2020-05-26, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En utbildad likhund kan skilja djurkadaverin från människa - och de kan dessutom sortera bort alla andra dofter som kan tänkas förekomma. Jag vet dock inte om dessa likhundar var på avfallsstationen. Tror det var "vanliga" spårhundar.

Skulle inte likhundarna märka av/känna av något bland sopkärlen i soprummet? Det är samma kärl som töms och sätts tillbaka. Så är det i alla fall där jag bor. Eller de kanske aldrig togs dit för undersökning.....
Citera
2020-05-26, 17:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om han har placerat duschdraperiet först och kanske annan plast, sedan kuddarna och textilier för att "suga upp".......kanske t o m en skummgummimadrass som underlag.

Badrumsgolvet är ju rent, som nästan i en slags fyrkant......

Det är en fråga/spekulation.

Tror du han styckat innan, under, eller efter liksteheten?
De ja menar är om du läger plast under det du "styckar" är det svårt att inte råka göra hål på det. Ja vet inte när han styckat men oavsett är ben och muskler hårt. Jag tror inte han är någon slaktmästare. Att få isär en kopp är inte så lätt. Så koppen har garanterat legat där i mer än 20 minuter och säkert kommit utanför ett eventuellt underlag.
Citera
2020-05-26, 17:12
Medlem
AngryDanes avatar
Han har gået på bare fødder gennem blodbadet😖

Nå vemsa, nu er det vel dags for endnu en af dine legendariske bortforklaringer🤣

Jeg håber at det er rätt at ingen fra ahmeds familie var i retten, og jeg håber at de holder sig væk.

Han fortjener at sidde ensam og angst, omgivet af svenskere som helst så ahmed styckat og skickat retur til Irak, piece by piece.

Hvad var det for mc-gäng som nogen havde set ved retten?
Mongols eller bandidos så går jeg ud fra at det var sympatisører til ahmed for de 2 gängs er en stor flok blatter.
Om det var HA, kanske det var for at demonstrere et hot...kanske
Citera
2020-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Skulle inte likhundarna märka av/känna av något bland sopkärlen i soprummet? Det är samma kärl som töms och sätts tillbaka. Så är det i alla fall där jag bor. Eller de kanske aldrig togs dit för undersökning.....
Jo, om det fanns kadaverin på påsar i soprummet så skulle de säkert känna av det. Och nej, jag tror faktiskt inte likhundarna togs dit. Om de gjort det, så har jag glömt att jag läst om det. De markerade på vinden - och åklagaren tror att Wilma legat där (hel eller i delar, min anm) ett tag. Sen, min egen spekulation, kan det vara så att Wilmas kläder - som hon avled i och haft på sig ett bra tag i efter döden - kanske förvarades däruppe inför bortforsling.
Citera
2020-05-26, 17:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag funderar lite på hur polisen kunde hålla honom som mordmisstänkt hela veckan utan att gå igenom soprummet. Påsarna anträffades av en slump, sophämtarna såg en cooppåse de fattade misstanke kring.
Svenska polisen är (till stora delar) inkompetent är det enkla svaret.
Att man lyckas missa Wilmas huvud i en väska på brottsplatsen (tills Tyskarna kom med likhund) säger ju allt.

Är inte insatt i detta fall, men detta med att svenska polisen inte har tillgång till likhundar förbryllar lite. I fallet Kim Wall (som jag var insatt i) så användes just svenska likhundar för att hitta Walls kvarlevor i vattnet via båt - något som fick mycket uppmärksamhet och beröm i media.
Men de hundarna har kanske pensionerats och ersatts med något betydligt viktigare som en genusavdelning...
Citera
2020-05-26, 17:18
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Han har gået på bare fødder gennem blodbadet😖

Nå vemsa, nu er det vel dags for endnu en af dine legendariske bortforklaringer🤣

Jeg håber at det er rätt at ingen fra ahmeds familie var i retten, og jeg håber at de holder sig væk.

Han fortjener at sidde ensam og angst, omgivet af svenskere som helst så ahmed styckat og skickat retur til Irak, piece by piece.

Hvad var det for mc-gäng som nogen havde set ved retten?
Mongols eller bandidos så går jeg ud fra at det var sympatisører til ahmed for de 2 gängs er en stor flok blatter.
Om det var HA, kanske det var for at demonstrere et hot...kanske
MC-folket är där för att demonstrera mot mäns våld mot kvinnor och barn och ska ha sagt till media att de.planerar att vara där hela veckan.
Förståtr att de klädför sig i orange!
Citera
2020-05-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att man lyckas missa Wilmas huvud i en väska på brottsplatsen (tills Tyskarna kom med likhund) säger ju allt.

Är inte insatt i detta fall, men detta med att svenska polisen inte har tillgång till likhundar förbryllar lite. I fallet Kim Wall (som jag var insatt i) så användes just svenska likhundar för att hitta Walls kvarlevor i vattnet via båt - något som fick mycket uppmärksamhet och beröm i media.
Men de hundarna har kanske pensionerats och ersatts med något betydligt viktigare som en genusavdelning...
Det var Ace och Ben som var med i Kim Wall om jag minns rätt. Ben har gått i pension och var Ace är vet jag inte. Men även en pensionerad hund kanske kunde används i nödfall kan jag tycka. Dock vet jag inte hur reglerna är där alls.

Jag läste i en artikel igår eller i förrgår att vi inte har några väl utbildade likhundar i Sverige sen någon år tillbaka. Men att det är en brist som man bör åtgärda.
Citera
2020-05-26, 17:20
Medlem
Caticorns avatar
https://forumbilder.com/i/r5Yq
https://forumbilder.com/i/r5Y5
https://forumbilder.com/i/r5YX
https://forumbilder.com/i/r5Yx
https://forumbilder.com/i/r5Yo
https://forumbilder.com/i/r5Y6
https://forumbilder.com/i/r5Yk

Tog lite prints på det jag ansåg vara mest intressant.

Tid för print finns angiven på bilderna.
Citera
2020-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Tänk iallafall tanken att Wilma kan ha varit en vidrig och samvetslös människa, som utnyttjade andra människor så mycket hon bara kunde. När jag läser FUP så får jag bilden av att hon var väldigt manipulativ, och som Tishko skriver i ett sms till henne, en mytoman som ljög om Tishko inför andra.
Och sådana människor är väldigt svåra att hantera, och de gör förstås att man blir väldigt upprörd.
Men hon kan i så fall ha haft fina sidor också trots hennes dåliga sidor, Tishko skrev ju i självmordsbrevet att han "älskar henne för mycket".
Lägg ner din jävla idiot. Det var han som var manipulativ och kontrollerande. Dessutom var hon FEMTON år när de blev ihop, han 21. Det är inte friskt och en femtonåring gör inte det du yrar om, mot en 21-åring.
Jävla grottmongo.
Citera
2020-05-26, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Då börjar förhandlingen nästa vecka i tingsrätten då, kanske Tishko kommer kissa på stolen då under förhandlingen när det börjar bränna till med frågor från de medverkande för han har ju redan kissat på förhörsstolen under ett polisförhör.
Det ska bli spännande om han kommer bli dömd för detta mord.
Han är körd.
Citera
2020-05-26, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
MEN då ska vi inte glömma att han även till häktesvakten sa, på sid 785:

” När han kom in i observations cellen var han arg igen, och han hade de där svarta ögonen. Han slog i väggar och skrek. Jag bestämde mig för att gå och prata med honom för att få honom att lugna ner sig. Han sa en massa saker men inget som jag la till minnet mer en vid ett tillfälle så sa han när han kom in på polisen så sa han "vill dom ha en mördare så skall de få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen"”

Men det tyder ju starkt på att han egentligen inte höll med om mordanklagelserna.
Och kom ihåg sms:en i länken nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

I de sista sms:en verkar det som att hon var efter honom som en galning, alltså tvärtemot vad hon sa till sin familj och vänner om att han var galen. Alla har en gräns för vad man klarar av utan att tappa besinningen, och Wilma kanske gick över Tishkos gräns.
Och vad han sen säger om henne efter gripandet, alltså "fucking horunge" mm, det är inget bevis för att hon har varit oskyldig i det hela. På något sätt måste han ju hantera den situation som han har hamnat i, och för att inte bryta ihop fullständigt, så måste han rikta ilskan mot någon annan än han själv.
Och som sagt, man kan tänka sig att hon faktiskt var en "fucking horunge".
Senast redigerad av vemsa 2020-05-26 kl. 17:27.
Citera
2020-05-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Nej det märks att du inte är insatt. Därför förstår du itne heller varför kroppsdelen hittades så sent. men så är det med idioter, du är så jävla dum i huvudet att du itne ens förstår själv hur jävla tappad du är. Det är ofta så med idioter. Skönt för dig, not so much för oss.

Att man sett lite Hollywood-filmer innebär inte på något vis att man kan någonting om hur verkligheten fungerar. Men det är bortom ditt kapacitet att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in