2020-04-03, 10:17
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackerson

Med nyttigt menar jag nyttiga fetter och undviker socker. Har redan testat att undvika alla mjölkprodukter och det har inte hjälpt, men däremot feta mjölkprodukter som grädde aktar jag mig för.

Vad menar du med nyttiga fetter?

Du vet väl om att margarin och processade oljor (t ex solrosolja) är total skit? Läs min mirakulösa förbättring. Det är ju så otroligt logiskt när man tänker på att huden består av stor andel fett. Inte konstigt att den blir fel när trycker i oss konstgjort fett.

Prova använd smör och rapsolja i ett par veckor. MYCKET sådant. Var absolut inte rädd för grädde.
Citera
2020-04-03, 15:47
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vad menar du med nyttiga fetter?

Du vet väl om att margarin och processade oljor (t ex solrosolja) är total skit? Läs min mirakulösa förbättring. Det är ju så otroligt logiskt när man tänker på att huden består av stor andel fett. Inte konstigt att den blir fel när trycker i oss konstgjort fett.

Prova använd smör och rapsolja i ett par veckor. MYCKET sådant. Var absolut inte rädd för grädde.

Jag har träffat en antal hudläkare under mina år med acne. Alla av dem har varit överens om att vad du äter spelar ingen som helst roll.

Jag har tidigare provat att sluta med: mjölkprodukter, choklad, stark mat och allt möjligt som folk har föreslagit med det gör ingen som helst skillnad. Vitamin b5, oljor, mineraler och annan skit folk försöker kränga är bara för att tjäna pengar, det fungerar inte alls.
Citera
2020-04-03, 15:54
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Jag har träffat en antal hudläkare under mina år med acne. Alla av dem har varit överens om att vad du äter spelar ingen som helst roll.

Jag har tidigare provat att sluta med: mjölkprodukter, choklad, stark mat och allt möjligt som folk har föreslagit med det gör ingen som helst skillnad. Vitamin b5, oljor, mineraler och annan skit folk försöker kränga är bara för att tjäna pengar, det fungerar inte alls.

Du låter som om jag försöker sälja på dig orm-olja.

Om det nu är så att du har skafferiet fullt av margariner, vilket skulle stärka min hypotes, vad kostar det att prova byta ut dom mot naturligt fett?

Vet inte hur jag ska övertyga dig om att prova. Jag var ju också hos massa läkare som sa typ samma sak som man sagt till dig.
Citera
2020-04-03, 15:56
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackerson

Jag har testat återfuktande krämer och det har gjort saken värre, trots att de var avsedda för det och finnig hy. Däremot rengör jag hyn med sånt som inte ska vara överdrivet uttorkande.

Samtliga hudläkare jag varit hos säger att det är väldigt viktigt att återfukta. Ju torrare huden är, desto mer talg försöker huden producera.

Jag var hos hudläkare senast i februari. (Privatläkare https://www.inskinity.se/ ) Då fick jag Acnatac och Epiduo utskrivet och det fungerar faktiskt rätt bra på mig.

Jag tvättar varje morgon och kväll med: https://www.apoteket.se/produkt/aco-spotless-daily-face-wash-200-ml-flaska-396025/ återfuktar på morgonen och använder Acnatac på kvällen.

Hoppas det löser sig för dig.
Senast redigerad av rallykalle 2020-04-03 kl. 15:59.
Citera
2020-04-03, 15:58
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Du låter som om jag försöker sälja på dig orm-olja.

Om det nu är så att du har skafferiet fullt av margariner, vilket skulle stärka min hypotes, vad kostar det att prova byta ut dom mot naturligt fett?

Vet inte hur jag ska övertyga dig om att prova. Jag var ju också hos massa läkare som sa typ samma sak som man sagt till dig.

Vet du vad, jag skall slänga margarinet och prova en månad eller två med smör och återkomma. Jag är efter 20 år och 50 husmorskurer som inte fungerar jävligt skeptisk dock.
Citera
2020-04-03, 16:13
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Vet du vad, jag skall slänga margarinet och prova en månad eller två med smör och återkomma. Jag är efter 20 år och 50 husmorskurer som inte fungerar jävligt skeptisk dock.

Bra (tror jag). Berätta gärna hur det gick.

Alla har säkert olika orsaker till problemen men för mig är det kusligt uppenbart.

Det händer att jag käkar en macka med Lätta. Detta på grund av att jag blir bjuden på färdigbredd macka eller som senast då restaurangen lagt upp en klick bredvid brödskålen som jag inte tänkte på vad det var. Varje gång så dyker en finnjävel upp dagen efter. Psykosomatiskt kanske. Konstigt för jag märker inga problem med chips och billigt godis.
Citera
2020-04-03, 17:12
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Att ligga i skitiga sängkläder är inte att rekommendera ! Bakterier gör inte att huden mår bättre
Detta är en myt. Huden är full av bakterier och inte gör det något. Tarmen innehåller mer bakterieceller än hela kroppens totala antal människoceller. Alla vet detta. Bakterier är en del av människan. När du säger "Bakterier gör inte att huden mår bättre", detta är helt fel. Beror klart på bakterien, klart köttätande bakterier är inte bra för huden, men faktum är att bakterier är en del av vanlig fysiologi i människan. Rubbar du detta genom att vara kliniskt ren så gör du dina problem värre. För mig är detta uppenbart. Bakterieskräck är en typisk modern, neurotisk, självdestruktiv inställning.
Citera
2020-04-03, 18:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Detta är en myt. Huden är full av bakterier och inte gör det något. Tarmen innehåller mer bakterieceller än hela kroppens totala antal människoceller. Alla vet detta. Bakterier är en del av människan. När du säger "Bakterier gör inte att huden mår bättre", detta är helt fel. Beror klart på bakterien, klart köttätande bakterier är inte bra för huden, men faktum är att bakterier är en del av vanlig fysiologi i människan. Rubbar du detta genom att vara kliniskt ren så gör du dina problem värre. För mig är detta uppenbart. Bakterieskräck är en typisk modern, neurotisk, självdestruktiv inställning.

Läs länkarna jag tog med..
Du ser tydligen saker bara i svart och vitt.. Kanske din personlighet..
Smuts täpper till porer, nu pratar jag inte om kliniskt rent, utan rent...🙄
När jag var i tonåren fanns det tjejer på skolan, som bara tvättade huden i vatten och sket i att sminka av sig varje dag.
Kunde inte ta ansvar för städat rum inklusive sängkläder.
De sov med smink i smutsiga sängar, vad blev resultatet.. Jo, pormaskar och maaassor av finnar.
När de lärde sig att hålla efter blev huden synbart bättre.
TS håller redan efter och har ett påtagligare problem med huden.
Citera
2020-04-09, 21:55
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Läs länkarna jag tog med..
Du ser tydligen saker bara i svart och vitt.. Kanske din personlighet..
Smuts täpper till porer, nu pratar jag inte om kliniskt rent, utan rent...🙄
När jag var i tonåren fanns det tjejer på skolan, som bara tvättade huden i vatten och sket i att sminka av sig varje dag.
Kunde inte ta ansvar för städat rum inklusive sängkläder.
De sov med smink i smutsiga sängar, vad blev resultatet.. Jo, pormaskar och maaassor av finnar.
När de lärde sig att hålla efter blev huden synbart bättre.
TS håller redan efter och har ett påtagligare problem med huden.
Smink används för att täcka över akne, vilket gör saken värre igen. Logiskt följer att det är bäst att inte använde smink alls, men problemet är att folk tänker lite som dig och vill inte vara naturliga med bra och dåliga aknedagar, utan vill använda en massa tvål och smink och hårspray kombinerat för att aldrig ha en dålig pizzaface-dag i livet. Konstigt att huden rubbas sedan.

Vet själv att jättestarka tvättmedel fungerar, ta exempelvis diskmedel och tvätta fejan innan du lägger dig. Visst, aknen försvinner när du vaknar, men du sabbar huden och detta är inte hållbart. När du sedan slutar använda diskmedel i ansiktet börjar allt igen.
Citera
2020-04-10, 09:03
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epp1e
Smink används för att täcka över akne, vilket gör saken värre igen. Logiskt följer att det är bäst att inte använde smink alls, men problemet är att folk tänker lite som dig och vill inte vara naturliga med bra och dåliga aknedagar, utan vill använda en massa tvål och smink och hårspray kombinerat för att aldrig ha en dålig pizzaface-dag i livet. Konstigt att huden rubbas sedan.

Vet själv att jättestarka tvättmedel fungerar, ta exempelvis diskmedel och tvätta fejan innan du lägger dig. Visst, aknen försvinner när du vaknar, men du sabbar huden och detta är inte hållbart. När du sedan slutar använda diskmedel i ansiktet börjar allt igen.

Du har aldrig haft en tjej i ditt liv.
Vet du vad smink är? Inte bara färgad hudkräm.
Om tjejer somnar i ögonsmink kletas det ut på kudden, som blir smutsigare och smutsar ner huden.. Det märks.
Det finns för övrigt täckstift som både döljer och verkar.
Citera
2020-04-10, 16:14
Medlem
epp1es avatar
Citat:
Du har aldrig haft en tjej i ditt liv.
Vet du vad smink är? Inte bara färgad hudkräm.
Om tjejer somnar i ögonsmink kletas det ut på kudden, som blir smutsigare och smutsar ner huden.. Det märks.
Det finns för övrigt täckstift som både döljer och verkar.
Ja, täck över akne med täckstift, jag har själv använt detta när jag hade massivt pizzafejs i min ungdom. Har slutat med allt. Bara vatten nu och det märks verkligen. Tvål och annat skit rubbar huden, det borde vara uppenbart om det pågår varje dag.
Citera
2020-05-08, 16:09
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Bra (tror jag). Berätta gärna hur det gick.

Alla har säkert olika orsaker till problemen men för mig är det kusligt uppenbart.

Det händer att jag käkar en macka med Lätta. Detta på grund av att jag blir bjuden på färdigbredd macka eller som senast då restaurangen lagt upp en klick bredvid brödskålen som jag inte tänkte på vad det var. Varje gång så dyker en finnjävel upp dagen efter. Psykosomatiskt kanske. Konstigt för jag märker inga problem med chips och billigt godis.

Då kommer rapporten en månad senare, och det gjorde givetvis ingen som helst skillnad. Dock är det godare med smör än margarin.

Förresten tar det ca 7 dagar för en finne att komma upp till ytan, så det där med dagen efter är omöjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in