Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Nu är du rätt ologisk. Det finns ju med i FUP, det är ett vittnesmål, så någon "trådsanning" kan det aldrig bli! Och det går inte att bara avfärda.
Hur vet du att det inte hördes bråk ifrån lgh då?? Var du där??
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Men jag hävdar ingenting, och nämn inte Vimset i samband med mig, tack. Jag menar att det faktiskt KAN ha förekommit 2 bråk den kvällen. Vittnet som menar bråk vid ca 22-tiden verkar ha bergfasta rutiner, därför kan det inte bara avfärdas. T kommer ju hem efter ca 22.15, så det finns inom tidsramen. Grannen börjar ju inte jobba förrän kl. 23.00, och så stort är nog inte Uddevalla så att han behöver en hel timme på sig att ta sig till jobbet, det är inte ens rusningstrafik. Grannen har säkerligen bil, tror det är ett måste inom tidningsbudsbranschen om man är chef/ledare.
T:s kompis M uttalande kan man ju helt bortse ifrån han är ju inte oberoende. Men grannarna är ju just oberoende.
Grannens vittnesmål skaver, just därför som det behöver en förklaring, inte bara avfärdas med att han har fel.....
Jag citerar mig gsjälv:
Citat:
Ursprungligen postat av
PuncturedBladder
Vittnet Göran har dålig tidsuppfattning, det skreks aldrig vid 22-tiden på kvällen, skriken var mycket tidigare. Den slutsatsen kan vi dra eftersom:
Peter hör också skriken och ser Göran gå ut i trapphuset, det är därför samma skrik de hör. (Inte två olika skrik vid olika tidpunkter.) Peter berättar om skriken vid ett telefonsamtal med sin mor, detta samtal ägde rum 17:58 eller 19:59. Alltså kan skriken inte ägt rum efter 18:00 eller 20:00.
(Vaktmästaren uppger dessutom att Göran sagt till honom 20-21 som tidsangivelse, vilket motsäger Görans egna tidsangivelse uppgivet i förhör.)
Lägg dessutom till att kvinnan i hundparet uppger tiden till 14:30-17, mannen till senast 20:00.
Citat:
Ursprungligen postat av
Matamata
I sitt första förhör säger grannen Peter att han hörde skrik på onsdagen 13:e, att det var då hans dotter väckte honom.
Och till er som är osäkra på om Peter hörde skriken på onsdag eller torsdag så kan man läsa i FUP att Göran inte var hemma på onsdagen. Med samma resonemang som i min egna citerade text, Peter iakttar Göran, så kan vi vara säkra på att Peter hörde skriken på torsdagen.
Det var inget bråk vid 22-tiden!