2020-05-25, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns en Tegnell i Varje land. Skillnaden är i hur mycket de får göra sig hörda.

Du har helt fel. Det hänvisades just till den här studien som "bevis" för att alla borde bära masker. Sen när man läser vad som blev sagt, då är det ju antingen - eller.

Alltså måste social distansiering vara LIKA EFFEKTIVT, eftersom studiens ledare själv säger att det är antingen eller.

Ändå menar alarmisterna att han är på "deras sida". Nej, det är han inte. De har missförstått studiens resultat.

Antingen distanserar man sig eller sen bär man mask. Båda har samma effekt.

Förutom att ingen tjänar ju pengar på det om jag håller avstånd till min närmaste..

Och jag slipper byta och förvara kontaminerade masker. Som i värsta fall måste bytas efter en timme.

Social distansering har inga sådana regler. Jag kan hålla avståndet hur länge som helst.
Citera
2020-05-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Du menar den Yuen Kwok-yung som menar att ansimtsmask är essentiellt i kampen för att kontrollera utbrottet av SARS-CoV-2?

Det behöver jag nog inte tala om för honom.

Sluta då förvränga vad han har sagt.
Citera
2020-05-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men det är ju så otroligt få som fångas upp, så jag tror det gör väldigt lite skillnad.

Då tror du fel för helvete.
De länder där inte käft dör trots mångmiljon städer i landet osv har en sak gemensamt- TESTA.
Citera
2020-05-25, 12:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Munskydd inom vården är en helt annan sak, inte minst vid öppna sår som under en operation. Vilka dessutom typiskt ligger inom 2 m mätt horisontellt, vilket innebär hög risk för salivdroppar rakt ner i din uppskurna kropp. Att du ens drar den parallellen avslöjar viljen oärlig debattör du är. Skäms på dig.
Ok, där kom personangreppen när du fick slut på argument...

HÄR får du lite information som relaterar till ämnet:
https://academic.oup.com/ije/advance-article/doi/10.1093/ije/dyaa044/5813980

Om du inte orkar läsa (jag förutsätter det) så kan du lyssna på världsledande experter i ämnet här:
https://youtu.be/bNTP-jyugIA?t=167
Citera
2020-05-25, 12:04
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sluta då förvränga vad han har sagt.
Jag förvränger inte vad han har sagt, Han har EXAKT samma syn på saken som jag. Exakt.
Citera
2020-05-25, 12:06
Medlem
Citat:
Du har helt fel. Det hänvisades just till den här studien som "bevis" för att alla borde bära masker. Sen när man läser vad som blev sagt, då är det ju antingen - eller.

Alltså måste social distansiering vara LIKA EFFEKTIVT, eftersom studiens ledare själv säger att det är antingen eller.

Ändå menar alarmisterna att han är på "deras sida". Nej, det är han inte. De har missförstått studiens resultat.

Antingen distanserar man sig eller sen bär man mask. Båda har samma effekt.

Förutom att ingen tjänar ju pengar på det om jag håller avstånd till min närmaste..

Och jag slipper byta och förvara kontaminerade masker. Som i värsta fall måste bytas efter en timme.

Social distansering har inga sådana regler. Jag kan hålla avståndet hur länge som helst.

Ja för det är ju antingen eller.
Vad är detta för jävla diskussion.
Vi slösar vår tid.
Ansiktsmasker är bra de gånger det är svårare med social distanisering.
Nej, det är fysiskt omöjligt att hålla 2 meters avstånd konstant i två år framöver om du inte bor själv i skogen.
Om du tror det ljuger du för dig själv och alla andra.
Citera
2020-05-25, 12:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Du ljuger, eller så är du missinformerad.

https://www.dagensps.se/privatekonomi/pengar/seb-spar-storsta-bnp-raset-i-modern-tid/

Exakt vad i SEB:s prognos som du länkar till tycker DU motsäger det jag skrev?
Nu är ju visserligen SEB:s prognos bara en av många, men de skriver ändå så här:

"Världsekonomin tvärnitar och det gör även den svenska ekonomin. "

Norges BNP förväntas falla med 6,1% och svensk med 6,5%. Då har ändå Norge betydande intäkter från olja som tokrasat. Norge stängde ned betydligt mer än Sverige. Det är bara ett exempel. Prognosen är dessutom 3 veckor gammal och länder som praktiserat hård nedstängning, för att sedan öppna upp med mycket tester och smittspårning lär sannolikt komma ikapp ekonomiskt.
Citera
2020-05-25, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Ja för det är ju antingen eller.
Vad är detta för jävla diskussion.
Vi slösar vår tid.
Ansiktsmasker är bra de gånger det är svårare med social distanisering.
Nej, det är fysiskt omöjligt att hålla 2 meters avstånd konstant i två år framöver om du inte bor själv i skogen.
Om du tror det ljuger du för dig själv och alla andra.

OK, så bra. Ta på dig ansiktsmask då. Varför är du så kåt på att tvinga andra som inte vill?

Ser jag en person under 70 bast med ansiktsmask på ICA så antar jag direkt att den personen är mentalt handikappad.
Citera
2020-05-25, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Haha jojo det gäller i den kulturen där det faktiskt går att hålla 2 meter konstant utan en sekunds undantag. De är levande robotar. Arbetsmyror.
I västvärlden är det komplett och absolut omöjligt. Inte pga DIG som person utan andra.
Det är omöjligt och du VET det också.
Ansiktsmask hade hjälpt i dessa situationer(affären, kollektivtrafiken etc)

Men det är ju precis tvärtom.

I Hong Kong med befolkningstäthet på 15 915 invånare/km2 är det avsevärt svårare att hålla avstånd än i Sverige med befolkningstäthet på 25,4/km2

Den som inte ser skillnaden är blind!

Befolkningstätheten i EU:s 28 medlemsländer räknas vara 117,7 invånare/km2.

Ser ni inte vad det handlar om. Kan man inte hålla avstånd då kan man åtminstone bära munskydd. Men KAN man hålla avstånd - då det är lika effektivt!

Either - or..

Svårt att fatta...
Citera
2020-05-25, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt vad i SEB:s prognos som du länkar till tycker DU motsäger det jag skrev?
Nu är ju visserligen SEB:s prognos bara en av många, men de skriver ändå så här:

"Världsekonomin tvärnitar och det gör även den svenska ekonomin. "

Norges BNP förväntas falla med 6,1% och svensk med 6,5%. Då har ändå Norge betydande intäkter från olja som tokrasat. Norge stängde ned betydligt mer än Sverige. Det är bara ett exempel. Prognosen är dessutom 3 veckor gammal och länder som praktiserat hård nedstängning, för att sedan öppna upp med mycket tester och smittspårning lär sannolikt komma ikapp ekonomiskt.

Tillfällighet att du väljer att skriva Norges, medans Danmarks, Finlands, Lettlands, och Europaområdet i snitt förväntas falla med 10%.

Norge 1,3 (1,3) 1,2 (1,5) -6,1 (3,6) 5,0 (2,1)
Danmark 2,4 (2,4) 2,3 (2,1) -10,0 (1,8) 9,0 (1,5)
Finland 1,6 (1,7) 1,0 (1,6) -9,0 (1,5) 5,0 (1,5)
Estland 4,8 (4,8) 4,3 (3,8) -9,8 (2,0) 6,5 (2,6)
Lettland 4,3 (4,6) 2,2 (2,4) -9,0 (2,0) 5,0 (2,5)
Litauen 3,6 (3,6) 3,9 (3,6) -8,7 (2,5) 6,1 (2,4)
Sverige 2,2 (2,2) 1,1 (1,1) -6,5 (1,1) 5,0 (1,7)
Senast redigerad av AusnahmeMensch 2020-05-25 kl. 12:13.
Citera
2020-05-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
På allvar.
Nu trollar du väl ändå.
Inte ens du kan vara så korkad så du tror att man inte kan ha mask och social distansering samtidigt.
Pinsam du är.

Du KAN ha precis vad du vill. Men du kan inte tvinga mig att bära mask bara för att du inte fattar varför man skulle göra det.
Citera
2020-05-25, 12:14
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Men det är ju precis tvärtom.

I Hong Kong med befolkningstäthet på 15 915 invånare/km2 är det avsevärt svårare att hålla avstånd än i Sverige med befolkningstäthet på 25,4/km2

Den som inte ser skillnaden är blind!

Befolkningstätheten i EU:s 28 medlemsländer räknas vara 117,7 invånare/km2.

Ser ni inte vad det handlar om. Kan man inte hålla avstånd då kan man åtminstone bära munskydd. Men KAN man hålla avstånd - då det är lika effektivt!

Either - or..

Svårt att fatta...

Du har svårt att fatta. Hur f-n håller du avstånd i en full tbane-vagn? i ett fullsatt pendeltåg?
på en överfull flygplats, osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in