Citat:
Ursprungligen postat av
kkkrim
Antingen förljer Ni diskussionen och relaterar svaret till ursprungsfrågan och frågeställningen eller så fortsätter Ni med Erat.
Det var en kommentar till en lång utläggning om varför man inte skulle använda munskydd utan att svara på den viktigaste frågan jag ställde vilket Ni sannolikt förstod men valde att kasta en fackla, trådförstörande!
Att Ni gör såhär floodar forumet och detta gör att information och vissa vettiga frågeställnigar rinner igenom utan att man ser de om man inte sitter 24/7 och slutar i att de vettiga inläggen blir färre och färre, inget som för diskussionen framåt.
Vilket jag antar att Ni är mycket medveten om...
Nej, jag tycker faktiskt jag hade en poäng. Varför? Jo för att det aldrig handlar enbart om något bör införas för att det här effekt. Sverige hade kunnat stänga alla skolor, men enligt FHM skulle det endast ha en lite effekt till ett ohyggligt pris. Visst, du hade kunnat fråga ""Om skolstängning sänker smitt-takten, håller Ni med om att sådan bör genomföras?"
Men det går inte svara ja eller nej på eftersom det inte innehåller relevant info om hur mycket man får till vilket pris. Så jag tycker min parodi slog huvet på spiken. Varför vägrade du svara? Varför? Det kan väl inte vara så att du uppfattar din egen fråga som aningen bedräglig och manipulativ? Handen på hjärtat, om en pappåse på huvet sänker spridningen, varför vill du då inte att alla ska gå omkring med sådant skydd? Vill du att folk ska dö , eller?
Jag kommenterade ditt sätt att ställa frågan genom att ge min egen version. Säger man nej till minskad smittspridning framstår man som hemsk, vare sig det gäller pappåse eller nåt annat. Jag tycker inte du förde en ärlig diskussion.