Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Man pratar ju om "klustersmittor", ingen är väl överraskad att en stor del av förorterna har mycket högre antal smittade, börja där! Men se det vågar man inte, det är "utpekande" och kan leda till "Racism" ( ett dött ord för mig...), allt i ängslig PK.anda....
Tegnell förnekar ju att det finns några kluster:
Tegnell: Tiden med smitta i kluster har redan passerat .
Jag tror han har rätt delvis och Olsen har rätt delvis, i detta. Senast jag tittade på spridningen över Stockholm så kunde man fortfarande se mkt fler fall i några utsatta förorter. Dock hade det ändå fått mer spridning till de andra stadsdelarna. Så en tolkning är att det håller på att gå över från kluster, till mer utbredd samhällsspridning. Även om det sker lite segt för att en del fortfarande är försiktiga.
Men om man
inte skall skärpa några restriktioner, och om man
inte skall göra som Tove Fall föreslår och masstesta de med symtom. Vad är då vägen framåt?
Skall vi bara lita på att sommaren slår ut viruset nu. Och om det kommer en till våg i höst, vad är planen då.. Jag tycker det känns så oansvarigt att ha en sån här "sportkommentator"-roll, där allt får bli som det blir. Gaah, blir galen på sånt... Det skulle inte "flyga" på mitt jobb, då skulle många oskyldiga ha dött i onödan, kan jag säga...
https://omni.se/tegnell-tiden-med-smitta-i-kluster-har-redan-passerat/a/pLq3gG