Citat:
Ursprungligen postat av
byggare bob
Så det du säger är att värdegrunden hos Bonniers och Ica inte sitter djupare än att en i dagarna dömd barnvåldtäktsman passar in i den, så länge hans brott inte blir offentligt.
Jepp.
Citat:
De kan givetvis låta hans böcker försvinna i det tysta om de vill. De behöver inte basunera ut det som med Paolo.
Vi får se.
Roberto har de senaste åren (efter att bl a ha riksdagskandiderat för sossarna och framhållits som exempel på Mångfaldens välsignelser) profilerat sig själv i politiskt inkorrekta sammanhang. Han hade alltså redan innan han torskade (höhö) fått en stor måltavla målad på ryggen av PK-etablissemanget i det som passerar som den svenska kultur- och litteratursfären. Även om de ansvariga på hans förlag inte skulle bry sig om Robertos åsikter så länge dessa inte hämmar bokförsäljningen, så verkar de bajsa på sig av skräck inför att PK-drevet skulle kunna drabba även dem själva och passar samtidigt på att dygdesignalera ordentligt och offentligt. Ner i minneshålet med ickepersonen som preventiv åtgärd.
Sockerbagaren har vad jag förstått inte förekommit i politiska sammanhang. Jag tror inte hans förlag i den mån de alls känner till vad han har gjort fruktar något drev från betydelsefulla media- och aktiviströster. Om hans böcker försvinner tror jag att de gör det i det tysta som du säger.