Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Be att hyresvärden sätter in en ljudmätare i DIN lägenhet. Förklara läget för dem. Det kan knappast vara första gången de ställs inför lättstörda/ sjuka grannar. När de läser av mätaren så kan de se att du inte stör på udda tider.
Dokumentera när hon bankar och klagar.
En kompis råkade ut för att en grannkvinna klagade så mycket på (falska) störningar att han höll på att bli vräkt. Det visade sig att grannen var ute efter hans lägenhet. Han kunde dock bevisa att han varit på jobbet de tider hon påstod att han stört henne.
Hon var snygg och hade besökt vicevärden och gråtit krokodiltårar över "alla störningar och ren terror".
"Hon verkade så trovärdig!" var vicevärdens förklaring...
Fy fan vad hemskt! Det är helt sjukt att människor riskerar att fara väldigt illa och riskera att bli hemlösa om man har otur att få ett psykfall till granne!
Hur gick det för din kompis?
Fanns det någon särskild anledning till att hon störde sig på dig?
Psykkärringen ovanför mig visade väldigt tydligt med ansiktsgrimaser att hon har något emot mig så fort hon såg mig för första gången! Det är uppenbart att hon beter sig som hon gör för att hon inte vill ha mig som granne - hon går ut och hatar en okänd människa baserat på utseende!