2020-05-26, 15:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det tror jag inte. Jag säger att kroppen inte legat STILL den tid det tar att avsätta spår av den likdoft som hundarna behöver. Och duschgolvet är lätt att spola av rejält också.

Man jag vet ju inte vad som hänt därinne, lika lite som någon annan. Så jag spekulerar naturligtvis.

...eller legat på exempelvis ett duschdraperi
Citera
2020-05-26, 15:56
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Har läst nästan hela tråden och FUP. Kan inte se att denna fråga besvarats tidigare och i sådana fall ber jag om ursäkt. Till min undran. Hur kommer det sig att hundarna inte har markerat för lik i badrummet när det verkar som att det är här styckningen skett (skador på golvet). Kan T***ko ha spolat sådana mängder med vatten att lukten ej går att spåra? Tycker att det är lite märkligt att hundarna enbart markerat i sovrummet och på vinden men det kanske finns en bra förklaring till det som jag inte tänkt på.
Likhundar/blod-/narkotika spårhundar kan vara till hjälp men de är heller inte 100% att de upptäcker alla spår. De kan mycket väl ha ett spår framför sig utan att markera (detta taget från rättegång av mordet på lena wesström).

Sedan har jag förstått utav vad andra skrivit här att likspår inte troligen upptäcks förrän efter 15-20 minuter då en död kropp legat på ett ställe. Det dödliga våldet har troligen skett i vardagsrummet, varpå kroppen flyttats till sovrummet och legat en stund, kanske under hans resa till ljungskile.
Tillbaka igen har han styckat kroppen i badrummet och dels av mycket spolning av vatten ich att kroppen inte legat där allt för länge har inte likhundar gjort markeringar o övriga rum.
Citera
2020-05-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
...eller legat på exempelvis ett duschdraperi
Japp. Finns några scenarios man kan tänka sig. Inte ens teknikerna vet. Svårt som fan detta.
Citera
2020-05-26, 15:57
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Från Aftonbladets liverapportering:

"Åklagaren visar nu en bild på där väskan med kroppsdelen hittades. Framför väskan stod en träskyllt med en bild på Tupac där det stod "thug life"

- Det anspelar alltså på ett tufft, kriminellt liv, säger åklagaren. "

Det tyckte jag var en Siewert Öholm-kommentar av åklagaren. Kunde inte låta bli att le åt just den, mitt i all tragik.

Håller med.

Likaså den kommentar på förra sidan där någon på riktigt trodde att hennes huvud skulle visas upp fysiskt på plats i rättssalen.
Citera
2020-05-26, 15:58
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Likhundar/blod-/narkotika spårhundar kan vara till hjälp men de är heller inte 100% att de upptäcker alla spår. De kan mycket väl ha ett spår framför sig utan att markera (detta taget från rättegång av mordet på lena wesström).

Sedan har jag förstått utav vad andra skrivit här att likspår inte troligen upptäcks förrän efter 15-20 minuter då en död kropp legat på ett ställe. Det dödliga våldet har troligen skett i vardagsrummet, varpå kroppen flyttats till sovrummet och legat en stund, kanske under hans resa till ljungskile.
Tillbaka igen har han styckat kroppen i badrummet och dels av mycket spolning av vatten ich att kroppen inte legat där allt för länge har inte likhundar gjort markeringar o övriga rum.

samt att lägenheten är jävligt ostädad
Citera
2020-05-26, 15:59
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det tror jag inte. Jag säger att kroppen inte legat STILL den tid det tar att avsätta spår av den likdoft som hundarna behöver. Och duschgolvet är lätt att spola av rejält också.

Man jag vet ju inte vad som hänt därinne, lika lite som någon annan. Så jag spekulerar naturligtvis.
Tror du på fullaste alla att man kan spola bort doft? Hur lång tid tror du det behövs? Hunden kan få upp lukt efter ett spår där en person bara har trampat en sekund. Alltså kan den lukta var en person har gått. Efter som du uppenbart inte har någon koll på hundar kanske du ska ge dig nu.
Citera
2020-05-26, 16:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Från Aftonbladets liverapportering:

"Åklagaren visar nu en bild på där väskan med kroppsdelen hittades. Framför väskan stod en träskyllt med en bild på Tupac där det stod "thug life"

- Det anspelar alltså på ett tufft, kriminellt liv, säger åklagaren. "

Det tyckte jag var en Siewert Öholm-kommentar av åklagaren. Kunde inte låta bli att le åt just den, mitt i all tragik.

Jo visserligen - men man kan ju också fråga sig varför T ställer denna skylt - lite demonstrativt - framför väskan. Vad ville han säga? Det måste betyda något, åtminstone för honom själv...
https://forumbilder.com/i/r5Yd
Citera
2020-05-26, 16:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
På om det avsatts doftämnen direkt på golvet? Det är väl själva grundtanken med mitt påstående. Hur menar du?
Doftpartiklar går igenom och du och du tror väl ändå inte att han har lyckats stycka henne utan att göra minsta hål på plasten?
Citera
2020-05-26, 16:06
Medlem
T34Panzers avatar
T har inte visat några känsloyttringar under hela dagen.

Ws pappa/föräldrar har lämnade salen tillfälligt när skadorna på huvudet redogjordes för.

To.m Ts anhöriga är berörda.
Den misstänkte mördarens anhöriga sitter med fasta blickar mot skärmarna där åklagaren visar bilder från förundersökningen. En del av dem ser märkbart berörda ut med tårar i ögonen.

Men icke Tishko....trots att hans älskade är slaktad i deras gemensamma lägenhet.

”Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket". Dagen efter fördes mannen på nytt till sjukhus. Då hittades ytterligare ett brev hans cell:
"Ni kommer aldrig lösa Wilmas mord, jag bestämmer över mitt eget liv."

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/pojkvännen-ni-kommer-aldrig-lösa-wilmas-mord-1.28394915
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-26 kl. 16:21.
Citera
2020-05-26, 16:06
Medlem
Rena slakthuset....
Citera
2020-05-26, 16:07
Medlem
askungens avatar
"Den misstänkte rättar nu till sin skjorta. Fixar midjan och ärmarna, upprepade gånger."

"Den misstänkte mördaren låg i soffan när han greps. I samma vardagsrum där Wilma Andersson misstänks ha bragts om livet, berättar nu åklagare Jim Westerberg när han visar bilder från lägenheten."

"Den misstänkte mördaren tittar med uppspärrade ögon mot sina anhöriga på åhörarbänken"

" Den misstänkte mördarens anhöriga sitter med fasta blickar mot skärmarna där åklagaren visar bilder från förundersökningen. En del av dem ser märkbart berörda ut med tårar i ögonen."

Han verkar iallafall något stressad om han tidigare verkat oberörd och lugn.
Citera
2020-05-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tror du på fullaste alla att man kan spola bort doft? Hur lång tid tror du det behövs? Hunden kan få upp lukt efter ett spår där en person bara har trampat en sekund. Alltså kan den lukta var en person har gått. Efter som du uppenbart inte har någon koll på hundar kanske du ska ge dig nu.
Jag tror du skall ta och kika lite på detta: likhundarna har inte markerat där, trots att tekniker tror att kroppen hanterats där. Det fanns inget som helst blod i duschutrymmet och strax utanför ens med Bluestar-undersökning. Det fanns massor av blod där duschslangen inte räckte till. Och som sagt - likhundarna markerade INTE i duschen. Därmed finns det stor chans att han lyckats spola bort eventuell doft. Såvitt jag vet så bör ett lik ligga still på underlaget i 15-20 minuter för att avsätta doft. LIGGA STILL.

Sluta ge dig på mig bara för att du känner att du inte har tillräckligt med kunskap. Jag trodde du var större än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in