2020-05-26, 11:48
Avstängd
online_alwayss avatar
Om likhundarna nu inte markerade i hans bilar, kan han ha tvättat rent dom så pass bra?
Eller är detta omöjligt att tvätta bort så hundarna missar om han fraktat kroppen någonstans?

I så fall borde han ju styckat och dumpat kroppen i anslutning till hemmet.
Citera
2020-05-26, 11:52
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Om likhundarna nu inte markerade i hans bilar, kan han ha tvättat rent dom så pass bra?
Eller är detta omöjligt att tvätta bort så hundarna missar om han fraktat kroppen någonstans?

I så fall borde han ju styckat och dumpat kroppen i anslutning till hemmet.

Nej, för han antagligen inte använt sig av bilarna.
Citera
2020-05-26, 11:53
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Notera hur aftonbladet och expressen hysteriskt försöker dölja vem den här utlänningen är för sina läsare, under påståenden om "pressetiska regler". Dessa regler gäller uppenbart inte om man är av en annan åsikt eller är dissident i det här landet, för samma tidning samma dag hänger ut icke dömda för bagatellbrott där vänsterextremister trakasserat ett politiskt möte och mötesdeltagarna besvarat dessa trakasserier, en ren skitsak, men det hängs man ut för i samma tidning samma dag som man pixlar och döljer Wilmas uppenbara mördare.

Andas flicka lilla, andas... I den här tråden diskuterar vi kring mordet av Wilma. Det finns fullt av andra trådar där du kan vädra ditt missnöje med svenska medier. Så kräla vidare...

OT. Jag hoppas verkligen att han får livstid det aset! Tycker att förundersökningen är gedigen och bra genomförd. Fick ett riktigt wtf-moment när man såg allt blod i bluestar-bilderna! Och skadorna på huvudet verkar ju indikera våld, så jag tror han åker dit! Men som någon var inne på tidigare, han kommer säkert att dra "den-okände-mördaren-som-jag-inte-vågar-ange" kortet, och då finns ju alltid risken att han bara åker dit för griftefridsbrott.
Citera
2020-05-26, 11:55
Medlem
I rättssalen där filmen från söket visas upp sitter den misstänkte mannen och släpper knappt blicken från bildskärmen. Han log när videon startades och har pratat med sina advokater från och till under tiden att den spelats upp.
Citera
2020-05-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Nu visar åklagaren upp ett köp som gjorts klockan 18.47 från Wilmas bankkort (kortet som inte hittats). Vid 17-tiden har vi sista livstecknet från Wilma genom ett telefonsamtal med hennes mamma”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/GGkKpV/larmen-om-ex-pojkvannen--kvallen-da-wilma-mordades

Han har ju inte tidigare velat svara på frågor kring detta, men det lär han ju får möjlighet till i rättsalen.
Varför han har Ws bankkort:
När de gjort slut.
Hon har lämnat lägenheten.
Han har raderar hennes nummer enligt 2:a telefonförhöret; dvs innan gripandet)

Killen trodde väl att Netto inte hade några övervakningskameror. På så sätt försökte han köpa något med hennes kort, och sedan åka tåget till Göteborg för att ha en alternativ teori om att Wilma gjorde slut, gick till Netto och senare åkte tåget.
Citera
2020-05-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambityp
Andas flicka lilla, andas... I den här tråden diskuterar vi kring mordet av Wilma. Det finns fullt av andra trådar där du kan vädra ditt missnöje med svenska medier. Så kräla vidare...

OT. Jag hoppas verkligen att han får livstid det aset! Tycker att förundersökningen är gedigen och bra genomförd. Fick ett riktigt wtf-moment när man såg allt blod i bluestar-bilderna! Och skadorna på huvudet verkar ju indikera våld, så jag tror han åker dit! Men som någon var inne på tidigare, han kommer säkert att dra "den-okände-mördaren-som-jag-inte-vågar-ange" kortet, och då finns ju alltid risken att han bara åker dit för griftefridsbrott.

Har ni koll på det i tråden om han hade någon väska med sig på tåget till Ljungskile? Likhundarna verkar inte sökt där iaf vad det verkar.
Senast redigerad av skovdebosse 2020-05-26 kl. 12:05.
Citera
2020-05-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Nej, för han antagligen inte använt sig av bilarna.

Tänker likadant här. Och då är frågan: Vilka andra tänkbara möjligheter finns för när/hur han dumpat kroppsdelarna? Jag kommer fram till antingen Ljungskile-resan eller att han dumpat delarna i soprummet. Har vi något mer tänkbart?
Citera
2020-05-26, 12:01
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Har ni koll på det i tråden om han hade någon väska med sig på tåget till Ljungskile? Löneökningarna verkar inte sökt där iaf vad det verkar.

En FU så var där ingen väska i närheten av T som väckte uppmärksamhet åtminstone.
Citera
2020-05-26, 12:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Tänker likadant här. Och då är frågan: Vilka andra tänkbara möjligheter finns för när/hur han dumpat kroppsdelarna? Jag kommer fram till antingen Ljungskile-resan eller att han dumpat delarna i soprummet. Har vi något mer tänkbart?

Undrar jag med! Hoppas vi kanske får en teori i förhöret idag.
Citera
2020-05-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En FU så var där ingen väska i närheten av T som väckte uppmärksamhet åtminstone.

Har för mig det också, men det finns ju
även bagageförvaring på ett par ställen....
Citera
2020-05-26, 12:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Killen trodde väl att Netto inte hade några övervakningskameror. På så sätt försökte han köpa något med hennes kort, och sedan åka tåget till Göteborg för att ha en alternativ teori om att Wilma gjorde slut, gick till Netto och senare åkte tåget.

Ja det är ju mer eller mindre uppenart. Det var mer en hypotetisk fråga.
Hur kommer T att bemöta dessa frågor avs obestridliga fakta denna gång?
Det är en sak att sitta och neka stenhårt med ”ingen kommentar”, och dessutom flina och skratta, i polisförhör ....i rättsalen råder mer allvar.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-05-26 kl. 12:21.
Citera
2020-05-26, 12:05
Medlem
Horrorgrams avatar
Videon där likhunden markerar - https://www.youtube.com/watch?v=03IdbRU7-BU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in