Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Ja nu är ju inte detta ”mina teorier”, utan det finns bevis för detta. Teknisk bevisning.
FAKTA, dvs bevisning, enligt FUP:
• Ws mobil lämnade aldrig Ts lägenhet, den stängdes av dagen därpå. Mobilen har aldrig återfunnits.
Teknisk bevisning finns
• Ws jacka, skor, väska och smink fanns kvar i lägenheten
Teknisk bevisning finns
• Ws bankkort användes av T på kvällen när han köpte tågbiljett till Gbg. Detta bankkortet har aldrig återfunnits.
Teknisk bevisning finns
Det tackar jag såklart för.
Dock var jag själv aldrig inne på nycklar över huvud taget, utan det var den som svarade mig som plötsligt skrev om nycklar, till min förvåning.
Det jag skrev var precis just om att det kan ha hörts flera spridda skrik, därav olika uppfattning angående tidpunkten.
Den som hörde skrik kl 22.00 kanske verkligen hörde det och kanske bor närmare T än övriga
grann-vittnen, eller har bättre hörsel.
Jag skrev också att det kan ha varit W som ensam ropade (på hjälp) men inta klarade att skadad ta sig till grannen- vilket man borde kunna utan nycklar!? Eller var hon inlåst?
Låser man T:s dörr utifrån?
Eller så var det fler man hörde (T borde det inte kunna ha varit om det var före 22.14), men att bara en granne hörde det, 22.00 vilket ju var före
22.14 då polisen släppte av T en kort bit från hemmet, hemkörd efter att ha promenerat på
någon riksväg från Ljungskile - Uddevalla.