2020-05-27, 00:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Man kan aldrig förvänta sig att 10 miljoner invånare ska följa rekommendationer. Alla är inte som dig och mig och därför behövs restriktioner.
Kolla på Kina, världens mest laglydiga folk. En kines skulle agera matta åt Xi Jinping om möjligheten gavs. Ändå fick man låsa in folk i sina hem med våld. Svetsa igen dörrar osv.

Hade man bara infört restriktioner (inte som Kina givetvis, men som hos våra grannländer) hade vi kanske varit i en bättre position. Men svensken är för dum för att förstå sitt eget bästa tyvärr.

Jag tycker absolut inte Kina är något föregångsland på nåt sätt. Jag riskerar hellre att dö av ett virus i ett fritt land än att bo i en förtryckar-stat som Kina.

Med det sagt blir det mer och mer uppenbart att Sverige borde ha infört hårdare restriktioner tidigare.
Citera
2020-05-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det finns faktiskt dem som har varit i lockdown sen i februari och tagit sig till sommarstugan. De är inte problemet. I en pandemi rekommenderar man inte, man beordrar. Till dem som inte lyder säger man håll käften och spärrar in dem! Problemet löst!

Håller med. Det hade behövts någon som pekar med hela handen! Kanske inte spärra in men saftiga böter till dem som håller på och bryter mot förmaningar, hade nog varit bra.
Citera
2020-05-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
På tre månader är det som att närmare fem Estonia-katastofer inträffat.
I augusti kanske vi har 8000 döda. I november 12 000.

Hur kan regering och myndigheter offra sin befolkning på det här sättet? Vi vet ju genom våra grannländer att det inte alls behöver vara så här!!

Lock-down i två veckor. Sedan testa, isolera, spåra. Jag förstår inte, det är inte för sent. Det gäller att minska antalet nya smittade.

Vi får ändå inte flock-immunitet.
Antikroppar bildas främst av de som varit mycket svårt sjuka.
Av de som får antikroppar verkar de bara "fungera" i 6 månader
Kroniska skador hos de som överlever.
Enorm belastning på eftervård
Sorg anhöriga. Landssorg.
Svenskar paria.
Turism uteblir.
Så mycket om viruset och dess konsekvenser som vi ännu inte känner till: typ påverkar moderkaka, sätter sig i mannens sperma även om frisk, verkar som kronisk typ HiV, Herpes. Kan sätta sig i hjärnan och andra organ.

Vad är då meningen med vår "släpp smittan loss-strategi"??

Antibodies actually build in around 99.9% of cases, not just those who are extremely ill.

For example: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.30.20085613v1

568/571 participants produced measurable IgG antibodies, most of the participants would qualify as mildly affected (only 3 had been hospitalized). It’s unknown how long immunity will last, but at least we can be certain that short-term immunity exists.
Citera
2020-05-27, 00:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Nja, om vi skall vara lite rättvis, så började jag mina inlägg ang. det ämnet med att fråga mig om regeringen verkligen vågade stå för att inte införa ett sånt förbud nu i sommar.

Samtidigt är det ju så att FHM och regeringen är så sammanflätade i detta så det nästan är svårt att se skillnad på dem, numera...

FHM kan ju rekommendera regeringen att införa en del förbud, kanske... Men "det går väl inte", som med mkt annat. Det går inte att ha lockdown, eller masstestning, eller någon app, eller någon rekommendation om munskydd, eller att lyssna på andra länder eller ens andra experter inom landet. Eller knappt att ha några förbud alls....

Inget verkar gå. Det påminner mig väldigt mycket om åsnan Ior, han gick jämt och la sig och var uppgiven...

Japp någon slags uppgivenhet är väl vad de flesta känner just nu. Trist att det skulle bli så här. Man får ju hoppas att vi lär oss mycket av denna vår så att situationen sköts bättre när nästa pandemi kommer om tio bast.
Citera
2020-05-27, 00:16
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bara i Sverige har de haft 5 månader med större dödlighet under 2000-talet. Således denna influensa är inte ens allvarlig på riktigt. MEN!!! FOLK HÄR SKITER NER SIG OCH UNDRAR OM FISKEN HAR CORONA. Jävla bönder va rädda och obildade ni är på denna bajsnödiga sida

Men läs inte här då om det gör dig så upprörd.

Och du tror inte att det har med skärpta åtgärder att göra att vi har färre än vad vi kunnat ha? Har ändå varit över 230 månader detta millennium och dessa åtgärder har dragit ner flunsan och andra typer av dödsfall dessutom dessa månader.

Tycker inte speciellt många här verkar skita ner sig. Vissa är arga på alla missar främst av FHM och trötta på den här skiten i allmänhet, medans andra som du också verkar trötta på situationen och tar ut det på användarna i tråden som inte tycker som er.

Du får fila på ett brev till alla världsledare och förklara att detta bara är en influensa så vi kan återgå till det normala! De ser ju uppenbarligen inte det du ser.
Citera
2020-05-27, 00:17
Medlem
Citat:
Vad menar du? En på miljonen dör ungefär? Du din rädda fjant försöker göra alla andra rädda? Döda hela ekonomier, länder, turirsmnäringar? Du skiter fullständigt i hundratals miljoner av människor så Agda 97 kan leva ett halvt år längre? Din satans egoistiska äckel, hoppas du halkar i badkaret!

We have 4146 confirmed deaths in Sweden, not 10.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Men hur svårt ska det vara att förstå att lockdown är extremt samhällsfientligt. Ungefär 2 miljarder per dag, fullständigt i onödan. Bara svenska skitnödiga, räddhågsna idioter och ja naturligtvis fetton som bara vill vara instängda som tycker det är en bra idé.

Det skulle nog kostat mindre att stänga ner Sverige i 5 veckor än att förlora turismen i sommar.

Hint till dig.

Den kostade samhället runt 140 miljarder.

GG.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag håller med om att Sverige skött det här ganska slapphänt. Ett exempel är ju krogarna som nästan helt har kunnat skita i rekommendationerna och knappt något ställe har fått skit.

Jag har faktiskt en direktsnabel rakt in i krogvärlden och mig veterligt så är det journalisterna som vinklat det något rent för jävligt vad gäller hur de skött det ( i Malmöområdet). Vi borde snarare fråga oss varför journalisterna fått 200+500 miljoner från staten samtidigt som vi måste betala för att få läsa artiklarna om covid-19 på Aftonbladet exempelvis?
Citera
2020-05-27, 00:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Antibodies actually build in around 99.9% of cases, not just those who are extremely ill.

568/571 participants produced measurable IgG antibodies, most of the participants would qualify as mildly affected (only 3 had been hospitalized). It’s unknown how long immunity will last, but at least we can be certain that short-term immunity exists.
"Antibodies actually build"..?
Hoppas att det är OK om jag frågar vad det är de bygger?

Just immuniseringen är högintressant för den pandemiska frågan. Men vad är det du menar att antikropparna bygger? De är väl snarare inblandade i processen som raserar antigener?
Citera
2020-05-27, 00:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
We have 4146 confirmed deaths in Sweden, not 10.

Hur många skulle dö sade du? På Åland, Sverige osv? Va bara tyst jävla ryss
Citera
2020-05-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Det måste finnas en anledning till att vår regering och myndigheter inte vill testa i större skala.
Vad är de rädda för ska komma fram då? Kan det visa något resultat som de inte vill ska komma fram?

Något fel är det i alla fall som gör att testerna inte kommer igång på bred front. Vad tror ni?

Jag tror att det är mest pengar faktiskt. Man vet att man sitter i sk1ten med det här långdragna scenariot och att folk inte konsumerar som vanligt, att många firmor går i konkurs, att många blir arbetslösa. Man vet stålbadet som kommer när man skall försöka städa upp det här cluster f*cket, så man försöker väl spara in där man kan. Tror inte det är billigt med tester, logistik, personal, lokaler osv, i stor skala...
Citera
2020-05-27, 00:22
Medlem
Citat:

COVID-19: Immunity to coronaviruses may last just six months, says new study. Källa: Euronews
https://www.euronews.com/2020/05/25/covid-19-immunity-to-coronaviruses-may-only-last-just-six-months-says-new-study
These data show that systemic IgA and IgG production against SARS-CoV-2 develops mainly in severe COVID-19, with very high IgA levels seen in patients with severe ARDS. The findings suggest four grades of antibody responses dependent on COVID-19 severity. (
https://flutrackers.com/forum/forum/welcome-to-the-scientific-library/immunity-aa/863841-biorxiv-systemic-and-mucosal-antibody-secretion-specific-to-sars-cov-2-during-mild-versus-sev ere-covid-19
Källa: Flutrackers.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in