Citat:
Ursprungligen postat av
Kingdom
Skall bli intressant och se hur han förklarar att nån annan skall sätta dit honom, huvudet, kuddinehåll i avlopp, samt i påsar
Hunnit städa osv utan att han själv sprungit in i den misstänkte...med reservation att jag har noll koll på tidsaspekten
Hoppas verkligen att han öppnar upp och börjar prata nu! I senaste förhöret efter han fått ta del av materialet pratade han iallafall desto mer än innan.
Jag väntar ivrigt på om han kommer att kissa eller bajsa på sig dessutom!
Han ska ha varit hemma hela helgen så den enda chansen någon skulle kunna mördat wilma (i lägenheten), styckat och städat är alltså under de timmar han är i Ljungskile. Vilket han först påstod att han inte ens varit...otur att polisen tog honom.
Vad ska han ljuga ihop för rimlig förklaring? Varför ljög han isåfalll om hennes pass, bankkort och mobil? Om han gick efter henne på tåget mot Göteborg, varför satte han sig bara på tåget, inom loppet av tiden det tar att åka till ljungskile hade han hunnit att söka igenom tåget flera gånger efter wilma istället för att hoppa av då han "trodde han såg henne". Det är så mycket lögner som han behöver svara på, och jag tror inte han har ett enda riktigt svar.
En fråga ang mobilen, den ska ha stängts av manuellt, alltså inte att batteriet dött eller att den förstörts. Men om han gjort sig av mes mobilen efter den 15e hade man kunnat sett detta?
Om inte så måste mobilen vara i/på/runt fastigheten...