2020-05-27, 00:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag säger stäng ner ordentligt som alla andra länder gjorde och testa, spåra och isolera.
Det är det enda vägen.

Det är för sent att stänga ner, men masstesta och isolera, det skriver jag under på! Med våld om så behövs. Håll käften och rätta dig i ledet! Det är inte svårare än så. Sen får vi utvärdera efteråt. Jag kan ta lite fängelsetid om det räddar livet på folk, Gör om, gör rätt!
Citera
2020-05-27, 00:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det undrar jag med, jag är i lockdown så jag vet inte. Men jag håller inte med dem,det ska vara tvingande, inga halvmessyrer! Håll käften och gör som du blir tillsagd, annars tvingar vi dig! Svårare än så är det inte! Det är inte för min skull, utan för din!

Framförallt tycker jag att man är en jävla hycklare om man sparkar på AT men själv går på fullsatta krogar, reser till sommarstugan 5h bort och går till jobbet fast man är ”lite sjuk”.

Självklart hade vi haft färre döda om ALLA tagit till sig FHM:s rekommendationer.
Citera
2020-05-27, 00:02
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Har lärt mig mycket om sverige i denna kris.
Och det är att vi lika gärna kan skita i att ha en statsminister.
Och att vi måste vara världens mest byråkratiskt bakbunda handlingsförlamade jävla skitland som existerar. Vi BORDE ha noll döda i corona om man tänker på våra förutsättningar. Men lik förbannat går vi snart om Frankrike.

INGEN har ansvar. Asså INGEN. Vi kan helt släppa på allting och låta 45 000 dö, det skulle liksom inte göra någon skillnad ändå.
Löfven kan säga- det va FHM- de säger- det va regionerna- de säger det va rekommendationerna och resursbrist vilket är högerns fel och högern som är i opposition får skit trots att de inte styrt landet på 6 år, vilket alla som inte är gråsossar ser igenom. Och i slutändan blir det bara pajkastande och olika politiska läger har sin syndabock. Trots att det bara finns en- FHM och ytterst regeringen.....

Håller med fullständigt. Har bestämt mig för att Danmark blir mitt framtida hem.
Kommer alltid älska Sverige för vad det en gång var men nu har det gått för långt.

Den feministiska regeringen med FHM i spetsen är totalt katastrof. Ingen logik, inget ansvar, ingen handling, ingen ånger.

Att se Tegnells med sin deformerade mun stå och snacka skit varje dag och reportrar som frågar de mest imbecilla frågorna jag hört.

-Får man spela boule med farfar?
-Får jag åka 3h bort om jag står i bilkö i 1h?
-Får jag knulla med en främling?

När man har en plattform att sätta dessa dårar på plats så frågar man helt retarderade frågor. Katastrof.

Aja. Flyttlasset går av när Danmark öppnar gränsen. Ta hand om er allihopa.
Citera
2020-05-27, 00:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Problemet som jag påtalat hela tiden är att en himla massa folk struntar helt i "rekommendationer". Exempel:

Trots Folkhälsomyndighetens rekommendationer ökade resandet under Kristi himmelfärdsdag, enligt Telias rörelsemönster.
– Det är helt klart är en massiv ökning jämfört med veckan innan,

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/telia-kraftig-minskning-av-resandet-under-kristi-himmelfard

Så även om hela 50% skulle avstå så är det ändå 350.000 pers till Gotland över sommaren... Men men, den som lever får se.

Och vems fel är det då? Knappast FHM. De kan inte tvinga folk att göra någonting. Det är inte deras jobb. Men vilka får skiten i denna tråd? FHM och AT.
Citera
2020-05-27, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Framförallt tycker jag att man är en jävla hycklare om man sparkar på AT men själv går på fullsatta krogar, reser till sommarstugan 5h bort och går till jobbet fast man är ”lite sjuk”.

Självklart hade vi haft färre döda om ALLA tagit till sig FHM:s rekommendationer.

Det finns faktiskt dem som har varit i lockdown sen i februari och tagit sig till sommarstugan. De är inte problemet. I en pandemi rekommenderar man inte, man beordrar. Till dem som inte lyder säger man håll käften och spärrar in dem! Problemet löst!
Citera
2020-05-27, 00:05
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Suck- såna som du tar ju inte i beaktande att vi stängt ner.
Dödstalen hade varit ohyggliga utan det.
Månaderna du jämför med är ju helt öppna månader.
Förutom det dör ju mycket färre i andra smittsamma sjukdomar- än en gång tack vare restriktionerna

Att vadå?? Hur fan tänker du nu? Lockdowns har ju för fan bevisligen gjort motsatt effekt iom folket blir klämda i samma utrymme. Ok om det varit böldpest men bevisligen neeeej. Dittt jävla offer, far å fiska du även om givetvis en gös kan smitta likaväl som en mink.
Citera
Medlem
Citat:

Verkligen sant, många 40talister ignorerade råden i början och for runt som vanligt på krogen och i affärer. Många av dom blev smittade i onödan, min far inkluderad.
Nu är de inte lika stöddig längre och håller sig mer på sin kant, vilket är bra. Synd att de inte tog råden på allvar från början bara.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:

Man kan aldrig förvänta sig att 10 miljoner invånare ska följa rekommendationer. Alla är inte som dig och mig och därför behövs restriktioner.
Kolla på Kina, världens mest laglydiga folk. En kines skulle agera matta åt Xi Jinping om möjligheten gavs. Ändå fick man låsa in folk i sina hem med våld. Svetsa igen dörrar osv.

Hade man bara infört restriktioner (inte som Kina givetvis, men som hos våra grannländer) hade vi kanske varit i en bättre position. Men svensken är för dum för att förstå sitt eget bästa tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Håller med fullständigt. Har bestämt mig för att Danmark blir mitt framtida hem.
Kommer alltid älska Sverige för vad det en gång var men nu har det gått för långt.

Den feministiska regeringen med FHM i spetsen är totalt katastrof. Ingen logik, inget ansvar, ingen handling, ingen ånger.

Att se Tegnells med sin deformerade mun stå och snacka skit varje dag och reportrar som frågar de mest imbecilla frågorna jag hört.

-Får man spela boule med farfar?
-Får jag åka 3h bort om jag står i bilkö i 1h?
-Får jag knulla med en främling?

När man har en plattform att sätta dessa dårar på plats så frågar man helt retarderade frågor. Katastrof.

Aja. Flyttlasset går av när Danmark öppnar gränsen. Ta hand om er allihopa.

Fattar inte hur det blev såhär.
Min tröst är att FHM sjönk i förtroende första gången sen krisen började ner till 71%, alltid en början. Mitt hopp står till att S börjar sjunka redan kommande oponionsundersökning. Borde det inte komma snart??
Citera
2020-05-27, 00:06
Medlem
Citat:
Heja NZ!

Fast sen tog samma tös ifrån dem sina AR-15, det håller jag inte med om! Man kan ha både AR-15 och bekämpa en pandemi - samtidigt!

Jaså, ja jag vet inte jag, är inte så mkt för vapen själv.. hehe. Men, vad gäller pandemibekämpning så har hon/de visat världsklass iaf! Och solidaritet med folket.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag håller med, det finns ingen anledning att sparka på AT om man inte följer rekommendationerna. Det finns faktiskt dem som har varit i lockdown sen i februari och tagit sig till sommarstugan. De är inte problemet. I en pandemi rekommenderar man inte, man beordrar. Till dem som inte lyder säger man håll käften och spärrar in dem! Problemet löst!
Citera
Medlem
Citat:
Det lät på dig som att man dör av en lockdown? Britterna gjorde det för sent (lockdown), satt och skrävlade på barerna likt fotbollshuligarer och sjöng anti-coronasånger. Tror det är bättre att hålla käften och stanna hemma .

???? Är du nykter, det handlade om olika dödstal....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in