2020-05-25, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det där är för avancerad matematik för honom. Du får prata i termer som outoftheblue förstår.

Går det att omvandla problemet till lastpallar?

Här är tråden där folk som lärt sig termer som R0, klustersmitta och aerosol för två veckor sedan bröstar upp sig, leker epidemiologer och fnyser åt nykomlingarna. "Har du inte fattat nånting eller? Det är en klustersmitta!"

Jävla töntar tror de kan allt för de nästan lärt sig ett nytt ord
Citera
2020-05-25, 20:19
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ibland blir det bara så rätt!
”Han var under många år en av de mest centrala personerna i den svenska jihadistmiljön, och välkänd av underrättelsetjänster i flera länder. I helgen avled ”Abu Omar” på Huddinge sjukhus efter sviterna av coronaviruset.”

https://doku.nu/2020/05/25/kande-jihadrekryteraren-dog-av-coronaviruset/
Citera
2020-05-25, 20:20
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men vad mysigt! På vilka grunder då? Vad blir nästa steg? När upphör den utökade frihetsbegränsningen som du vill att staten ska ha makten över. För historiskt så är det en ”slippery slope” kan jag tala om.

Jag tycker du ska jobba med din panik istället.
Jag tycker DU ska jobba med DIN panik, det verkar som att du kollar under sängen efter The Man varje natt. Vet du vad? Staten är inte ute efter dig, du är helt obetydlig i det stora hela.
Citera
2020-05-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vad har han haft rätt i?

Tegnell har bl.a sagt att riskgrupperna måste skyddas men du delar inte hans uppfattning förstår jag.
Citera
2020-05-25, 20:23
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tegnell har bl.a sagt att riskgrupperna måste skyddas men du delar inte hans uppfattning förstår jag.

Fast de vart ju inte skyddade.

Så han hade fel.
Citera
2020-05-25, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Man kan undra vilka som kommer att få dessa pengar.

- Kommer pengarna att delas mellan Spanien, Storbritannien och Belgien?

- Kommer Miljöpartiet att ge pengar till italienska och grekiska familjer som har fått försörjningen förstörd när samhället har stängt ner?

- Vad menar Peter Eriksson? Storbritannien och Frankrike brukar inte betecknas som världens mest utsatta länder?

- Ja. Och jag instämde genom att ge ytterligare ett exempel på somaliernas missnöje med Sverige.

- Jihad-polisen kommer att åtgärda problemet med svenskar som rör sig utomhus i Sverige. Somalierna har redan lyckats övertyga många svenska ungdomar att det kan vara farligt att röra sig ute i svenska samhället.

- Helt rätt. Tänk på att man inte får förlita sig för mycket på enbart skriftspråk.

Informationen borde ha getts redan i Somalia, så att somalierna hade kunnat behålla hälsan helt enkelt genom att hålla sig borta från Sverige. Somalia har klarat sig anmärkningsvärt lindrigt från Covid-19. Allt hade varit så mycket bättre ifall somalierna bara hade stannat i tryggheten i Somalia.

I Somalia hade det varit lättare för somalierna att hitta arbete. Kunskaper inom sjöröveri är inte någonting som efterfrågas på svenska arbetsmarknaden.

- Invasionen pågår i detta nu; med barnvagnar istället för stridsvagnar.
Jo men jag tror inte det var barnvagnar som önskades som straff för att Sverige tillåtit svenskarna röra sig fritt utan arkebuseringspatruller.
Citera
2020-05-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Fast de vart ju inte skyddade.

Så han hade fel.

Det är pga folk som du som vägrade lyssna på Tegnell.
Citera
2020-05-25, 20:27
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Skojar du? Vad har han gjort för att skydda dessa riskgrupper? Inte ett enda rätt hittills men hoppet är väl det sista som överger förnekaren.
Citera
2020-05-25, 20:27
Bannlyst
Citat:

Fy fan vilket jävla geni. Han måste varit den enda i världen att påstå nåt sånt.
Citera
2020-05-25, 20:28
Medlem
okok1s avatar
Har viruset försvunnit nu när det är varmt?
Citera
2020-05-25, 20:28
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:

Nej, eller hans rekommendationer som gjorde att personalen vart tvungna att arbeta utan skydd.

Du vet, han har ansvar att varna så de kunde förberedda sig. Sedvanliga efterblivna attackerna mot de som skulle lyssnat och inte gjorde det.

Ibland undrar man hur blåst man måste vara om man fortfarande lyssnar på Tegnell
Citera
2020-05-25, 20:29
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Nu var det ju knappast någon från Flashback som smittade och hade ihjäl så många ur riskgrupperna. De som dödade oskyldiga följde Tegnells råd om att inte använda skydd, resultatet vet vi och hela världen. Höj nivån, din mupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in