Citat:
Ursprungligen postat av
Arcanii
Tröttnade du inte på att göra helt felinformerade inlägg utan belägg häromdagen efter att alla dina inlägg blivit motbevisade?
Hade du läst ens 2 minuter av dagens rättegång på aftonbladet eller expressen hade du vetat att det finns bevis för att upprepat våld brukats mot W.
Sen har du inte en koll öht på vittnesmålen som säger att bråket varat 20 minuter.
De behöver presentera ett RIMLIGT alternativt händelseförlopp. Om de presenterar något som går att motbevisa så blir han fälld. Så är det faktiskt, med tanke på den extremt tunga bevisningen som lagts fram.
Du din pajas.
1. Tingsrätten har en Aktbilaga (nr 98) som ligger med den infon. Bättre belägg än så kan man inte få. Ett dokument från en domstol, din idiot. Det är information som ingår i Mål nr B 3280-19.
Jag bara presenterade den...Diskuterade om den...Inget annat.
Inte en enda gång skriver jag att JAG påstår nåt, utan jag pratar BARA om vad som står i dokumentet. Det är en jäkla skillnad. Och vill du veta en hemlis? Jag hade total sten-koll på vilka datum Tishko´s familj kom hit och när dom blev medborgare mm.
Jag har ett dokument ang det. Jag ville bara diskutera lite runt Aktbilaga 98 (som jag visste hade felaktig info) och se en reaktion i tråden.
2. Om jag har läst en minut i Aftonbladets eller Expressens rapportering ??
Jag har läst hela rapporteringen från början till slut. Jag har läst hela Stämningsansökan. Jag har läst hela Förundersökningsprotokollet. Jag har läst samtliga Aktbilagor nr 1 - 182 och har fler aktbilagor på gång till mig. Det finns inte en enda rapport eller ord som jag inte har läst.
https://forumbilder.com/i/r5eR
https://forumbilder.com/i/r5eE
https://forumbilder.com/i/r5ec
Jag har också läst ALLT som inkommit till Tingsrätten efter Förundersökningen, och jag kommer läsa allt som inkommer till Tingsrätten under och efter förhandlingen. Jag har ALLT, och kommer att få ALLT. även dom små lapparna som visades i tidningarna.
Det jag påstod var att ALLT Tishko och hans försvarare behöver fokusera på är att försöka hitta tvivel i Åkl påstående. För finns det rimligt tvivel så Döms han inte för mord.
JA, det finns bevis på upprepat våld mot Wilma - men det finns inga bevis att hon dog av det.
Han har förmodligen slagit på henne rejält... Men dog hon av det ??? Vart finns beviset hur hon dog??
Just där har du ett ämne på tvivel.
JO, jag har koll på att bråket pågick i ca 20 min med höga skrik....
Jag sa att skriket tystnade tvärt.
Vad är ditt problem? Dom gapade i 20 minuter sen tystnade skriket tvärt.
Du - Tishko måste presentera ett rimligt alternativt händelseförlopp.... Nej, det måste han inte.
Du - Om han inte presenterar ett rimligt händelseförlopp som "motbevisar" så blir han fälld...Nej, han måste inte "motbevisa" ett skit.
Du - Så är det faktiskt.... Nej, så är det inte...Åklagaren sitter på bevisbördan. Det är Åklagaren som skall bevisa att Tishko har mördat Wilma. Tishko behöver inte "motbevisa" nåt. Han kan sitta helt tyst.
Det räcker med tvivel. Finns det minsta tvivel, så kommer han fri kännas.
Du - Med tanke på den tunga bevisningen...…JA, det finns massor med bevis på att Tishko har brukat våld, förmodligen styckat, undanröjt bevis, städat. ABSOLUT.
Men vart finns bevisningen att han har Mördat henne med uppsåt??
Personligen så är jag 110% säker på att Tishko har mördat Wilma med uppsåt och sen har styckat henne.
Och det misstänker jag att du också tror... Men det handlar inte om vad Du och Jag tror.
Det handlar om att Åklagaren skall kunna bevisa att Tishko verkligen har mördat Wilma, och Tishko skall göra allt han kan för att få in tillräckligt med tvivel. Inte vad du och jag tycker.