2020-05-26, 20:30
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han var inte utanför dörren mellan 15 och 17 november. I tre dygn höll han på att stycka W, pyssla i lägenhet, lägga upp grejer (likdelar) på vinden, städa, städa och städa. En blick in i bostaden efter det såg ju ganska fint ut - rent visuellt - för mina lekmannaögon. Men han begrep sig inte på tekniken. Hade inte den funnits så kanske han klarat sig.

Dessa tre dygn sov han inte mycket. Han berättade t o m för sin kompis (på McDonalds tror jag - den 18/11) att han bara sovit några timmar på fyra dygn. Det talar sitt tydliga språk.

Då har man troligtvis hamnat i en psykos och/eller maniskt tillstånd ... även om man inte kan få en fällande dom på att detta tillstånd är beständigt - utan varade just från och med mordet och fram tills han trodde (vilket inte var sanningen) klar med att städa undan efter sitt makabra illdåd.
Citera
2020-05-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Bara för att spä på din teori, knappast att han var, han hade ju kastat batterier i vanliga avfallssopor! 🙈

Jaha? Visst, en typisk Trump-anhängare då! 🙂 som tycker miljöaktivister tramsar.
Citera
2020-05-26, 20:31
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Något jag inte lyckats utröna, jag har inte granskat precis allt i fupen, är det där morgonrocksskärpet. Det låg i soppåsen i köket. Medan morgonrocken hängde i sovrummet. Varför slängdes skärpet? Hittade man något på det?

Intressant iaktagelse, det gick mig helt förbi. Om den inte nämns mer så kanske det var något perifert bara utan att kunna knytas till brottet.
Citera
2020-05-26, 20:34
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Söker han efter föräldrarna tro..?

Den misstänkte mannen söker runtom i salen med blicken när åklagaren gått igenom lägenheten rum efter rum. Men han stannar inte på någon med blicken.

https://sverigesradio.se/artikel/7475895
Föräldrarna var där. Han spärrade upp ögonen då han såg dom, uppfattade jag det som.
Citera
2020-05-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, paradoxalt nog skulle det kunna bli lindring av kommande straff/dom om han åkt på en sådan berättelse från start. Nu har han ju bäddat sin egen säng så att säga och får sova i den under en överskådlig framtid. Det mest graverande för T i hela denna soppa är avsaknad av alternativ gärningsman. Må hända han fått hjälp av någon/några med bortforsling av kvarlevor, men det sistnämnda är bara mina spekulationer och T kan mycket väl ordnat detta allena.
han kan nog fortfarande komma undan med dråp dock. Egentligen tycker jag det är svårt att yrka mord ens. Man måste väl bevisa att han hade uppsåt att döda men de vet ju inte ens dödsorsaken.

Det slutar ju ofta inte ens i mord eller mordförsök när folk hugger ner varandra med knivar. Brukar sluta med grov misshandel eller dråp. I detta fallet har man varken bevis på uppsåt ,mordvapen eller tecken på vilket mordvapen.

Måste inte åklagaren bortom allt tvivel bevisa uppsåt? Eller räcker det att han tiger?
Citera
2020-05-26, 20:38
Medlem
Caticorns avatar
Detta postades av Lady-C
Handskriven lapp av T.

https://forumbilder.com/i/r5eV

Kolla noga på bilden.
Är den sekretessbelagd?

Vad kan saknas i texten?

Edit: jag förstod inte att bilden var ihopsatt från en artikel. Missar den artikeln totalt. Förmodligen står det ”jag bestämmer över mitt eget liv” eller ”Gud vet att jag är oskyldig.”

Då den jag ringar in ser ut som slutet av ett ”g”.

Artikeln: https://www.expressen.se/gt/krim/breven-i-cellen-ni-kommer-aldrig-losa-wilmas-mord/
Senast redigerad av Caticorn 2020-05-26 kl. 20:56.
Citera
2020-05-26, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Föräldrarna var där. Han spärrade upp ögonen då han såg dom, uppfattade jag det som.

Hur vet du att det var föräldrarna? Jag försöker läsa på Aftonbladet, Expressen, DN och Bohusläningen men har hittills bara fått fram att det fanns fyra vigda platser åt T:s anhöriga. Aftonbladet bekräftar att det är en anhörig och två andra som journalisten inte kan avgöra om det är anhöriga eller vänner. Bohusläningen omtalar de anhöriga som "dem", men utan att specificera vilka det är. Har du nån annan källa?
Citera
2020-05-26, 20:39
Medlem
Varför visar de inte bilder/videos på tishko i media men det visades på Billy som mördade tova?
Billy erkände ju inte heller
Citera
2020-05-26, 20:40
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vården? Ja kanske, han var väl hemsamarit?
Han jobbade i hemtjänsten som jag förstått, men jag räknar det till ett vårdyrke.
Har aldrig varit i branschen så jag vet inte vad som krävs, man kanske inte behöver mer än körkort för att få jobba med personer som bara behöver mat och tillsyn. Men för att hantera mediciner bör man ha en utbildning?
Jag bara spekulerar 🙂
Citera
2020-05-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Detta postades av Lady-C
Handskriven lapp av T.

Kolla noga på bilden.
Är den sekretessbelagd?

Vad kan saknas i texten?
Jag tror raden som är svart skall stå texten "Jag bestämmer över mitt eget liv" vilket stod på den lappen. Och i "eget" så syns den nedre delen av "g". Ser man till första raden så stämmer det hur han skriver "g". Men det är bara vad jag tror.
Citera
2020-05-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Detta postades av Lady-C
Handskriven lapp av T.

Kolla noga på bilden.
Är den sekretessbelagd?

Vad kan saknas i texten?
Denna bilden är väl från media? De har säkert tagit bort saker för att göra den mer säljande.
Citera
2020-05-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Jag förstår. Då är det lite svårt för mig att förmedla det märkliga sammanträffandet vad de nämner, bara tänkte om han själv kan fått idén därifrån.

Jag förstår din poäng fullt ut (skrev tidigt att mitt huvud förmodligen inte riktigt är klartänkt, eller var meningen att försöka förtydliga att jag säkerligen skapar teorier själv för hjärtat så gärna önskar att W får komma hem.)

Men det jag menade med "för fin" är inte riktigt rädslan att skita ner sig. Utan snarare i den erfarenheten jag har av psykopater, eller ja en psykopat i mitt fall. Så är de ofta "över alla andra" dvs att han ansåg sig bättre än alla. Också polisen eftersom han nästan blev tagen på bar gärning här vilket jag gissar gav bensin till en redan startad eld. Och därav ansåg han att det inte var värt att fortsätta, delvis för det kanske var svårare än tänkt och att han inte såg sig.. Värdig (?) det kladdiga, onödiga, tidskrävande och jag gissar fysiskt tunga jobb? Därför gissar jag fortsättningsvis som nämnt att kroppen förmodligen är hel. Allt för han inte tänker anstränga sig så pass. Psykopater är därav osmarta, men smarta. Just för de anstränger sig sällan i onödan och tidskrävande/smutsiga jobb kan någon annan göra. De väljer ofta den "lätta" vägen och om det i de här fallet som jag, återigen säkert fantiserat ihop i mitt huvud, behövde bli så att han skitade ner sig i en gödselhög, då är de en bättre lösning för en person med den skeva tankebana de har. Alltså, det var lättare. Därav värt. Eller bättre. Ingen ansträning.

Kan inte släppa magkänslan bara. För även de är likt en psykopat att i okända situationer söka sig utanför och hitta något som stämmer någorlunda in. Gäller allt. Inte bara psykopater som mördar, alla psykopater gör givetvis inte det. Även om de är i min mening empatilösa svin.

Och tack föressten för infon om gödselhögar idag, visste inte det nämligen. Men inte förvånad att det inte ser ut som förr.
Sen är det väldigt intressant att du även skriver "något mindre utrymme nära hem, nämligen det jag har känslan av från allra första början innan jag hittade forumet. Att han av ren lathet eller så, inte ansträngt sig så värst och det pekar på att hon är alldeles i närheten. Fortfarande i helt skick, bortsett från huvudet, men frågan är vart..

En tanke som slog mig, har man sökt på berget/skogsdungen mellan Lidl och Bohusläns djursjukhus och regionteater Väst?

Det ligger inom 5-10 min med bil från MGs lägenhet. Nedanför berget ligger Mr carwach som MGs pappa i förhör anger är hans kompisar och att han brukar hänga där.

Området ligger även utanför området man sökte nu senast i maj enligt kartan i Bohusläningen.

Tänker att det kanske inte är så många som går där uppe på toppen, framförallt inte mot strömstadsvägen där den där vad det nu kallas från militären finns. Men jag vet inte folk kanske rastar hundar där jag vet inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in