Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
MEN då ska vi inte glömma att han även till häktesvakten sa, på sid 785:
” När han kom in i observations cellen var han arg igen, och han hade de där svarta ögonen. Han slog i väggar och skrek. Jag bestämde mig för att gå och prata med honom för att få honom att lugna ner sig. Han sa en massa saker men inget som jag la till minnet mer en vid ett tillfälle så sa han när han kom in på polisen så sa han "vill dom ha en mördare så skall de få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen"”
Men det tyder ju starkt på att han egentligen inte höll med om mordanklagelserna.
Och kom ihåg sms:en i länken nedan:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
I de sista sms:en verkar det som att hon var efter honom som en galning, alltså tvärtemot vad hon sa till sin familj och vänner om att han var galen. Alla har en gräns för vad man klarar av utan att tappa besinningen, och Wilma kanske gick över Tishkos gräns.
Och vad han sen säger om henne efter gripandet, alltså "fucking horunge" mm, det är inget bevis för att hon har varit oskyldig i det hela. På något sätt måste han ju hantera den situation som han har hamnat i, och för att inte bryta ihop fullständigt, så måste han rikta ilskan mot någon annan än han själv.
Och som sagt, man kan tänka sig att hon faktiskt var en "fucking horunge".