2020-05-25, 15:02
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Proffsen på Wall Street säger en sak och gör sen tvärtom. Enda gången dom säger nåt överhuvudtaget är när dom har nåt att tjäna på det.

Fast det här var en undersökning över investerare som jobbar på Bank of America.

https://www.google.se/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-19/bofa-poll-shows-investors-doubt-this-stock-market-rally-can-last

Man kan även se det på statistik som visar att storspelarna och smart money sitter utanför medan småsparare ökat enormt. Så kolla hur de agerar i marknaden inte bara vad man säger, men nu både säger man det och agerar.

Bullcaset här är som IT-bubblan på 2000-talet upprepat 20 år senare (FAANG) men med en ännu sämre realekonomi. När vanliga småsparare och din genomsnittliga Joe börjar investera och tänker att allt är som normalt igen och att de inte kan förlora någonting, det är då skiten kommer att träffa fläkten. Jag tror att vi befinner oss i det ögonblicket nu, man märker det på vanligt folk som köper dippen och tror att allt är som vanligt igen.

Jag förväntar mig en krasch som börjar inom 2 veckor från och med nu.

Vi får se, kan givetvis ha fel som alla kan på marknaden.
Senast redigerad av Haddock93 2020-05-25 kl. 15:11.
Citera
2020-05-25, 15:31
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fast det här var en undersökning över investerare som jobbar på Bank of America.

https://www.google.se/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-19/bofa-poll-shows-investors-doubt-this-stock-market-rally-can-last

Man kan även se det på statistik som visar att storspelarna och smart money sitter utanför medan småsparare ökat enormt. Så kolla hur de agerar i marknaden inte bara vad man säger, men nu både säger man det och agerar.
Säger inte att dom har fel, säger bara att i många fall ska man vara väldigt försiktig med att följa råd från banker och investerare. Dom säger som sagt bara saker när det gynnar dom.
Jag vet ärligt talat inte vilket håll det kommer gå, beror mycket på vad som händer framöver.
Citera
2020-05-25, 16:06
Medlem
Citat:

Bullcaset här är som IT-bubblan på 2000-talet upprepat 20 år senare (FAANG) men med en ännu sämre realekonomi. När vanliga småsparare och din genomsnittliga Joe börjar investera och tänker att allt är som normalt igen och att de inte kan förlora någonting, det är då skiten kommer att träffa fläkten. Jag tror att vi befinner oss i det ögonblicket nu, man märker det på vanligt folk som köper dippen och tror att allt är som vanligt igen.

+1,7 idag
Är det en fint enligt dig ?
Citera
2020-05-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
+1,7 idag
Är det en fint enligt dig ?

Sorry
Fel av mig 2,1 ska det va
Rätt ska va rätt
Citera
2020-05-26, 05:48
Medlem
Citat:

Ja du ..
Asien är på bra humör idag iallafall
Och gröna terminer i USA

Du får ta fram en ny youtube, du har inte övertygat mig ännu
Citera
2020-05-26, 07:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

Så i andra veckan av juni så är det dags att spänna fast säkerhetsbältet? ja då räknar vi ner.
Citera
2020-05-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
Så i andra veckan av juni så är det dags att spänna fast säkerhetsbältet? ja då räknar vi ner.

Ja vi får hoppas att det blir lite billigare då
Tror ju inte haddock får rätt men men , sommaren brukar ju bjuda på lite lägre kurser
Citera
2020-05-27, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Åter igen visar sig historien ha rätt. När panik råder och alla skriker sälj! Det är då man ska köpa. Har haft detta som riktmärke under flera år och det har alltid visat sig vara rätt. Man kan inte följa flocken om man vill uppnå god avkastning långsiktigt. Det är därför det är så få som lyckas med aktier.
Citera
2020-05-27, 15:31
Medlem
Jeezus alla coronahysteriker som inte vågade hoppa på tåget när tåget avgick
Citera
2020-05-27, 15:35
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungzholmen
Åter igen visar sig historien ha rätt. När panik råder och alla skriker sälj! Det är då man ska köpa. Har haft detta som riktmärke under flera år och det har alltid visat sig vara rätt. Man kan inte följa flocken om man vill uppnå god avkastning långsiktigt. Det är därför det är så få som lyckas med aktier.
Även den som försöker tajma marknaden genom att gå emot flocken kommer misslyckas.

Visst, har man likviditet över och VIX står på 70 som 25:e mars så kan man pytsa in den men att hålla på med swingtrading regelbundet kommer inte slå buy-n-hold. Det kräver dessutom tid.
Senast redigerad av jnilsson 2020-05-27 kl. 15:37.
Citera
2020-05-27, 15:39
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Jeezus alla coronahysteriker som inte vågade hoppa på tåget när tåget avgick
Den som sålde allt 25/2 kan köpa tillbaka idag och få fler aktier. Tror dock att ytterst få lyckades med denna timing och de få som lyckades hade tur.
Citera
2020-05-28, 13:20
Avslutad
den här spådomen om höjda räntor blev väl inte så träffsäker?

"“When the Next Crisis Begins…” JPMorgan CEO Jamie Dimon
by Wolf Richter • Apr 5, 2018 • 65 Comments
Interest rates “may go higher and faster than people expect,” the Fed may have to “sell more securities,” and “as all asset prices adjust to a new and maybe not-so-positive environment,” there’s “a risk that volatile and declining markets can lead to market panic.”"

https://wolfstreet.com/2018/04/05/when-the-next-crisis-begins-jp-morgan-chase-ceo-james-dimon/

återstår att se om den här spådomen blir bättre?

"Dimon says U.S. has good chance for a rapid economic recovery"

"Jamie Dimon sees “pretty good odds” of a fast economic rebound starting in the third quarter thanks to the U.S. government’s stimulus programs and the strength of the consumer going into the pandemic."

"Dimon warned that a prolonged downturn is still possible.

“If it does go on for a year, it won’t be very good,” he said. “You can’t prop up the stock market forever.”"

https://www.bnnbloomberg.ca/dimon-says-u-s-has-good-chance-for-a-rapid-economic-recovery-1.1441282

"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in