2020-05-25, 17:24
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Spännande jämförelse: "Profilerad konditor" köper ett barn för att ha sex med.

(FB) Profilerad konditor döms för våldtäkt mot barn.
https://www.adlibris.com/se/sok?filt...20S%C3%B6derin

Det är visserligen Ica Förlag men Bonnierägda Adlibris saluför alltså konditorns böcker.

Vi får väl se om böckerna försvinner om någon dag.
Tror inte Görans böcker försvinner då han inte är lika uthängd som Paolo. I så fall vore det borta redan.

Citat:
Det finns inga kommersiella skäl, inga kapitalistiska skäl, att plocka bort Paolos böcker och pasta. Ingen kund slutar handla på Coop för att de har Paolos pasta på en hylla. Ingen kund skulle bojkotta Bonniers produkter om de behöll Paolos böcker i sortimentet.

Det är enbart en jakt på Paolo på grund av värderingar och åsikter. Och dessutom värderingar och åsikter som hålls av ett ganska så snävt gäng människor. Men med mycket makt i samhället.
Håller med. Ingen annan anledning än godhetsknarkare i farten igen.
Citera
2020-05-25, 17:36
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Så det du säger är att värdegrunden hos Bonniers och Ica inte sitter djupare än att en i dagarna dömd barnvåldtäktsman passar in i den, så länge hans brott inte blir offentligt.

Jepp.

Citat:
De kan givetvis låta hans böcker försvinna i det tysta om de vill. De behöver inte basunera ut det som med Paolo.

Vi får se.

Roberto har de senaste åren (efter att bl a ha riksdagskandiderat för sossarna och framhållits som exempel på Mångfaldens välsignelser) profilerat sig själv i politiskt inkorrekta sammanhang. Han hade alltså redan innan han torskade (höhö) fått en stor måltavla målad på ryggen av PK-etablissemanget i det som passerar som den svenska kultur- och litteratursfären. Även om de ansvariga på hans förlag inte skulle bry sig om Robertos åsikter så länge dessa inte hämmar bokförsäljningen, så verkar de bajsa på sig av skräck inför att PK-drevet skulle kunna drabba även dem själva och passar samtidigt på att dygdesignalera ordentligt och offentligt. Ner i minneshålet med ickepersonen som preventiv åtgärd.

Sockerbagaren har vad jag förstått inte förekommit i politiska sammanhang. Jag tror inte hans förlag i den mån de alls känner till vad han har gjort fruktar något drev från betydelsefulla media- och aktiviströster. Om hans böcker försvinner tror jag att de gör det i det tysta som du säger.
Citera
2020-05-25, 17:43
Medlem
Citat:
Och Magnus Hedman. Sexköpare och drogmissbrukare.

Olle Möller "Jag är oskyldig" som man efter att ha läst boken blev övertygad om att han var skyldig.
Inte riktigt vad Möller räknat med.
Samma damage control som PR.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-05-25 kl. 17:47.
Citera
2020-05-25, 17:58
Medlem
Faustik-Funks avatar
Soran Ismails bok finns fortfarande kvar att köpa på Adlibris.
Bill Cosbys självbiografi säljer man för fulla muggar.
Gustaf Fröding - som var en känd horköpare (han skrev dikter om detta) - har Adlibris inte plockat bort.
Charles Bukowski som också han var en flitig brukare av prostituerades tjänster säljer fortfarande böcker hos både Adlibris och Bokus.
TV4 visar fortfarande kärlekskomedier med Hugh Grant, etc.

Jag har kanske inte jättemycket till övers för Paulo Roberto som kändis eller hans faktiska sexköp - men ingen kan säga att företag och institutioner som nu bojkottar honom skulle vara någonting annat än hycklare.
Citera
2020-05-25, 18:06
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Det är enbart en jakt på Paolo
Nej. De struntar nog rätt blankt i personen.
Det handlar om _varan_ och att varan inte är säljbar längre. Då tar man bort det.

Men det har ju inget med censur att göra. En bokhandel får ta in vad de vill, eller strunta att sälja vissa böcker. Det är fortfarande inte censur utan företagsamhet. Det funkar precis som det ska funka!
Citera
2020-05-25, 18:46
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Synd!
Jag som ville lära mig laga pasta prostitutio, eller vad det hette...

Ska de plocka bort Stieg Larsson's "Flickan som lekte med elden" också?
Citera
2020-05-25, 18:57
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Så kommer det att bli. Se bara på backlashen som kom mot Greta-sekterismen. Folk skrattar idag åt sånt som de för ett halvår sedan hyllade. Den här nymoralismen kommer att slå tillbaka något så in i baljan. Problemet med det är att det kan användas av illasinnade krafter att degenerera samhället än mer, för vi lever i en märklig tid där hela det här Paulo-drevet aldrig hade hänt om Paolo hade varit framträdande sosse eller bara köpt sex av en karl. Det handlar inte om gärningen i sig utan om vem som är inblandad. Det är som vanligt inte budskapet som är det intressanta utan budbäraren.

Ja, man orkar inte resonera mer med dem, låt dem vara bara. Massan som klagar är faktiskt inte så stor som man tror, när folk inser det. Kommer livet fortsätta som vanligt trots skandaler, som det var förr.
Citera
2020-05-25, 18:59
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Soran Ismails bok finns fortfarande kvar att köpa på Adlibris.
Bill Cosbys självbiografi säljer man för fulla muggar.
Gustaf Fröding - som var en känd horköpare (han skrev dikter om detta) - har Adlibris inte plockat bort.
Charles Bukowski som också han var en flitig brukare av prostituerades tjänster säljer fortfarande böcker hos både Adlibris och Bokus.
TV4 visar fortfarande kärlekskomedier med Hugh Grant, etc.

Jag har kanske inte jättemycket till övers för Paulo Roberto som kändis eller hans faktiska sexköp - men ingen kan säga att företag och institutioner som nu bojkottar honom skulle vara någonting annat än hycklare.

Jag tror han samlat på sig fiender hos PK-media och de har bara väntat på att få förgöra honom inför publik. "They have gone medieval on him" bokstavligt talat. Har aldrig förstått, de säger vi vill lyfta en diskussion om ämnet, men alla tävlar istället om vem som kan skada hans varumärke mest.
Citera
2020-05-25, 18:59
Medlem
HateWrecks avatar
Men var det någon direkt köprusch efter hans böcker innan detta då?
Hur många här har egentligen läst eller köpt någon av hans böcker?
Rör det sig om träningstips eller "matlagning" eller både och?
Relationstips lär det ju inte vara. Inte heller krishantering.
Varför gråta över böcker som varken man själv eller någon annan vill läsa, än mindre köpa?
Citera
2020-05-25, 19:05
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Varför gråta över böcker som varken man själv eller någon annan vill läsa, än mindre köpa?

Det handlar inte om vad ditt personliga intresse är, det handlar om att helt plocka bort honom pga av skandalen. Inte för att förminska det han gjort. Men som någon annan skriver, finns ju faktiskt de som sonat sitt brott ändå får fortsätta sälja sina böcker. Vilket blir fel semantiskt sett.
Citera
2020-05-25, 19:09
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Paolo Roberto har fullkomligt sprutat ut böcker om både träning och matlagning under dom senaste åren, och ja, dom har sålt som smör. 250.000 ex sålda på endast kokböcker var något jag hörde någonstans - och det var för flera år sedan. Säkerligen långt fler exemplar fram tills nu.
Citera
2020-05-25, 19:12
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Det handlar inte om vad ditt personliga intresse är, det handlar om att helt plocka bort honom pga av skandalen. Inte för att förminska det han gjort. Men som någon annan skriver, finns ju faktiskt de som sonat sitt brott ändå får fortsätta sälja sina böcker. Vilket blir fel semantiskt sett.
Nu frågade jag ju faktiskt om någon här har läst eller köpt etc etc.. Alltså inte mitt personliga intresse.
Du läser inte mycket böcker iaf, det är rätt tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in