Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Nu får du ge dig. - How do you live in England refererar inte till hur du bor utan hur det är möjligt att du som bor i England inte.....
Jag har en universitets examen i engelska och ser inte det du ser i OUFcomplulsive’s sätt att skriva. Jag ser ingen svengelska eller några bevis på att personen inte har engelska som modersmål. Nu har jag inte granskat varje inlägg som han har skrivit med lupp, men det är inget som sticker ut enligt min uppfattning.
Det blir tramsigt att hålla på och anmärka som du gör. Speciellt när du menar att - how do you live in England....skulle syftar på vilken typ av bostad du bor i, i den kontexten.
Lägg ner.
Jaha, ja jag vet inte...för mig med engelska som modersmål kännar jag att det är viktigt att först klargöra vad någon menar när denne i ren klartext frågar hur jag bor. Nu menar du kanske att jag borde kunnat lista ut att vad någon försöker skriva (i dagens globala samhälle umgås man dagligen med personer som inte har engelska som modersmål, så exophony är ett bekant fenomen för oss Britter), men då det här är ett vetenskapligt forum känner jag att det är viktigt att man är på det klara med vad någon menar och då är det gängse förfarandet att man frågar på ett vänligt sätt, och det var vad jag gjorde.
Tittar man på det rent geografiskt spelar det naturligtvis en stor roll var man bor, både ur ett rent epidemiskt perspektiv, men också informationsmässigt och inte minst vad man har för åsikter i ämnet (SARS-CoV-2 och COVID-19). Jag är också ganska övertygad om att boendet spelar roll för smittspridningen, i synnerhet då hur trångbodd någon är. Har själv inte sett någon studie i ämnet. Lite intressant är det dock att många som bor här i england (oaktat nationalitet) skiftat åsikt i frågan gällande sveriges taktik i försöken att hantera COVID-19 från att först inte ha någon åsikt alls, sedan tycka att Sverige hanterar det bäst i världen och nu misstänka att Sverige ligger risigt till för att de gjort helt fel. Dock är jag inte säker på om det har att göra med hur de bor.