2020-05-26, 15:55
Medlem
Lena och tidsmaskinen

Ministern briljerar igen och konstaterar att det inte finns någon tidsmaskin.

Reportern frågar. Dödssiffran över 4 000. Finns det något tak där regeringen och Folkhälsomyndigheten är beredd att ompröva strategin?

Ministern pratar om att man utvärderar strategin hela tiden och förklarar:

Den som möjligen tycker att Sverige för tre månader sedan skulle ha en total nedstängning av samhället må tycka så. Men vi kan ju inte gå tre månader tillbaka i tiden och ha en lockdown, säger Lena Hallengren. (Expressen live)

Från klarhet till klarhet! Smittskyddspeng, utlovat men försvann, mer tester, utlovat men blev färre...

Detta är en fars.. undrar hur den här ministertillsättningen gick till! 🤔🤔🤔
Citera
2020-05-26, 15:56
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Är det högerextremister som ligger bakom dödshoten mot Tegnell?

Om du vill du vill politisera frågan... Sveriges strategi är högerextrem. Tegnells allierade är högerextrema och kristna högern i USA samt högerextreme Bolsonaro i Brasilien. Om någon politisk grupp i Sverige skulle vilja knäppa Tegnell så borde det vara någon grupp i våldsvänstern.
Citera
2020-05-26, 15:56
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Kan inte du som är klok och upplyst informera om hur många det är på FHM som jobbar med Covid-19?

Jag skulle vara förvånad om det är särskilt många fler än dom som syns på presskonferenserna.

Avdelningen som Tegnell är avdelningschef för skulle jag tippa är tio personer.

Max.

Bara att kolla organisationsschemat på FHM:s hemsida så inser du att könssjukdomar bland knarkande HBTQ-folk förmodligen har fler resurser...
Citera
2020-05-26, 15:58
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Hur ska man räkna när det finns modellerare, statistiker och matematiker på myndigheten?
Dessa arbetar med alla de områden som myndigehten ansvarar för.

Antar att du vill vet hur många procent som varje medarbetare avsätter till corona?
Nej, jag ville bara poängtera hur fånigt det framstod när du påstod att Tegnell bara är en av flera hundra.

Dom allra flesta jobbar troligen med precis samma saker som före krisen och när det väl kommer till kritan så är det sannolikt bara dom fåntrattarna som syns i TV-rutan som styr och ställer utan varken insyn eller kritik från resten av myndigheten.

Bara det faktum att dom kunde ställa sig på en presskonferens och presentera en modell där man kommit fram till att 6 miljoner Stockholmare var smittade i april utan att någon förstod hur orimligt det var säger allt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GobbeMobilen
96 är antal dödsfall inrapporterade mellan 11.30 igår till 11.30 idag. Dödsfallen är utspridda över flera dagar, siffrorna som presenteras är inte hur många som dog igår just igår eller idag. Utan vissa kan ha skett för 10 dagar sen eller 28 dagar sen.

Dock är detta fortfarande oroande siffror eftersom ingen vet hur stor eftersläpningen är! Kanske i morgon har vi över 100+ avlidna och då går vi snart mot 5000 avlidna.
Jag trodde personligen att vi inte skulle nå 5000 döda iCOVID-19 förrän 25 juni.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Om du vill du vill politisera frågan... Sveriges strategi är högerextrem. Tegnells allierade är högerextrema och kristna högern i USA samt högerextreme Bolsonaro i Brasilien. Om någon politisk grupp i Sverige skulle vilja knäppa Tegnell så borde det vara någon grupp i våldsvänstern.

Tegnell verkar ha störst stöd bland vänstern.
Citera
2020-05-26, 16:01
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Fick precis ett samtal från en dansk mäklare i Spanien, hade en resa för att köpa lägenhet inbokat som vi fick boka av.
Enligt henne var det fritt fram för oss att flyga ner efter 1 Juni (jag har ingen aning om det stämmer)
Citera
2020-05-26, 16:03
Medlem
Jag är med igen tillfälligt, nu stod det i Statshoran tror jag det var att det inte såg så bra ut längre, antalet inlagda på sjukhus ökar. Då är läget inte gott. Jämför med dom andra nordiska länderna.
Citera
2020-05-26, 16:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://www.friatider.se/tegnells-foregangare-tvarvander-sverige-borde-ha-stangt-ned

Lätt för henne att göra detta i efterhand. Hade varit lite mera civilkurage om hon hade direkt vid COVID-19 infektionen och sagt det hon säger nu.
Men hon kanske nu vill ha tillbaka sitt gamla jobb? Vem vet.......
Citera
2020-05-26, 16:04
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tegnell verkar ha störst stöd bland vänstern.

Vänsterfolket är så hjärntvättade så dom vet inte vad dom stöder. Sverige hyllas av högerextrema runt om i världen.
Citera
2020-05-26, 16:05
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Dock är detta fortfarande oroande siffror eftersom ingen vet hur stor eftersläpningen är! Kanske i morgon har vi över 100+ avlidna och då går vi snart mot 5000 avlidna.
Jag trodde personligen att vi inte skulle nå 5000 döda iCOVID-19 förrän 25 juni.

Det är ganska rejält uppenbart att allting minskar i intensitet.
Citera
2020-05-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vem ska avgå? Tegnell som bara lyder order? Allt är svenskt näringslivs fel, som vägrade stänga ner för att rädda sina feta plånböcker. Europa är virusfritt till midsommar, utom i Sverige där smittan lever kvar tills befolkningen har gallrats ut.

Oj du verkar bitter. Ja detta ser verkligen inte bra ut. Nu påstås dessutom antalet intagna på sjukhus öka men jag vet inte var jag såg det, för mycket information just nu, det är helt förvirrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in