2020-05-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Märkligt att inte hunden markerar i badrummet.
Det är möjligt att kroppen inte fått ligga still den tid som avses för att lämna likdoft efter sig.
Citera
2020-05-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Som jag ser det så finns det två möjigheter: som du säger - ett mycket bra rengjort golv. Eller så låg hon inte så länge på det golvet att hennes doft avsattes på underlaget (de 15-20 minuter som krävs för detta). Och som jag förstår det behöver kroppen då ligga still. Men där tar min kunskap slut - så det är lite svårt att sia om. Har han vänt och vridit på henne så kanske det inte hinner avsättas denna doft.

Tack för svar! Det känns ju som att han måste ha rengjort golvet snarare än att Wilma inte legat där tillräckligt länge, eller tänker jag fel? En delning av kropp borde ju ta betydligt längre tid än 15-20 minuter. Samtidigt känns det osannolikt att han lyckats städa badrummet så bra men misslyckats fatalt med övriga lägenheten.

Du verkar ha koll så jag passar även på att fråga. I FUP är det fingeravtryck som ej har kunnat matchas mot person. Jag antar att detta inte behöver betyda att det är en annan person inblandad utan att fingeravtrycken har varit av såpass dålig kvalitét att de inte gått att påvisa vem de tillhör?
Citera
2020-05-26, 15:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vid dödstillfället, när grannarna hör ett "hjärtskärande skrik" så tror jag att han skar ett snitt över hennes hals med en kniv. Antingen smög han upp bakom när hon inte var beredd eller så skedde det när de bråkade ansikte mot ansikte. Han fortsatte senare någon gång med att först skära av huvudet och sedan de andra kroppsdelarna. Huvudet behöll han hemma av oklar anledning..?

Jag tror som du. Men sedan släpade han in henne i duschen (medans han duschade) och lät henne ligga där och blöda ut medans han åkte till Ljungskile. När han kommer hem flyttar han henne till sängen. Jag tror han styckar henne dagen efter.....Spekulation av mig.
Citera
2020-05-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Tack för svar! Det känns ju som att han måste ha rengjort golvet snarare än att Wilma inte legat där tillräckligt länge, eller tänker jag fel? En delning av kropp borde ju ta betydligt längre tid än 15-20 minuter. Samtidigt känns det osannolikt att han lyckats städa badrummet så bra men misslyckats fatalt med övriga lägenheten.

Du verkar ha koll så jag passar även på att fråga. I FUP är det fingeravtryck som ej har kunnat matchas mot person. Jag antar att detta inte behöver betyda att det är en annan person inblandad utan att fingeravtrycken har varit av såpass dålig kvalitét att de inte gått att påvisa vem de tillhör?
Det är det enda jag kan tolka det som. Att de är av dålig kvalitet. Det finns ingen annan gärningsperson. På ex.vis folielagren runt huvudet fanns ENDAST Tishkos fingeravtryck. Man har inte hittat andras avtryck nånstans.
Citera
2020-05-26, 15:49
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är möjligt att kroppen inte fått ligga still den tid som avses för att lämna likdoft efter sig.
Tror du på fullaste allvar att man styckar en kropp på några minuter och sen hinner få iväg alla delar? Så det är inte möjligt.
Citera
2020-05-26, 15:50
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att man styckar en kropp på några minuter och sen hinner få iväg alla delar? Så det är inte möjligt.

Kropp/kroppsdelar har kanske inte legat direkt på golvet?
Citera
2020-05-26, 15:50
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kroppen kan ha legat på något, duschdraperiet exempelvis?
Det spelar ingen roll.
Citera
2020-05-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86

Nu är jag ingen expert på lik lukt osv men det var ju fullt med blod rester i hela lägenheten så han var nog ingen höjdare på att städa
Citera
2020-05-26, 15:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kropp/kroppsdelar har kanske inte legat direkt på golvet?
Det spela ingen roll.
Citera
2020-05-26, 15:52
Medlem
Citat:
Nej, det tror jag inte. Jag säger att kroppen inte legat STILL den tid det tar att avsätta spår av den likdoft som hundarna behöver. Och duschgolvet är lätt att spola av rejält också.

Man jag vet ju inte vad som hänt därinne, lika lite som någon annan. Så jag spekulerar naturligtvis.
Citera
2020-05-26, 15:54
Medlem
Docklands avatar
Från Aftonbladets liverapportering:

"Åklagaren visar nu en bild på där väskan med kroppsdelen hittades. Framför väskan stod en träskyllt med en bild på Tupac där det stod "thug life"

- Det anspelar alltså på ett tufft, kriminellt liv, säger åklagaren. "

Det tyckte jag var en Siewert Öholm-kommentar av åklagaren. Kunde inte låta bli att le åt just den, mitt i all tragik.
Citera
2020-05-26, 15:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det spela ingen roll.

På om det avsatts doftämnen direkt på golvet? Det är väl själva grundtanken med mitt påstående. Hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in