2020-05-23, 18:36
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Ni som tror att det skulle vara ett ekonomiskt motiv eller drogmotiv har nog fel.

Motivet är givetvis svartsjuka och heder främst. Sedan kan drogerna haft en bidragande effekt med paranoia. Det fanns ingen Tillit i deras relation. Tishko Blev dumpad och kunde inte hantera det. Troligtvis provocerad till den grad att han slog ihjäl henne. Det skulle vara 100% lydnad. Det återkommer hela tiden i deras samtal. Det skulle gå att spåra Wilma helst 24/7. Annars blev det liv på Tishko direkt.

Kontrollbehovet skulle alltid bli hans fall.

De var väldigt unga, det fanns ingen ekonomisk vinning i att döda Wilma.
Senast redigerad av Aaronwanbissaka 2020-05-23 kl. 18:40.
Citera
2020-05-23, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han ville inte hon skulle gå utmanande klädd pga svartsjuka/andra killar + han tvinga W att hon skulle bära ALLT smink under natten också!! Hon såg inte ”verklig” ut med tjok av brunkräm, lösögonfransar som en skyltdocka.
Förutom detta hade han totalkoll på hennes mobil och dess innehåll. Han kringskar henne från umgänge med familj och vänner. Han är fan inte klok nånstans. Och den typiske man som dödar den han varit kär i. Precis som Tova blev Wilmas öde beseglat när hon valde att göra slut med sin kille. Det kan dessa kontrollerande män inte tåla. "Får inte jag henne skall ingen ha henne".
Citera
2020-05-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att pengarna var slut och han var trött på att försörja henne då hon inte heller jobbade. Det var nog han som sagt till henne att hon skulle ringa till sin mamma och be om pengar till tandläkaren. Från hans sida fanns nog ingen kärlek kvar. Hon var nog bara ett på häng för honom. Nu hade han retat sig tillräckligt och då blev det som det blev. Tror inte att det var svartsjuka, mest bara att han var tillräckligt trött på henne.
Och det mesta han sa till henne var ju bara elakheter. Ingen kunde tycka om henne och hon var ful utan smink.
Hur tyckte han att han såg ut själv kan man undra. Hade väl aldrig sett sig i spegeln.
Citera
2020-05-23, 18:45
Medlem
Citat:
Och det mesta han sa till henne var ju bara elakheter. Ingen kunde tycka om henne och hon var ful utan smink.
Hur tyckte han att han såg ut själv kan man undra. Hade väl aldrig sett sig i spegeln.
Det handlar nog inte om utseendet i sig tror jag. Det handlar om att bryta ner henne, göra henne osäker, sänka hennes självkänsla. Varför? För att han kunde.
Citera
2020-05-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han ville inte hon skulle gå utmanande klädd pga svartsjuka/andra killar + han tvinga W att hon skulle bära ALLT smink under natten också!! Hon såg inte ”verklig” ut med tjok av brunkräm, lösögonfransar som en skyltdocka.
Han hade väl psykat henne så att hon sminkade sig som hon trodde att han ville ha henne.
När hon efter lystes i början så talade jag med en vän om detta. Då sade hen:Är det hon som ser ut som en skyltdocka? Så på det viset var det fler som uppfattade henne. Ganska synd när man ser hur söt hon var på några foton lite tidigare tagna.
Citera
2020-05-23, 18:48
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu är du rätt ologisk. Det finns ju med i FUP, det är ett vittnesmål, så någon "trådsanning" kan det aldrig bli! Och det går inte att bara avfärda.

Hur vet du att det inte hördes bråk ifrån lgh då?? Var du där??
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men jag hävdar ingenting, och nämn inte Vimset i samband med mig, tack. Jag menar att det faktiskt KAN ha förekommit 2 bråk den kvällen. Vittnet som menar bråk vid ca 22-tiden verkar ha bergfasta rutiner, därför kan det inte bara avfärdas. T kommer ju hem efter ca 22.15, så det finns inom tidsramen. Grannen börjar ju inte jobba förrän kl. 23.00, och så stort är nog inte Uddevalla så att han behöver en hel timme på sig att ta sig till jobbet, det är inte ens rusningstrafik. Grannen har säkerligen bil, tror det är ett måste inom tidningsbudsbranschen om man är chef/ledare.

T:s kompis M uttalande kan man ju helt bortse ifrån han är ju inte oberoende. Men grannarna är ju just oberoende.

Grannens vittnesmål skaver, just därför som det behöver en förklaring, inte bara avfärdas med att han har fel.....
Jag citerar mig gsjälv:
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Vittnet Göran har dålig tidsuppfattning, det skreks aldrig vid 22-tiden på kvällen, skriken var mycket tidigare. Den slutsatsen kan vi dra eftersom:
Peter hör också skriken och ser Göran gå ut i trapphuset, det är därför samma skrik de hör. (Inte två olika skrik vid olika tidpunkter.) Peter berättar om skriken vid ett telefonsamtal med sin mor, detta samtal ägde rum 17:58 eller 19:59. Alltså kan skriken inte ägt rum efter 18:00 eller 20:00.
(Vaktmästaren uppger dessutom att Göran sagt till honom 20-21 som tidsangivelse, vilket motsäger Görans egna tidsangivelse uppgivet i förhör.)
Lägg dessutom till att kvinnan i hundparet uppger tiden till 14:30-17, mannen till senast 20:00.

Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
I sitt första förhör säger grannen Peter att han hörde skrik på onsdagen 13:e, att det var då hans dotter väckte honom.
Och till er som är osäkra på om Peter hörde skriken på onsdag eller torsdag så kan man läsa i FUP att Göran inte var hemma på onsdagen. Med samma resonemang som i min egna citerade text, Peter iakttar Göran, så kan vi vara säkra på att Peter hörde skriken på torsdagen.

Det var inget bråk vid 22-tiden!
Citera
2020-05-23, 18:49
Medlem
Citat:
Jag tror att pengarna var slut och han var trött på att försörja henne då hon inte heller jobbade. Det var nog han som sagt till henne att hon skulle ringa till sin mamma och be om pengar till tandläkaren. Från hans sida fanns nog ingen kärlek kvar. Hon var nog bara ett på häng för honom. Nu hade han retat sig tillräckligt och då blev det som det blev. Tror inte att det var svartsjuka, mest bara att han var tillräckligt trött på henne.
Oxå tänkt så, troligt. Fruktansvärt, inte önskad hos sin familj, och till slut va hon även oönskad på den ända plats hon hade varit välkommen på.
Citera
2020-05-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Vilka var skrivna där; någon som vet?

SOPOR för tusan bövlar! ETT P!

Den beslagtogs inte då. Den "noterades" att den fanns i garderoben (såvitt jag kommer ihåg rätt).
Öppnades först vid senare Brottsplatsundersökning. Tror att det kan ha att göra med att det inte hade börjat "osa" i lägenheten under den första undersökningen

Det var ju hunden som markera på väskan vill jag minnas.
Citera
2020-05-23, 18:55
Medlem
Gör som du vill,jag måste väl vara hatad av gud då ,iaf inte läst nått i fup av att grannarna klagat på högt media ljud från Tishkos lägenhet..
K.blomkqvist
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-23 kl. 18:59.
Citera
2020-05-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag citerar mig gsjälv:

Lägg dessutom till att kvinnan i hundparet uppger tiden till 14:30-17, mannen till senast 20:00.

Och till er som är osäkra på om Peter hörde skriken på onsdag eller torsdag så kan man läsa i FUP att Göran inte var hemma på onsdagen. Med samma resonemang som i min egna citerade text, Peter iakttar Göran, så kan vi vara säkra på att Peter hörde skriken på torsdagen.

Det var inget bråk vid 22-tiden!

När var bråket då?
Citera
2020-05-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Jag undrar vad snubben har för grov skada i huvudet.
Lämnar hela lägenheten full med blod, precis överallt och inte nog med det han har även lämnat kvar hennes huvud men blånekar?
Tror ni det kommer något erkännande till slut?
Hur länge tror ni han sitter?
Tror aldrig han erkänner, stor sannolikhet att han bryter ihop i rätten, men orden om ett erkännande kommer inte ur hans mun ändå.. Han kan bara inte, om det så skulle funnits på film, så nej. Det är hedern. Jag tror på en kraftig dom ändå, fast kropp saknas och dödsorsaken inte kan fastställas. Tippar på 10-14 år. Jag tror han var ensam gärningsman hela vägen från början till slut. Och jag tror att han kommer ta sitt liv så fort han får chansen.
Citera
2020-05-23, 19:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Han hade väl psykat henne så att hon sminkade sig som hon trodde att han ville ha henne.
När hon efter lystes i början så talade jag med en vän om detta. Då sade hen:Är det hon som ser ut som en skyltdocka? Så på det viset var det fler som uppfattade henne. Ganska synd när man ser hur söt hon var på några foton lite tidigare tagna.
Hon fick inte sova utan smink för han tyckte hon var ful när hon var naturlig.
Inte hennes egna val utan han
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in