2020-05-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
kommer saker och ting att återgå till det normala under sommaren eller möjligtvis under hösten?

Kort svar: Nej
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Isabella Lövin och Peter Eriksson ger hundratals miljoner till humanitära insatser mot coronan. Hoppas de tar pengarna från Pride-bidragen. Det är ju inte virussäkert att paradera nu så att dra ner på de internationella prideinsatserna till 0 är en smittskyddsåtgärd.
Mer skattemedel som kommer lera sig ned i fickorna på värdegrundseliten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Då är det skönt att det är kirurgmasker och att dessa fångar upp dropparna du andas ut.
Men de flesta använder ju inte kirugmasker
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det fanns inga argument alls där. Bara personangrepp.

HÄR har du argument som stöder teorin om att munskydd är essentiellt i kampen mot smittspridning:
https://academic.oup.com/ije/advance-article/doi/10.1093/ije/dyaa044/5813980

Om du inte kan engelska kanske du behöver en översättning?
Du kommer alltså inte ihåg vad du skrev, hur ditt argument bestod i att håna munskydd inom vården, varpå jag helt sakligt förklarade varför de var mer motiverade inom vården, och för det anklagade du mig för personangrepp. Du verkar totalförvirrad. Har du slagit knut på hjärnan av att försöka tänka? Det här var ditt s k argument:

Ge det lite tid så kommer Sveriges myndigheter och intellektuella elitgrupp med ett gäng ståupp-komiker i spetsen att införa frivillighet inför kravet på munskydd vid kirurgiska ingrepp också, skall du se.

Du måste känna dig himla stolt över ditt bidrag till diskussionen.
Citera
2020-05-25, 12:45
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Isabella Lövin och Peter Eriksson ger hundratals miljoner till humanitära insatser mot coronan. Hoppas de tar pengarna från Pride-bidragen. Det är ju inte virussäkert att paradera nu så att dra ner på de internationella prideinsatserna till 0 är en smittskyddsåtgärd.

Sverige fortsätter strö pengar utomlands fast Sverige behöver dom mer än någonsin. Men det sjukaste är ju att två Miljöpartister får hålla i pressträffen och styra Sverige. Skicka ut mupparna ur riksdagen en gång för alla och hoppas vi aldrig får ett parti som MP som förstör landet så mycket.
Citera
2020-05-25, 12:45
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
kommer saker och ting att återgå till det normala under sommaren eller möjligtvis under hösten?
Garanterat INTE. Det är större chans att läget förvärras i Sverige på grund av att folk hellre jiddrar principer än letar efter lösningar. Jag tror att omvärlden återgår till det normala medan Sverige blir som en isolerad lepra-ö som ingen vågar ha kontakt med.
Citera
2020-05-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag förstår inte varför jag måste göra ett val. Jag väljer både ock.

Social distansering gillar jag. Smitta är jag bestämt emot. Jag gillar inte virus, smuts och basselusker i någon skepnad. Jag trivs med att vara hemma, men ibland måste jag ha förnödenheter och då sätter jag mig i bilen och åker till butikerna. Är det mycket bilar utanför affären, avstår jag från att handla.

När jag ska gå in i en affär har jag engångshandskar. Jag har inget bra munskydd, men jag använder en rejäl sjal för att täcka mun och näsa. När jag handlat klart och parkerat bilen i garaget, tar jag bara in varor som ska in i kylskåpet och frysen, där jag tar av och kastar emballage. Sen tvättar jag händerna noga. Resten av det jag handlat lämnar jag i karantän några dagar, innan jag vidrör sakerna.

Det är jag och många andra medborgare som saboterar strategin med flockimmunitet och en lyckad smittspridning för att uppnå detta mål från smittmyndigheten. Jag blir glad när jag ser sifferfolkets besvikelse över att matematiken inte funkade som tänkt.

Jag kommer också bidra till att ekonomin stagnerar eftersom jag kommit fram till att jag ska ta en lång paus från onödig konsumtion.

Men det är ju också ett val. Ditt val. Att bära mask – OCH hålla distans. Det får du göra.

Någon annan vill inte bära mask utan bara hålla distans. Det är hans val.

Men detta behagar inte alarmistsidan. Alla måste göra likadant, TROTS att studiens resultat och dess ledare säger rakt ut att man kan VÄLJA.

Sen är det också ditt val att använda en sjal framför munnen. Det hjälper inte ett skit gentemot virus, men du FÅR göra det om det känns bra. Jag försöker inte förbjuda dig att göra det – trots att det är helt ineffektivt. Men sjalen kanske värmer? Och känns bra? Du känner dig trygg? Fine with me!

Om man bestämmer att något ska vara obligatoriskt då måste man ha goda grunder för att tvinga folk till det. Den där studien som nu hänvisades till duger inte som underlag. Inte ens ledaren för studien säger att endast ansiktsmask är det heliggörande. Distansering är lika effektivt.

Att alarmisterna inte fattar att om masker skulle bli obligatoriska då tvingar man familjer på en betydande kostnad per månad. Om maskerna kostar 10euro per st och det finns 5 pers i familjer och varje familjemedlem använder 4 masker per dag då blir det = ca 6.000kr EXTRA kostnad per månad. Hur ska familjerna på Järvafältet finansiera detta? Eller ska det OCKSÅ betalas ur socialbidraget?

Och tror ni på allvar att folk kommer att använda dem så som man har gjort i denna laboratoriestudie? Det syns ingenting på maskerna trots att de är kontaminerade.

De kommer att använda en och samma mask och låtsas att de ”följer lagen”.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men de flesta använder ju inte kirugmasker
Då är TVÅNG det enda som återstår. Synd att det skulle behöva gå så långt men Sverige är ett vuxendagis som behöver styras upp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Helt sjukt. Är dom helt dumma i huvudet eller tror dom fortfarande att de kan lura svenskarna?

Nu kommer snart den smygstängning som vi varnat för. Man erkänner inte att man misslyckats men för att dölja det så stänger man saker som egentligen borde stängt för länge sedan.

Tydligen har det dött för få äldre så nu vill man ta bort besöksförbuden. Samtidigt som man låter timmanställda springa och smitta mellan boenden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men om man redan har social distansering, då kanske munskydd inte gör så stor skillnad. Det är inte intressant i sammanhanget att jämföra munskydd med ingenting, för vi har inte ingenting utan någonting.

Synes du at smittespredningen i Sverige ligger på et lavt niveau, og ikke trænger til at komme ned på normalt Europæisk niveau?

Någonting + 75%= et ret godt niveau
Citera
2020-05-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Garanterat INTE. Det är större chans att läget förvärras i Sverige på grund av att folk hellre jiddrar principer än letar efter lösningar. Jag tror att omvärlden återgår till det normala medan Sverige blir som en isolerad lepra-ö som ingen vågar ha kontakt med.

som jag skrev tidigare, så är Skåne fullt med danskar nu. Häromdagen var typ 1/2 av alla bilar jag såg danskregistrerade.
Jag förstår att dom inte vill ha svenskar till Danmark, men det blir ju ganska grov dubbelmoral om danskarna åker runt obehindrat i Skåne..
Då kan dom ju likaväl öppna gränsen, så slipper dom 2-3 timmars kö över broen
Citera
2020-05-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Parodin fortsätter. De anser nog att för få äldre har dött.

Vad som har fungerat i de flesta länderna har inte fungerat i Sverige...

Besöksförbudet på äldreboenden i Sverige har inte hejdat smittspridningen där som förväntat.

Statsepidemiolog Anders Tegnell vill nu se att fler undantag görs från förbudet.

Tegnell säger att man så småningom kommer att studera vilka, om några, effekter förbudet fick. Det är komplicerat, säger han, men några enkla samband har man hittills inte kunnat se.

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-ge-fler-undantag-fran-besoksforbud/

Alltså den mannen är sjuk i huvudet.

Anledningen till att man tillämpa förbuden på ålderdomshemmen är inte för att påverka smitt spridningen med stora marginaler dvs göra kurvan plattare, utan för att de äldre löper större risk för att dö av viruset, man gjorde detta för att rädda dem.
Dessutom har förbuden inte stora ekonomiska konsekvenser på bnp.

Jag börjar tro att den här tegnell agerar efter vissa riktlinjer som troligen upprättats av satan själv.
När man läser hans uttalande så kan man relativt enkelt dra slutsatsen att sverige är troligen med i en new world order grupp, där övriga medlemsländer passerat godkända kvoten vad gäller antalet döda medan sverige misslyckats och därför gör nu allt för att öka kurvan exponentiellt så att fler dör, för annars riskerar de att få påföljder av satan och av gruppen de är med i.

varför jobbar den här människan fortfarande, borde inte han bli avdankad, de kan ersätta honom med någon tidigare person som haft samma befattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in