2020-06-03, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Min kompis från Uppsala som är bög har knullat Paolo i röven vid ett flertal tillfällen. Han brukar inte hänga i Sthlm så det är kanske inte så konstigt att du inte vet.

hahaha a tjena, lilla lögnare!
Citera
2020-06-03, 10:19
Medlem
Jag har hört om detta från flera olika personer i olika kretsar. Kan såklart bara vara skvaller som inte stämmer men värt att kolla runt på. Skulle inte förvåna mig alls.
Citera
2020-06-03, 11:54
Medlem
tjallepetters avatar
Paolo ser helt förstörd ut i sitt senaste instagraminlägg.

Han går igenom ett par stretchövningar och försöker få det att låta som att allt är som vanligt men man märker att han får anstränga sig.

Kan inte vara lätt att vara Paolo Roberto juni 2020. Jag är varken för/emot sexköp (dock är jag ju självklart emot trafficking). Tycker att Paolo blivit lite väl hårt ansatt efter detta, men samtidigt var det ju ett trafficking offer och ingen vanlig frivilligt prostituerad. Hade så vart fallet så hade jag absolut inte tyckt det varit något problem.
Citera
2020-06-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och här har vi den " felfrie" han som njuter av att det går åt helvete för andra än honom själv.
Bra jobbat och lycka till med dina affärer, du är säkert mångdubbelt smartare än alla vi andra tillsammans, speciellt med tanke på ditt inlägg så verkar det ju så.

Tack. Ja helt säkert så jmf med majoriteten PR-kramare (omsätter i varje fall betydligt mer än hans bolag trots att PR har/hade flera hundra anställda...)
Citera
2020-06-03, 13:24
Medlem
musttomtes avatar
https://www.dagensps.se/business/kva...obertos-pasta/

Matsmart har köpt upp bordellbesökaren Paolo Robertos torrpasta och säljer nu matvarorna för halva priset. Nu får dom ju lugna sig. Han har ju bara köpt lite luder, dom försöker ju få han att ta livet av sig.
Citera
2020-06-03, 13:32
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Han går igenom ett par stretchövningar och försöker få det att låta som att allt är som vanligt men man märker att han får anstränga sig.

Kan inte vara lätt att vara Paolo Roberto juni 2020. Jag är varken för/emot sexköp (dock är jag ju självklart emot trafficking). Tycker att Paolo blivit lite väl hårt ansatt efter detta, men samtidigt var det ju ett trafficking offer och ingen vanlig frivilligt prostituerad. Hade så vart fallet så hade jag absolut inte tyckt det varit något problem.

För ordningens skull, det var visst en frivillig prostituerad. Snuten berättade att hon åkte hit för att tjäna pengar åt sin familj, så hon åkte hit frivilligt och sålde sex (då det ger snabbare cash än att ta ett vanligt jobb).
Citera
2020-06-03, 13:35
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
För ordningens skull, det var visst en frivillig prostituerad. Snuten berättade att hon åkte hit för att tjäna pengar åt sin familj, så hon åkte hit frivilligt och sålde sex (då det ger snabbare cash än att ta ett vanligt jobb).

Okej. Det var snack om hallickar som gripits på Skavsta flygplats och att hon kommit från ett av europas fattigaste länder. Klart man drar kopplingen till trafficking. Sen sa ju Paolo själv att hon "säkert inte är där av ren vilja". Aja, det är som det är.

Hoppas få kunna se Paolo i rutan igen då han faktiskt har bra åsikter överlag.
Citera
2020-06-03, 13:45
Medlem
Asmodeusvults avatar
Vet man något om åtalet kring ”Oaktsam våldtäkt” ännu?
Citera
2020-06-03, 14:17
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Okej. Det var snack om hallickar som gripits på Skavsta flygplats och att hon kommit från ett av europas fattigaste länder. Klart man drar kopplingen till trafficking. Sen sa ju Paolo själv att hon "säkert inte är där av ren vilja". Aja, det är som det är.

Hoppas få kunna se Paolo i rutan igen då han faktiskt har bra åsikter överlag.

För att det ska handla om trafficking ska någon ha lurats eller tvingats genom hot, våld eller annan påtryckning använts och att den som utsätts för trafficking inte får behålla eller bara en liten del av förtjänsten.

Hur det var i detta fall vet vi kanske inte till hundra än. Hon har säkert haft sutenörer som kanske har rekryterat henne, tillhandahållit lokal etc. Men koppleriverksamhet är inte exakt samma sak som trafficking.

Koppleri har alltid varit förbjudet i den svenska lagstiftningen, även då sexköp var tillåtet.

Här är wikipedias definition av trafficking :

https://sv.wikipedia.org/wiki/Människohandel

Här är om koppleri.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Koppleri
Citera
2020-06-03, 14:28
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:

Klart det vore problem ändå då han tvärbedrog sin flickvän som var en stor del av hans nuvarande liv både privat och yrkesmässigt.
Citera
2020-06-03, 15:55
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
https://www.dagensps.se/business/kva...obertos-pasta/

Matsmart har köpt upp bordellbesökaren Paolo Robertos torrpasta och säljer nu matvarorna för halva priset. Nu får dom ju lugna sig. Han har ju bara köpt lite luder, dom försöker ju få han att ta livet av sig.

Håller med, han har inte gjort sig skyldig till mord eller dråp.
Storm i ett vattenglas. Dom som får sin värld helt upp och nervänd
av detta kanske ska engagera sig i Europapolitiken istället.

Eftersom Tyskland, Spanien,Holland och Italien för
att nämna några som tycker att det business as usual med prostitution.
Engagera Er för att ändra deras lagstiftning istället.
Vad jag vet är de fortfarande demokratier.

Hade det varit Tomas Brolin eller J-O Waldner som åkt fast,
så hade det bara blivit en krusning på ytan.

Men nu var det en kaxig svartskalle.

Håller med hans sliskiga advokat Martinsson,
att det har har varit orimliga proportioner till brottet.

Man kanske ska köpa lite fin pasta till halva priset på Matsmart.se
Citera
2020-06-03, 16:36
Medlem
sebertos avatar
Sprattlar som en fångad fisk nu på Instagram och inte mig emot att denne charlatan, misshandlade och oförtjänt uppburen får sina fiskar varma. Slutet är nära nu och gott så med en man som inte gottgjort allt ont han skapat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in