2020-05-25, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Detta med bidragsbrottet är jättekonstigt i sig. Som jag skrev: det är vanligt att familjer (nåja - i vissa kretsar) gör så, att fadern folkbokför sig någon annanstans, så att modern kan få alla bidrag som en ensamstående förälder får. Men denna familj var ju så utredd och påpassad. Hur kunde det missas att Patrik bodde där, och hur kunde det inte anmälas till Försäkringskassan? Och om R hade socialbidrag också, så är det två händer på soc som inte har vetat vad den andra gör.
Ja du. Dina frågor är ju berättigade. Men dessa gick under radarn. Och feg socialtjänst. Tillika dålig kontroll. Det finns många familjer som denna, där barnen far illa utan att soc tar orosanmälningar på allvar. Fallet Yara ex.vis där rektorn larmade soc. Inget hände. Hon blev ihjälslagen.
Citera
2020-05-25, 14:25
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja du. Dina frågor är ju berättigade. Men dessa gick under radarn. Och feg socialtjänst. Tillika dålig kontroll. Det finns många familjer som denna, där barnen far illa utan att soc tar orosanmälningar på allvar. Fallet Yara ex.vis där rektorn larmade soc. Inget hände. Hon blev ihjälslagen.

Läs även min edit!

Fallet Yara var också fruktansvärt. Och fallet Bobby. I båda fallen noterade jag de mesiga (alternativt likgiltiga) lärarna i skolan, som påstod att de inte märkt att något var fel. Båda grupperna av lärare hävdade ju, att barnen var pigga och glada in i det sista...

Jag tänkte på de fallen nu när skolstängningar p.g.a. coronan diskuterades, och den PK åsikten var att det är bra för barn att vara i skolan, så att lärarna kan fånga upp om de blir misshandlade hemma. Detta argument faller platt, eftersom skolan aldrig uppmärksammar ett skit ändå!
Citera
2020-05-25, 14:26
Medlem
vanligajags avatar
Tror endast det var myndighetshat som drev dem att få "hem" E. Rena rättshaveristerna. Offerkoftan på och köra järnet. Det lyser ju människoförakt utan urskiljning från både P & R.
Deras beteenden och språk får en ju att undra om det överhuvudtaget finns/fanns en hederlig, frisk, någorlunda normal cell i deras hjärnor.
De gånger de spelar "normala" - t ex på öppna förskolan - är ju planlagt överenskommet spel för gallerierna. Grymt.
Citera
2020-05-25, 14:27
Medlem
Finns det nåt namn/bild på dessa pissluffare?
(föräldrarna)
Citera
2020-05-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wacko
Det här är [.. xxxxxxxx ..] Känner igen honom från området där jag
växte upp, smedby. Han var en bråkstake som liten en av tre bröder om jag inte
minns fel, alla struliga.

Vad hette tjackhoran han skaffade unge med då?
Citera
2020-05-25, 14:34
Medlem
Försvarsadvokaten kör offerkoftan hårt. Familjehemmet lade bilder av E på Insta som sårade R. Överföringen till R var inte konfliktfri pga att socialen inte accepterade domen. mm mm.
Citera
2020-05-25, 14:35
Medlem
Piparikakkumakus avatar
Från svt
Citat:
Advokaten berättar vidare om hemtagningen efter kammarrättens dom och problemen mellan familjehemmet och de biologiska föräldrarna
Varför är det här intressant, försöker försvararen vinkla det hela till att det är pressen från familjehemmet som orsakat situationen? Förstår inte hur det egentligen är relevant för fallet.
Citera
2020-05-25, 14:38
Medlem
Om någon kan lägga upp bilderna på P & R från polisens undersökning av dem skulle det uppskattas. Har inte sett dem då de ej funkade i fup för min del. Nyfiken på deras skick då hemmet var så välstädat osv. Då borde ju personhygien och yttre vara viktigt.
Citera
2020-05-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piparikakkumaku
Från svt
Varför är det här intressant, försöker försvararen vinkla det hela till att det är pressen från familjehemmet som orsakat situationen? Förstår inte hur det egentligen är relevant för fallet.

Det är ju inte relevant men kommer säkert mynna ut i att föräldrarna haft det så svårt så därför ringde de inte 112.
Citera
2020-05-25, 14:41
Medlem
Skyller allt på andra. Nu är det pappans extrema dominans och våld som orsakat allt.
Citera
2020-05-25, 14:43
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillhenke
Om någon kan lägga upp bilderna på P & R från polisens undersökning av dem skulle det uppskattas. Har inte sett dem då de ej funkade i fup för min del. Nyfiken på deras skick då hemmet var så välstädat osv. Då borde ju personhygien och yttre vara viktigt.

Jag kan tänka mig, att eftersom de båda var kockar så var städa något som de kunde, och de hade rutin på det. Många WT KAN överhuvudtaget inte städa, de vet inte hur man gör. (Det är sant - jag har sett otroliga hem.)
Citera
2020-05-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Skyller allt på andra. Nu är det pappans extrema dominans och våld som orsakat allt.

Intressant att se om försvarets utmålande av P får någon konsekvens hos vittnena. Någon som tröttnar på R:s alla lögner och pratar ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in