Citat:
Ursprungligen postat av
Snuffmumriken
Ryktas om att det är på Bergviken, ett par minuter från centrala Luleå.
K** Jo*an--on aka styckmördaren, är villkorligt frigiven han bor hos sin far i Sävast. Han har fått ett LSS boende av kommunen, pga sina diagnoser (han hade lss boende då han mördade sitt ex )
Tydligen spelar det ingen roll vad han gjort. NU ÄR HAN UTE OCH DÄRFÖR VANLIG MEDBORGARE.
Han är bedömd av kommunen och frivården som ”hög risk” på återfall. Trots det ska han flytta in på lind**r* ” i en lgh helt fri med vanlig omvårdnads personal som ska ledsaga honom med frisör handla mat läkare etc.
Han trivs i fängelse sägs det, så vad tror de han ska göra. Virka dukar?
Helt oskyddad personal vårdbiträden och usk. Som arbetar på gruppboendet. Där ska han bo.
Frågan är vem han ska äta.
Han flyttar in 1a juni.