2020-05-26, 21:39
Medlem
Kingdoms avatar
Skall bli intressant och se hur han förklarar att nån annan skall sätta dit honom, huvudet, kuddinehåll i avlopp, samt i påsar

Hunnit städa osv utan att han själv sprungit in i den misstänkte...med reservation att jag har noll koll på tidsaspekten
Citera
2020-05-26, 21:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Men hon var ju aldrig saknad under torsdagen?

Nej, det är sant. Det var först ett par dagar senare ja.
Citera
2020-05-26, 21:43
Medlem
09.06 hade Aftonbladets reporter Johanna Rapp ännu inte sett till några anhöriga till T. Men kan det betyda att hon först inte kopplade att de som fanns på plats i rättssal 1 faktiskt var anhöriga till T? Men att det senare kom fram vilka de var, eller åtminstone att någon av dem identifierades av media som en anhörig eftersom hon senare beskriver det som att det är en anhörig plus två andra som kan vara anhöriga eller vänner. Då känns det kanske som att det faktiskt inte är t. ex. pappan eftersom det skulle framgå tydligare vem han är. Jag tror snarare kanske kusinen RLK, och ett par kompisar.
Senast redigerad av Napoleonbakelsen 2020-05-26 kl. 22:20.
Citera
2020-05-26, 21:44
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Efter att ha läst FUP måste jag säga vilket typiskt MENA ungdoms-beteende den där Tischo har. En skrytsam gangster-wannabe som tycker han är framgångsrik när han egentligen är världens loser:

Ingen utbildning (troligen)
Inget riktigt jobb (dåligt betald timvikarie-slav på hemtjänsten)
Ingen bil. 23 år och ingen bil?
Äger inget (hyreslägenhet i fattiga delen av Uddevalla), alltid pank. Ändå skall det köpas märkeskläder.
Ljuger i ESTA så han inte kommer in i USA (nu kommer det aldrig att ske)
Tar droger.
Tigger pengar av tjejens farsa.
Generös om han vill ha något av motparten, annars ärkesnål.

Dessutom (mer MENA style):
Falsk: Inställsam när han får som han vill, annars aggressiv. Pappan likadan tydligen.
Dålig kvinnosyn. Kan inte acceptera att tjejen gör slut, kallar sin tjej för hora etc.
Bekväm. "Tischo är inte den som vill inte smutsa ner sig".
Tror han vet bättre än alla andra fast han har noll koll.

Fast söder är inte ett fattigt område i Uddevalla. Anledningen till att hyrorna är relativt låga på göteborgsvägen 23 är att huset inte stamrenoverats. När Steve bandhede ägde huset låg hyrorna ojämnt. En tvåa (57kvm) kunde ligga på mellan 4.300kr till 4.800kr (ca 75kr - 80kr/kvm)
En trea (ca 80kvm) kunde ligga på mellan 5.600kr till 6.300kr (ca 70kr - 79kr/kvm). Detta på grund av att hyran höjdes när en ny hyresgäst flyttar in + den årliga hyreshöjningen.

Kollar du på huset bredvid, göteborgsvägen 21 (som delar soprum med 23) är hyrorna betydligt högre. Detta hus ägdes av någon jag inte minns namnet på.

Båda husen har köpts upp av Fortinova, och de har i samband med köpet höjt hyrorna.

En annan ägare av hus på söder har till exempel en etta på 29kvm för 3.200kr (ca 110kr/kvm).

Min lägenhet ägs av ett annat företag och kostar 4.800kr för 47kvm (ca 102kr/kvm), en etta.

Så nej. Göteborgsvägen är enormt attraktiv i Uddevalla, hela söder är det.
Senast redigerad av Caticorn 2020-05-26 kl. 21:54.
Citera
2020-05-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom
Skall bli intressant och se hur han förklarar att nån annan skall sätta dit honom, huvudet, kuddinehåll i avlopp, samt i påsar

Hunnit städa osv utan att han själv sprungit in i den misstänkte...med reservation att jag har noll koll på tidsaspekten
Han behöver ju inte förklara något alls. Åklagaren har bevisbördan. Men försvaret kan inte sitta tyst. De måste på något vis motargumentera - och det kommer bli jävligt intressant att lyssna på.
Citera
2020-05-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Varför visar de inte bilder/videos på tishko i media men det visades på Billy som mördade tova?
Billy erkände ju inte heller

https://www.fdesouche.com/1300095-suede-ahmed-arrete-pour-meurtre-apres-la-disparition-de-sa-petite-amie-wilma-17ans
Citera
2020-05-26, 21:51
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingdom

Hoppas verkligen att han öppnar upp och börjar prata nu! I senaste förhöret efter han fått ta del av materialet pratade han iallafall desto mer än innan.

Jag väntar ivrigt på om han kommer att kissa eller bajsa på sig dessutom!
Han ska ha varit hemma hela helgen så den enda chansen någon skulle kunna mördat wilma (i lägenheten), styckat och städat är alltså under de timmar han är i Ljungskile. Vilket han först påstod att han inte ens varit...otur att polisen tog honom.
Vad ska han ljuga ihop för rimlig förklaring? Varför ljög han isåfalll om hennes pass, bankkort och mobil? Om han gick efter henne på tåget mot Göteborg, varför satte han sig bara på tåget, inom loppet av tiden det tar att åka till ljungskile hade han hunnit att söka igenom tåget flera gånger efter wilma istället för att hoppa av då han "trodde han såg henne". Det är så mycket lögner som han behöver svara på, och jag tror inte han har ett enda riktigt svar.

En fråga ang mobilen, den ska ha stängts av manuellt, alltså inte att batteriet dött eller att den förstörts. Men om han gjort sig av mes mobilen efter den 15e hade man kunnat sett detta?
Om inte så måste mobilen vara i/på/runt fastigheten...
Citera
2020-05-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han behöver ju inte förklara något alls. Åklagaren har bevisbördan. Men försvaret kan inte sitta tyst. De måste på något vis motargumentera - och det kommer bli jävligt intressant att lyssna på.
Ja men ifall inget motargument presenteras är bevisbördan redan nådd.

Tishko och hans försvarare måste presentera ett alternativ handlingsförlopp för att realistiskt kunna få en gynnande dom.

Att hålla käft är bara fördelaktigt sålänge åklagaren saknar tillräcklig bevisning... samtidigt har Tishko redan förlorat de gånger han pratat - tex genom att säga att Wilma tog med sig väska och smink när hon gick från lgh.

Försvaret gjorde rätt när de slutade prata i förhören, men i rättegången hade det varit ett stort misstag att bara sitta och säga ingen kommentar. Det funkar liksom inte i praktiken.
Citera
2020-05-26, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Hoppas verkligen att han öppnar upp och börjar prata nu! I senaste förhöret efter han fått ta del av materialet pratade han iallafall desto mer än innan.

Jag väntar ivrigt på om han kommer att kissa eller bajsa på sig dessutom!
Han ska ha varit hemma hela helgen så den enda chansen någon skulle kunna mördat wilma (i lägenheten), styckat och städat är alltså under de timmar han är i Ljungskile. Vilket han först påstod att han inte ens varit...otur att polisen tog honom.
Vad ska han ljuga ihop för rimlig förklaring? Varför ljög han isåfalll om hennes pass, bankkort och mobil? Om han gick efter henne på tåget mot Göteborg, varför satte han sig bara på tåget, inom loppet av tiden det tar att åka till ljungskile hade han hunnit att söka igenom tåget flera gånger efter wilma istället för att hoppa av då han "trodde han såg henne". Det är så mycket lögner som han behöver svara på, och jag tror inte han har ett enda riktigt svar.

En fråga ang mobilen, den ska ha stängts av manuellt, alltså inte att batteriet dött eller att den förstörts. Men om han gjort sig av mes mobilen efter den 15e hade man kunnat sett detta?
Om inte så måste mobilen vara i/på/runt fastigheten...
Nej, du kan inte spåra den ifall den är avstängd.

Speciellt i Sverige i rättegångar där 90% av spårning görs genom att kolla på vilka master som kopplats upp mot.
Citera
2020-05-26, 21:56
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Verkligen, det enda de verkar tro sig haft var att någon skulle placerat huvudet i lägenheten efter han blivit gripen.
Kanske även hans fingeravtryck på folien som skulle kunna uppkomma när han paketerat gräset....2 meter folie för en femma i månaden..
Citera
2020-05-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det beskrivs i obduktionsprotokollet i fup. Ett snitt med kniv

Tack.
Citera
2020-05-26, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
https://www.fdesouche.com/1300095-suede-ahmed-arrete-pour-meurtre-apres-la-disparition-de-sa-petite-amie-wilma-17ans

Jag syftar på svensk media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in