2020-05-08, 16:19
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackerson
Jag är 32 och har fortfarande akne. Den består främst av pormaskar men det förekommer även en del finnar. Jag undviker socker och feta mjölkprodukter, försöker äta nyttigt. Just nu rengör jag huden med basiderm oil control foam wash och håret med head and shoulders classic. Inflammerade finnar baddar jag med alsolsprit.

Jag har provat många olika krämer och tetracyclin, men till ingen nytta. För några år sedan försökte jag få någon läkare att skriva ut roaccutan men alla vägrade.

Ska jag bara acceptera att jag kommer ha akne hela livet eller vad ska jag göra? Det är svårt att vänja sig vid något man hela tiden måste kämpa med för att hålla under kontroll.

Du köper bara en äppelcidervinäger som är ren från tillsatser.. och så "duttar" du på den lite såfort du känner en inflammation.. och det tar bort inflammationen på nån timme och torkar ut finnen direkt så den slutar göra ont.

Det svider ganska skönt om du just har klämmt en finne och du drar på lite äppelcidervinäger.
Håll i hatten då för det svider rejält när vinägern disinfekterar alla bakterier på några sekunder.

Sluta tramsa med kemikalier och knarklangande doktorer.. för dom kan aldrig nånsin göra det som äppelcidervinägern kan göra mot finnar.

Naturen har redan allt som behövs, men doktorer har såklart lite problem med att göra knark som fungerar lika bra som orginalen som finns i naturen och som har designats av gudar.. som äpplet.
Senast redigerad av KungPungPat 2020-05-08 kl. 16:21.
Citera
2020-05-08, 16:27
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Då kommer rapporten en månad senare, och det gjorde givetvis ingen som helst skillnad. Dock är det godare med smör än margarin.

Förresten tar det ca 7 dagar för en finne att komma upp till ytan, så det där med dagen efter är omöjligt

Ok.

Tack för rapport.

Tråkigt att det inte gjorde någon skillnad. Måste erkänna att jag faktiskt trodde det skulle bli lite skillnad i alla fall.
Citera
2020-05-08, 16:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vad menar du med nyttiga fetter?

Du vet väl om att margarin och processade oljor (t ex solrosolja) är total skit? Läs min mirakulösa förbättring. Det är ju så otroligt logiskt när man tänker på att huden består av stor andel fett. Inte konstigt att den blir fel när trycker i oss konstgjort fett.

Prova använd smör och rapsolja i ett par veckor. MYCKET sådant. Var absolut inte rädd för grädde.

Skärpning lite. Grädde,
smör och genmodifierad rapsolja är inte nyttiga fetter..

nyttiga fetter är kokosolja och olivolja.

Det kommer inte människomat ur tuttarna på en kossa, men dom som tror det har inte den bästa hälsan eftersom det är extremt ohälsosamt att äta eller dricka det som kommer ur kossors tuttar.. så länge man inte är en kalv då som ska bli supertung på så kort tid som möjligt.

Jag skulle säga undvik alla djurprodukter eftersom dom självklart bidrar till finnar och andra negativa hälsoeffekter.. om du inte är en kalv som är gjort för komjölken dvs.
Citera
2020-05-08, 16:50
Bannlyst
Dina framtisdsutsiker är att inte få en flickvän

med dina finnar. det intet som tjejer vill ha!
Det brukar kallas för "ungdomsacne" var nöjd med det eller gå och dö!

Men 32 år och finnar där uppe. Det måste kännas jobbigt för dig?

Att träffa en kvinna med den typen av hudproblem kommer inte på tal heller. Ditt problem med blemmorna i ditt ansiktet måste ha förstört ditt liv!

Jag vet att finnar inte är så rolig inför skoldasen..där är då man absolut inte vill ha dom där!

Citat:
Jag är 32 och har fortfarande akne. Den består främst av pormaskar men det förekommer även en del finnar. Jag undviker socker och feta mjölkprodukter, försöker äta nyttigt. Just nu rengör jag huden med basiderm oil control foam wash och håret med head and shoulders classic. Inflammerade finnar baddar jag med alsolsprit.

Jag har provat många olika krämer och tetracyclin, men till ingen nytta. För några år sedan försökte jag få någon läkare att skriva ut roaccutan men alla vägrade.

Ska jag bara acceptera att jag kommer ha akne hela livet eller vad ska jag göra? Det är svårt att vänja sig vid något man hela tiden måste kämpa med för att hålla under kontroll.

Acne är väl inte så hemskt har du 200 så talar vi om riktiga problem!
Senast redigerad av Pinkiv 2020-05-08 kl. 17:17.
Citera
2020-05-08, 22:54
Medlem
Citat:
Jag ska nog prova igen. Den här gången kanske någon skriver ut det. Senast var jag hos flera olika läkare, men det var ju några år sen.

Varför ville de inte skriva ut?

Inte så ovanligt att ha akne i 30-årsålder.
Citera
2020-05-09, 01:17
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusp
Varför ville de inte skriva ut?

Inte så ovanligt att ha akne i 30-årsålder.

Man måste har rätt svåra besvär för att få Isotretinoin utskrivet. Det är rätt mycket biverkningar och levern kan ta stryk.
Citera
2020-05-24, 12:09
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Man måste har rätt svåra besvär för att få Isotretinoin utskrivet. Det är rätt mycket biverkningar och levern kan ta stryk.

Jag har vuxen-akne. 31 år gammal. På onsdag ska jag till hudläkare på carlanderska i gbg och göra mitt yttersta för att få det utskrivet. Man känner sig verkligen inte grann när man får ett utbrott vid 31 fyllda...
Citera
2020-05-24, 12:11
Medlem
Citat:

Hormon rubbningar! Börja med Injection 1ml testo i v så blir det bra.
Citera
2020-05-24, 17:02
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Jag har vuxen-akne. 31 år gammal. På onsdag ska jag till hudläkare på carlanderska i gbg och göra mitt yttersta för att få det utskrivet. Man känner sig verkligen inte grann när man får ett utbrott vid 31 fyllda...

Nej, det är fan inte roligt. Senast fick jag Acnatac och Epiduo utskrivet som faktiskt har hjälpt mig bra. Utan svåra besvär så är det svårt att få Isotretinoin.
Citera
2020-05-25, 20:36
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Nej, det är fan inte roligt. Senast fick jag Acnatac och Epiduo utskrivet som faktiskt har hjälpt mig bra. Utan svåra besvär så är det svårt att få Isotretinoin.

Jag tror det är någon sådan antibiotika jag kommer få utskrivet. Mina besvär är mest i t-zonen. Hur ter sig dina besvär? är det över hela ansiktet?
Citera
2020-05-25, 20:45
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskissen
Jag tror det är någon sådan antibiotika jag kommer få utskrivet. Mina besvär är mest i t-zonen. Hur ter sig dina besvär? är det över hela ansiktet?

Nej, 90% kommer på och runt näsan och runt munnen. Har sån extrem talgproduktion där och det finns bara ett läkemedel som minskar talgproduktionen och den får man ju inte utskriven (Isotretinoin).

Skulle behöver tvätta ansiktet 5 ggr per dag för att inte vara alldeles oljig, men det blir ju bara värre då.
Citera
2020-05-25, 21:33
Medlem
Bajskissens avatar
Citat:
Nej, 90% kommer på och runt näsan och runt munnen. Har sån extrem talgproduktion där och det finns bara ett läkemedel som minskar talgproduktionen och den får man ju inte utskriven (Isotretinoin).

Skulle behöver tvätta ansiktet 5 ggr per dag för att inte vara alldeles oljig, men det blir ju bara värre då.

Känner igen mig precis på pricken. Hur upplever du din hud om morgonen? Min är ganska ok om morgonen för att senare bli ett oljehav av rang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in