Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Som jag ser det så finns det två möjigheter: som du säger - ett mycket bra rengjort golv. Eller så låg hon inte så länge på det golvet att hennes doft avsattes på underlaget (de 15-20 minuter som krävs för detta). Och som jag förstår det behöver kroppen då ligga still. Men där tar min kunskap slut - så det är lite svårt att sia om. Har han vänt och vridit på henne så kanske det inte hinner avsättas denna doft.
Tack för svar! Det känns ju som att han måste ha rengjort golvet snarare än att Wilma inte legat där tillräckligt länge, eller tänker jag fel? En delning av kropp borde ju ta betydligt längre tid än 15-20 minuter. Samtidigt känns det osannolikt att han lyckats städa badrummet så bra men misslyckats fatalt med övriga lägenheten.
Du verkar ha koll så jag passar även på att fråga. I FUP är det fingeravtryck som ej har kunnat matchas mot person. Jag antar att detta inte behöver betyda att det är en annan person inblandad utan att fingeravtrycken har varit av såpass dålig kvalitét att de inte gått att påvisa vem de tillhör?