbsida som öppnas eller uppdateras, det kan ske på något av dessa sätt med "sannolikhetspoäng" från 1-10 där 10 är högst sannolikhet.

1. SD öppnar dator (och webbläsare) på det sätt han beskrivit (9).
2. Någon "annan" öppnar dator (4).
3. En planerad och planterad "autorefresh" eller liknande (3).
4. SD cyklar/springer hem från BP (2).
5. En spontan oplanerad automatisk händelse av oklar typ, har aldrig inträffat på min dator (heller) som råkar inträffa 23.34 men inte senare (1).

Edit: Som jag tolkar IT-forensikern så spekulerar han på ett diffust sätt att det skulle vara kunna vara någon variant på alternativ 5. Av domen framgår att TR gick på den (osannolika) linjen. Dessutom verkar det som han inte förstår att det handlar om att det är en webbsida som öppnas eller uppdateras, det är nästan det som är det största problemet här.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-27 kl. 11:06.
Citera
2020-05-27, 10:13
Avslutad
Citat:
Ha ha, ja det är sant

Minns ej vart i bibban med förhör osv, men Steffe berättar för Jelly att googles platsprecition inte visar helt exakt. Ibland om han går lite runt ikring, kan google visa ett rakt streck.
Varför har han så frekvent kontrollerat hur platsangivelserna stämmer med verkligheten? Det är återkommande..
Jag blir så frustrerad över att bff Jelly inte kan öppna munnen och tala klarspråk.
Han vet nog till 100% vad som skett.
I någon mån är det så att han omedvetet i stunden, hjälpt Steffe med undanskaffande av bevis.
När han smög runt på natten och bajsade hos Steffe, tog han med någon usb-liknande datorgrej, från Steffe, vad var det?
Jag tror inte HD kommer berätta sanningen, hon är för kuvad. Jelly däremot ska nog svettas lite.
Det handlar om att gå på den svagaste länken i kedjan.
Citera
2020-05-27, 10:13
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag lyckas inte ladda ner FUP från någon av länkarna i startinlägget. Har de slutat funka eller är det min dator som vägrar? Frustration!
Samma här sedan några dagar.
Citera
2020-05-27, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det är jättestruligt.
Jottacloud, vad hände med det?
Går det att öppna upp det igen? Någonsom vet?
Citera
2020-05-27, 10:16
Medlem
Citat:
Samma här sedan några dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är jättestruligt.
Jottacloud, vad hände med det?
Går det att öppna upp det igen? Någonsom vet?
OK, då är vi några stycken - jag skickar ett PM till Pantzer som nog lade ut länkar sist och ber hen förnya.
Citera
2020-05-27, 10:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Minns ej vart i bibban med förhör osv, men Steffe berättar för Jelly att googles platsprecition inte visar helt exakt. Ibland om han går lite runt ikring, kan google visa ett rakt streck.
Varför har han så frekvent kontrollerat hur platsangivelserna stämmer med verkligheten? Det är återkommande..
Jag blir så frustrerad över att bff Jelly inte kan öppna munnen och tala klarspråk.
Han vet nog till 100% vad som skett.
I någon mån är det så att han omedvetet i stunden, hjälpt Steffe med undanskaffande av bevis.
När han smög runt på natten och bajsade hos Steffe, tog han med någon usb-liknande datorgrej, från Steffe, vad var det?
Jag tror inte HD kommer berätta sanningen, hon är för kuvad. Jelly däremot ska nog svettas lite.
Det handlar om att gå på den svagaste länken i kedjan.
Någon skrev för några dagar sedan att det var problem mellan JG och hans sambo.
Hon kanske inte tycker det är kul att bo ihop med en lögnare som skyddar en mördare?
Spekulation.
Citera
2020-05-27, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon kanske inte tycker det är kul att bo ihop med en lögnare som skyddar en mördare?
Spekulation.
Vet du om sambon förhörts?
Citera
2020-05-27, 11:08
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Spekulation.

Vad heter JG:s sambo har glömt det bland alla namn, ska kolla om jag hittar det i FUP om jag får namnet?

Var det L*na I*ngman?
Senast redigerad av Smhf 2020-05-27 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in