2020-05-26, 18:33
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, det var synd att de inte fann huvudet direkt. Värdefull tid hade sparats om polisen direkt börjat leta efter delar av en kropp.
Hundratals frivilliga var ute och letade efter en kropp i bästa fall en levande Wilma, lätt att missa delar av en kropp.

Trots detta var det nog bara bra att allmänheten trodde man letade efter en levande Wilma. Kan tänka mig att fler ansluter sig till ett sökande när det handlar om en levande person än om det handlar om att leta efter kroppsdelar. Större chans att hitta nånting av värde ju fler det är som letar, kroppsdelar eller inte.
Citera
2020-05-26, 18:33
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men det tyder ju starkt på att han egentligen inte höll med om mordanklagelserna.
Och kom ihåg sms:en i länken nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

I de sista sms:en verkar det som att hon var efter honom som en galning, alltså tvärtemot vad hon sa till sin familj och vänner om att han var galen. Alla har en gräns för vad man klarar av utan att tappa besinningen, och Wilma kanske gick över Tishkos gräns.
Och vad han sen säger om henne efter gripandet, alltså "fucking horunge" mm, det är inget bevis för att hon har varit oskyldig i det hela. På något sätt måste han ju hantera den situation som han har hamnat i, och för att inte bryta ihop fullständigt, så måste han rikta ilskan mot någon annan än han själv.
Och som sagt, man kan tänka sig att hon faktiskt var en "fucking horunge".

Du är medveten att du talar om ett barn nu va? Ett barn som blev tillsammans med en 5 år äldre man när hon var 15. Ett barn som har mördats vid 17 års ålder.

Tänk lite för fan. Hur var du som tonåring?
Klart hon tyckte det var coolt och häftigt med en äldre kille.

Det framkommer att han varit våldsam mot henne tidigare och lagt hand på henne. Det framkommer tydligt i hans sms, tillexempel ”du ska veta din plats!”, hur manipulativ och maktkåt han är.

Det framkommer i förhör att han skickat sms till W och velat stycka henne och knulla alla delar.

Tänkt på sperman som syns i bluelight sökningen? Vem vet om äcklet stått vid den sidan och runkat? Vem vet om han haft sex med henne efter att hon dog?

Till sist, HAR DU INTE BEGRIPIT ATT W INTE HADE NÅGON ANNAN? Hon var helt utelämnad, ensam. TÄNK PÅ att hon var 17 år. Tänk på att hon ville ha nära till sina vänner. FÖRSTÅ själv, som 17 åring, att T var hennes tak över huvudet.

Fan asså, du är verkligen... du framstår som en rejäl idiot. På riktigt.
Citera
2020-05-26, 18:34
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av histolyt
Finns det någon livestream från rättegången/videoklipp?

Nej. Men längre fram kommer ljudupptagning förmodligen läggas ut på youtube.
Citera
2020-05-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Lugna dig.
Just nu sitter en man häktad för mord på den här 17-åriga tjejen, och hans liv riskerar att förstöras i onödan. Och därför är det viktigt att hela sanningen kommer fram om vad som har föranlett gärningen. Om hon tex har begått självmord, vilket hon har försökt tidigare enligt FUP, då är han inte en mördare utan bara en griftefridare.
Och om hon har provocerat fram gärningen på något sätt, genom hot eller misshandel, då kan det vara dråp eller tom nödvärn.

Du och många andra i tråden tror att ni vet allt och kan döma människor. Jag spekulerar bara. Och om människor inte har rätt att göra det, så fallerar hela rättssystemet. Vi måste helt enkelt stå ut med att människor misstänker oss och har teorier om oss, och även om döda människor. Och säga nej till alla former av våld.
Du själv verkar ju väl bevandrad i FUP. Kan du berätta för mig vad du tänker om blodbilden som finns på väggen i lägenhetens vardagsrum?
Citera
2020-05-26, 18:41
Medlem
headkeepers avatar
Vad är det för ett pucko som likeat alla inlägg på Bohuslänningen? "Amanda Karlsson" ?
Citera
2020-05-26, 18:42
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Nej med vass kniv (gris och kanin). Hur vet du att MGMs knivar ar slöa, tycker du att han är trovärdig i utvalda stycken? Skrev inget om bålen. Den kanske åkte ner hel i en väska? Öppnade MGM buken så fick han mycket att göra då inälvor väller ut och ska tas om hand och nu börjar det verkligen att lukta.
Jag underskattar inte en hundnos, men jag ger den inte heller undergörande förmågor, dessutom så brukade jag inte skolka från vare sig kemi-, fysik- eller biologilektionerna.
Vart har han gjort av resväskan med en som bålen? Utan bil kan han inte tagit sig så långt. Låren är inte så små heller dom får inte plats i en handvätska. Doft molekyler går ner i underlaget spela ingen roll om du spola på ytan. Dom "dunstar" med tiden så det kan ha varit avgörande här. När hunden markerar på sängen kan det ha varit vittringen från garderoben jag tycker det ser ut som om hunden markerar mer på vittring än plats. Jo du underskattar en hundnos.
Citera
2020-05-26, 18:45
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av headkeeper
Vad är det för ett pucko som likeat alla inlägg på Bohuslänningen? "Amanda Karlsson" ?

Kan bara stå för mina egna likes där.

Likeade mycket om MGM’s beteende då jag vill att det rapporteras mer om det under live.

Mailade även Amanda om det då jag anser att det är intressant att läsa hans beteende i koppling till vad som tas upp.
Citera
2020-05-26, 18:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Varför fortsätter rättegången på torsdag och inte nu imorgon?
Citera
2020-05-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jaa du, vad tror du själv?

För läskigt för svaga människor att se?
Citera
2020-05-26, 18:53
Medlem
headkeepers avatar
Håller med - hans beteende under rättegången pekar mot NPD!

Till diagnosmanualen finns kriterier för diagnosen som ofta används vid diagnostisering, i bilagan Diagnostic criteria for research. I denna står det att en person med störningen uppvisar minst fem av följande symtom:
*Har överdrivna känslor av att vara viktig och betydande
*Fantiserar ofta om till exempel rikedom, framgång, makt eller kärlek
*Anser att den bara ska umgås med eller associera sig med viktiga personer eftersom den själv är så viktig
*Har ett överdrivet behov av beundran
*Har orealistiska uppfattningar om sina egna rättigheter – exempelvis förväntar sig personen ofta den bästa behandlingen när denne söker sådan
*Utnyttjar andra för att uppnå sina mål
*Saknar eller har bristande empati
*Tror att andra är avundsjuka på denne, men kan också själv vara avundsjuk på andra
*Beter sig högfärdigt eller arrogant

Ska vi slå vad om att det blir ett LRV?
Citera
2020-05-26, 18:56
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du har en väldigt massa åsikter utan att vara insatt. Läs på och tyck sen. Sverige har inga renodlade lik hundar. Du har nog ingen aning om hur svårt det är att få fram bra hundar.
Läs på själv vad jag skrev. Jag konstaterade att det fanns likhundar då och var förbryllad över att det inte finns några nu. Varför det är så är knappast något jag hade kunnat läsa mig till i den här tråden eller hur?
Citera
2020-05-26, 18:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wescey
För läskigt för svaga människor att se?

Läskigt tror jag inte, det är nog mer av hänsyn, men det förstod du givetvis själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in