2020-05-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Hmm om han ljög i visumansökan så betyder ju det att han aldrig kan få ett amerikanskt medborgarskap. Snubben verkade ju haft någon form av psykos och varit besatt av både Trump och USA för att sedan vilja flytta dit. Han sneflippar efter han blivit nekad inträde till USA och det går ut över Wilma?
Detta kanske har något med saken att göra även fast det såklart inte rättfärdigar ett skit då han redan verkade helt psyko i huvudet.
Det hade visst kommit något brev från kronofogden också. Gjorde nog inte saken bättre. Kanske tänkte på att W inte hade någon inkomst alls. Alldeles säkert.
Citera
2020-05-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja det har rätt i.. fram till 20 tror jag det är.
Så vad behövde hon pengarna till.

Kan det var T som behövde pengar till Ljungskile trippen eller till koks?
Dom behövde pengar till allt. Båda två.
Citera
2020-05-25, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Ni som tror att det skulle vara ett ekonomiskt motiv eller drogmotiv har nog fel.

Motivet är givetvis svartsjuka och heder främst. Sedan kan drogerna haft en bidragande effekt med paranoia. Det fanns ingen Tillit i deras relation. Tishko Blev dumpad och kunde inte hantera det. Troligtvis provocerad till den grad att han slog ihjäl henne. Det skulle vara 100% lydnad. Det återkommer hela tiden i deras samtal. Det skulle gå att spåra Wilma helst 24/7. Annars blev det liv på Tishko direkt.

Kontrollbehovet skulle alltid bli hans fall.

De var väldigt unga, det fanns ingen ekonomisk vinning i att döda Wilma.

Låter väldigt troligt.
Citera
2020-05-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Förutom detta hade han totalkoll på hennes mobil och dess innehåll. Han kringskar henne från umgänge med familj och vänner. Han är fan inte klok nånstans. Och den typiske man som dödar den han varit kär i. Precis som Tova blev Wilmas öde beseglat när hon valde att göra slut med sin kille. Det kan dessa kontrollerande män inte tåla. "Får inte jag henne skall ingen ha henne".

"Får inte jag henne ..." är väl inte rätt. Hon hade nog varit ganska kär i honom
från början.
Han hade haft henne redan och även själv gjort slut emellanåt.
Mer så att han missunnade andra att ha henne.
Att hon skulle gå till andra och förtala honom, tillkommer.
Citera
2020-05-25, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, man undrar ju en hel del om T:s ekonomi, för han verkar ju inte ha jobbat så fruktansvärt mycket, och i ett låglöneyrke.

Vem betalade el-räkningarna t.ex. som bör ha varit ganska höga med tanke på elkamin/elementet som var på rätt mycket. Och hyran, samt att T verkade äta på McDonalds rätt ofta, kanske inte superdyrt men blir dyrare än man tror i längden.

Framgick väl bara att han käka en gång på donken efter mordet.
Citera
2020-05-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Dom behövde pengar till allt. Båda två.

T jobba.. han kanske inte fick in tillräckligt på hemtjänsten. Trodde nästan enbart det var tjejer som jobba i hemtjänsten..
Vet nån hur många procent han knega?
Citera
2020-05-25, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
"Får inte jag henne ..." är väl inte rätt. Hon hade nog varit ganska kär i honom
från början.
Han hade haft henne redan och även själv gjort slut emellanåt.
Mer så att han missunnade andra att ha henne.
Att hon skulle gå till andra och förtala honom, tillkommer.

Han gjorde slut alla andra gånger som jag förstått. Men just denna gång var det HON som gjorde slut. Och det tänkte han inte tåla. Du skriver "mer så att han missunnade andra att ha henne". Det var ju det jag skrev? Eller hur tolkade du det?
Citera
2020-05-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag citerar mig gsjälv:

Lägg dessutom till att kvinnan i hundparet uppger tiden till 14:30-17, mannen till senast 20:00.

Och till er som är osäkra på om Peter hörde skriken på onsdag eller torsdag så kan man läsa i FUP att Göran inte var hemma på onsdagen. Med samma resonemang som i min egna citerade text, Peter iakttar Göran, så kan vi vara säkra på att Peter hörde skriken på torsdagen.

Det var inget bråk vid 22-tiden!

Men det kan ju ha varit skrik vi fler tillfällen.
Det kan ha varit W som ropade ensam hemma 22.00 -tiden innan T kommit tillbaka hem.
Eller / och något extra skrik när T såg henne igen.
Kan ju varit bara en granne som hörde detta. Var bor grannen i förhållande till övriga,
som hörde skrik 22-tiden?
Senast redigerad av Moschata 2020-05-25 kl. 15:14.
Citera
2020-05-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja. Och ?
Detta har stått i tidningar och debatterats här ända sedan åtalet väcktes den 13 maj, alltså i 12 dagar.

Du behöver inte vara dryg. Det var en nyhet för mig och tydligen även för Expressen TV som slog upp det stort i förmiddags.
Citera
2020-05-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han gjorde slut alla andra gånger som jag förstått. Men just denna gång var det HON som gjorde slut. Och det tänkte han inte tåla. Du skriver "mer så att han missunnade andra att ha henne". Det var ju det jag skrev? Eller hur tolkade du det?

Äsch detta är petitesser. Men jag menade att jag håller med om att han inte ville veta av att
hon gick till andra.
Men "Får jag inte henne .." är väl något man tänker i raggstadiet, innan man fått ihop
det.
Citera
2020-05-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Äsch detta är petitesser. Men jag menade att jag håller med om att han inte ville veta av att
hon gick till andra.
Men "Får jag inte henne .." är väl något man tänker i raggstadiet, innan man fått ihop
det.
Visst, absolut petitesser. Tänkte om jag missförstått något.

Detta är exakt samma som Billy (Tova-målet) och Martin Jonsson (Lotta-målet). Dessa jävla killars prestige, svartsjuka, kontroll - you name it - är något som man måste ha ögonen på. Dom är många dom här killarna. Blattelito också? De flesta har en viss spärr dock. Men dessa ovan, inkl Tishko, sysslade med droger. Och jag tror att detta ligger i botten. Jag tvivlar på att dessa killar, nyktra och opåverkade, hade begått dessa dåd. Men spärren tas bort. Hade droger och alkohol tagits bort ur samhället, så skulle mycket lidande sparats. Men DET är rejält OT.
Citera
2020-05-25, 14:57
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
FUP

https://forumfiles.com/R4g5R2y6o5/3280-19_pdf

Tycks inte som att länken fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera