2020-05-25, 10:34
Medlem
Kan vara ingenting, men när jag läser chat SD JG från morddagstiden, hittar jag en fråga jag inte begriper. Akt bilaga 163 s 223 ( 225) 14:51 precis innan SD skriver till JG om försvinnandet frågar JG:"Delade minne med bara mig?"
Vad och varför?
Citera
2020-05-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Strösselförhöret SD hade med sin dotter är verkligen ett lågvattenmärke! Hur kan man behandla sitt barn på det viset... psykisk misshandel som jag ser det!
Säger en hel del om hans person som jag ser det. Kan man behandla sin egen dotter på det viset undrar man verkligen hur han fungerar/inte fungerar gentemot andra personer.

Hur kan HD hålla fast vid denna man efter att fått reda på hur han behandlar deras barn?
Hur mycket kommer hon orka försvara och umgås med honom?
Är det så att hon nu tagit avstånd... fortsätter hennes pappa att umgås med SD?
JG och SOA verkar fortsätta umgås... är HD utanför eller med?

Hur är det med tagna geo-loggar sedan SD blev fri? Någon som har en uppdatering?

Jag skummade aktbilaga 163 ( s 100 och framåt) och ser hur HD försöker få SD på bättre vägar m döttrarna. Uppmanar honom att vara den vuxne t.ex. Jag är väl litet extrem HDkramare, men tycker att vilken förälder som helst måste se smärtan och oron i att känna hur den andra föräldern ( som dessutom har barnen själv ibland!) beter sig så destruktivt mot barnen.
Nu undrar vän av ordning vad detta har med mordet att göra. Det är INTE en replik på SDsektens smutskastning av LW faktiskt! Den visar dels på vilken oerhört pressande situation HD befann sig i innan mordet och dels på SDs karaktär. Att bete sig på ett emotionellt stört sätt mot sina barn, gör ingen till självklar mördare, men...
Edit: och HDs beteende efter mordet då hon klistrar ihop sig m SD en tid. Varför?
Senast redigerad av Elsa2020 2020-05-25 kl. 10:52.
Citera
2020-05-25, 11:17
Medlem
Honan6s avatar
Jag höll på att missa att jag inatt (kl 00.48) blivit "mästrad" av Medinsyn. Länk till hens inlägg: www.flashback.org/sp71710760

Bakgrunden handlar om att jag i flera inlägg, varav ett igår, ställt några frågor till Medinsyn.

Mina frågor från igår:

"Har du några tankar om för vems skull LW medverkade till att fortsätta hålla deras möten hemliga?"

"Har du fått veta något om när i tid han berättade för HD att det intima förhållandet med LW hade fortsatt?"

"Har du fått veta varför HD:s pappa kom med en lånedator och mobil medan SD satt anhållen på tisdagskvällen? Hur kunde HD och SOA veta att SD:s saker skulle bli beslagtagna när han endast var kallad till ett andra förhör?"

Medinsyn:
Nej Honan6, jag kommer inte att besvara dina frågor. Du och tråden generellt förefaller inte vara intresserade av sanningen tyvärr. Du borde hanterat mina ord annorlunda. Fö är "Nordsjön" ett begrepp som innefattar fler loggar av samma typ som de LW ej ville logga just på Nordsjön.

Medinsyn: "...Du och tråden generellt förefaller inte vara intresserade av sanningen tyvärr..."

Jag: Jo, det är just sanningen jag och säkert många med mig är intresserad av.

Medinsyn: "...Du borde hanterat mina ord annorlunda...."

Jag: Jag förstår inte vad Medinsyn menar. På vilket sätt menar hen att jag har hanterat dina ord? Vilka ord borde jag hanterat annorlunda?

Medinsyn: "...Fö är "Nordsjön" ett begrepp som innefattar fler loggar av samma typ som de LW ej ville logga just på Nordsjön."

Jag: Jag har förstått att Nordsjöns ö är en serie av traditionella cacher med en Final. Menar Medinsyn att LW inte ville logga just den typer av cacher? Varför skulle hon ta dem om hon inte ville logga dem? Det verkar rimligare att hon lät bli att logga för att fortsätta ge sken av att hon inte fortsatt smyga med SD.

Medinsyn: "Du borde deltagit under rättegångsdagarna då det mesta besvarades där."

Jag:
Medinsyn kan inte veta om jag var på rättegångsdagarna eller inte.

Medinsyn:
"Kan förresten nämna att att det inte VERKAR som om SD försökt förklara blod på skon och tvättmaskinen genom blödningar vid sex. Läs förhören "

Jag:
Medinsyn förstärker ordet VERKAR. Hen är alltså inte säker på saken med andra ord.
Jag har läst förhören med SD. De två första och de som hölls under utredningshäktningen är de som jag upplever som mest intressanta.

Medinsyn:
"Ha, just. Du mfl talar om SDs dåliga minne, och noterar att han minns vilka shorts han bar 14/5-18. Det är fel. Det verkar som om "tråden" har dåligt minne. Läs förhör, delta under rättegångsdagar och titta på bilder. Så lär man sig saker."

Jag:
Vad det gäller shortsen så utgick jag ifrån vad SD skrev i sitt brev till rätten. Jag behöver inte lära mig saker för att förstå att SD är en lögnare av stora mått som minns de detaljer han vill minnas.

Medinsyn:
" Och om blödning vid sex så framkom det ju under rättegången att det var tre män som vittnade som hade noterat blod vid sex med LW, så det är inte bara SD som påstår det. Och för den som önskar sanning så lades det fram under rättegången att man hittade tre stycken trosskydd hos LW som innehöll både spermier och blod, trots att LW inte har mens. Detta fakta kan dock de flest av er bortse ifrån eftersom det talar för att SD uppger sanning i just den saken (däremot förekommer minst en osanning från honom)."

Jag:
Endast de som varit innanför de stängda dörrarna kan väl veta om tre män vittnat om blod vid sex?
Tråden är medveten om att SD och JS har vittnat om blod vid sex. Vem är den tredje?
Tre män är något jag missat i den allmänna versionen av FUP? Medinsyn får gärna hänvisa till aktbilaga och sida.

Vad det gäller trosskydd med blod, så minns jag från FUP att de tillhörde EW.

Vad menar Medinsyn i sin parantes "(däremot förekommer minst en osanning från honom)"?
Nog förekommer det "minst en osanning". Ganska många fler, skulle jag tro. Att det blev olika uppgifter i förhör och i rätten blir då till en naturligt förklaring...

--------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-05-25, 11:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det kan finnas flera olika anledningar till att ett barn ska få lov att dricka juice eller läsk, äta godis eller chips, t ex en deal om att inte under en viss tid konsumera ovan för en belöning, en ny cykel, kick-bike, nyare mobil osv.

Vårt barn har det just nu pga önskan om mopedkörkort och moped, så vi har en överenskommelse liknande det jag skrev ovan.

Eller så drack han ofantliga mängder juice vilket är både dyrt och onyttigt i för stora mängder.

Behöver verkligen inte handla om strösselliknande beteende.

Inte normalt när han ringde för att be om lov efter han druckit upp. Dessutom är juiceincidenten en petitess och inte det enda som A gjort för att få sin mors uppmärksamhet. Lena var tyvärr av olika anledningar inte där så mycket som hon borde när han var liten. Hennes föräldrar fick t ex vara barnvakt på hennes barnveckor i åratal för att hon jobbade obekväma tider. Hon hade väl inte råd att jobba bara när barnen var i skolan och spendera allla kvällar och helger med dem.

Lenas gränslöshet och prioriteringar i livet är trots allt vad som slutligen fick henne i klorna på SD så det har med mordet att göra i allra största mån. Det är inte många ensamstående mödrar som skulle göra de val hon gjorde. Det vet du om, hoppas jag. Barnen kommer alltid först och hade Lena haft det tankesättet hade hon levt idag. Hon hade aldrig inlett affären med SD av respekt för sina barn.
Citera
2020-05-25, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte normalt när han ringde för att be om lov efter han druckit upp. Dessutom är juiceincidenten en petitess och inte det enda som A gjort för att få sin mors uppmärksamhet. Lena var tyvärr av olika anledningar inte där så mycket som hon borde när han var liten. Hennes föräldrar fick t ex vara barnvakt på hennes barnveckor i åratal för att hon jobbade obekväma tider. Hon hade väl inte råd att jobba bara när barnen var i skolan och spendera allla kvällar och helger med dem.

Lenas gränslöshet och prioriteringar i livet är trots allt vad som slutligen fick henne i klorna på SD så det har med mordet att göra i allra största mån. Det är inte många ensamstående mödrar som skulle göra de val hon gjorde. Det vet du om, hoppas jag. Barnen kommer alltid först och hade Lena haft det tankesättet hade hon levt idag. Hon hade aldrig inlett affären med SD av respekt för sina barn.

Det kan väl vara normalt att lille sonen bara ville prata med sin mamma innan hon kom hem, kom på det här med juicen för att ha en anledning att ringa.

Vad har A gjort mer för att få sin mors uppmärksamhet som du ser det som inte är normalt för ett barn?

Morföräldrarna var barnvakt när LW jobbade sent... tycker du att det vore bättre att bara lämna barnen ensamma när hon jobbade kväll?
Citera
2020-05-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Herregud så löjlig diskussion. (menar inte dig såklart)
Vissa dagar kommer våra ungar hem lite pö om pö innan mig o frugan.
Självklart ringer dom mig och kollar läget och för att checka av när jag eller frugan kommer hem.
Och lika självklart passar dom på att fråga än det ena och än det andra. Får vi ta en glass? Kan vi dela på en Cola? Kan vi göra lite nudlar? ELLER -JAG TAR ETT GLAS JUICE.

Det är absolut inget konstigt med det, och signalerar INTE om ett otryggt barn.
Tvärtom så känns dom väldigt nära varandra trotts att det är en skilsmässo-familj, med pannkaksfrukostar tillsammans på Lördagar, Morgon-firande när nån fyller år, Och hjälper varandra att ta ungarna om nån skall iväg på nåt.
Precis som en helt vanlig svensk skilsmässo-familj.

Det finns dom som har det MYCKET värre.
Väldigt bra inlägg
Det finns absolut ingenting som tyder på att A var otrygg hos sin mor, och den där hobby-psykologen som florerar här i tråden måste fått en särdeles urusel utbildning som tolkar situationen så vansinnigt tokigt.
Och de tok-religiösa vill enbart se LW totalt svartmålad, av vilken orsak har jag svårt att förstå.
Åklagaren har ingenstans visat att mordet har att göra med hurdan LW var som mamma, ej heller leder några som helst spår in i kyrkovärlden. Det borde vid det här laget, två år efter mordet, vara ganska klarlagt
Citera
2020-05-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det kändes nog bra när han fick tillstånd å dricka juice
Hur fan kan du försvara det.

Tycker det är tydligt att han berättar i fel ordning, han kom ihåg att han ringde
först å frågade om lov, sedan drack han, stackars barn.

Jag tror han berättar som det var.
Citera
2020-05-25, 12:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja du har rätt i att det låter mer som ett otryggt barn som söker uppmärksamhet från frånvarande föräkder. Inget normalt beteende att ringa till jobbet för att fråga om lov att dricka juice. A. synes göra allt för att få sin mors uppmärksamhet. Så visst kan man säga "stackars barn".

Jag tycker det är ett högst normalt beteende - mina barn gjorde jämt det när de var i en viss ålder. Fastän de visste att jag var på väg hem. Ringde om nonsens saker kanske bara för att få höra min röst. Vet att vänners barn också gjorde så i en viss ålder. "Mamma får vi baka" "Mamma får jag laga nudlar" etc. Fastän de visste vad de fick och inte fick göra. På vilket sätt skulle det ha inverkan på att hon mördades? Hur passar det in i motivbilden att barnen ringde sin mamma på jobb...?
Citera
2020-05-25, 12:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
DET håller jag med om. Både LW och tråden är värd mer än så här.

Jag vet att vi numera är MÅNGA som undviker att skriva i tråden. Den största anledningen enligt flera av oss, är inte bara Sektens eviga smutskastande av en brutalt mördad 3-barnsmamma. Utan att andra vettiga fortsätter att lägga kraft på kristendomstalibanerna entoniga rabblande.

Det finns en FUP på 14 00 sidor, det finns en DOM och det finns en Överklagan. Vi har massor av information om fallet som skulle kunna ventileras och diskuteras, men det drunknar i tjafs.

LW´s straff för att hon blev kär i en gift och otrogen man -som funderade på att mörda sina barn och sin fru och senare mörda LW och hennes barn - blir att bli förnedrad i denna tråd om och om igen.

Om nu inte SD är skyldig (vilket både åklagarna, polisen och jag tror att han är), så är det kanske dags att diskutera och plocka isär andra möjliga GM/medhjälpare såsom HD, SOA, JG och MH mer detaljerat här i tråden?

För några tar ju ändå upp MH hela tiden, så man kan verkligen börja att fundera på om inte MH har något med detta att göra med?

#TeamÅsaHiding

För att försöka få rätt fokus i tråden skulle jag bland annat vilja få svar på:

• Vad är förklaringen till LW:s ”RT” morgon/förmiddag 14/5? (145/91-92)
• Möttes hon och PN av en slump 14/5? (145/92)
• Hur dags åkte JS till Polen 15/5?
• Varför säger han att batteriladdaren ”skulle” med till Polen? (163/535)
• Finns det info om position och förflyttning på HD:s mobil 19/5?
• Vem, om någon, stängde av SD:s vattenspridare 14-15/5?
• Varför har SD raderat delar av konversation med JG morgonen 14/5? (145/110-111)
• Under 14/5 inträffar ett par händelser på SD:s tidslinje.
08.00.00 Kalenderposter: Slutbesiktning Distributören 11
08.00.00 Kalenderposter: Tjejerna hos mig
10.00.00 Kalenderposter:
Avdelningsmöte
00.00.00 LNK Files (Pdf dokument öppnas)
Och så 15/4
02.00.00 Kalenderposter: Stay at Bokloster Villahotell (145/110 ff)
Vid en av dessa aktiviteter ska alltså SD själv ha utfört aktiviteten aktivt. Må dä.
• Hur kommer det sig att varken SD eller HD kommer ihåg de fyra sista siffrorna i SD:s telefonnummer när de ska checka in på hotellet, så att de istället blir tvungna att sova i bilen? (149/33 - att de glömt koden)

Ja, vi kan ju börja där.
Citera
2020-05-25, 12:38
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang JG, han ifrågasatte SD i deras kontakter efter mordet och fick väldigt otydliga svar.

Eftersom JG ringde polisen och tipsade om letande i HD:s lägenhet (var väldigt på) så måste han ha haft vissa misstankar som jag ser det. Och raderade under förhör... varför när det rör sig om ett mordfall, vad kan vara allvarligare?

Det var många i denna tråd som hoppades på att han skulle, under rättegången, lätta på vad han ev visste/misstänkte. I stället betedde han sig illa när han kom till rättegången så vakterna fick rycka in.

Ja du kan ha helt rätt men jag tänker så här: Inget behöver vara som det ser ut, för JG kanske det var väldigt viktigt att se ovetandes ut sen när/om allt framställs i en fup om han visste och hjälpte. Att mobil/datatrafik används vet alla som har halvhyfsad koll och om vi har en eller flera mordplanerare så är det helt säkert att man vet om detta och kan planera med det i tanken. SD har genomgående varit den som alltid framställer sig som "skyldig men ni kan inte bevisa det" och han vill vara farlig, stor och stark...allt det som narcissisten längst inne inte känner sig som. En flykt från känslan av att vara värdelös och patetisk, sämre än alla andra. HD vill flyga under radarn men man kan ana hatet hon närt mot LW och SOA vill först och främst skydda sin dotter, som antagligen berättat för sin pappa.

Frågorna man alltid ska ställa sig när dessa "yrkesmanipulativa" narcissister finns i bakgrunden som marionetmästare är bland annat: Vad går att bevisa av det som påstås? Varför har jag kommit att betrakta fakta x som bekräftat fakta? Var och ett av alla sanningar kring SD och hans följe bör studeras separat och brytas ned på det sättet, bara för att 10 personer säger något om ex LW så betyder det inte att det måste vara sant. Dessa avskum är dessutom väldigt duktiga på att vrida på sanna påståenden/fakta för att stödja deras syften. Du kan se det väldigt många gånger här i denna tråden. Tack till åklagare som trots allt åtalade och därmed fick ut en fup, utan den hade sanningen varit väldigt mycket svårare att förstå och kunnat manipulerats mycket mera effektivt. Nu sitter minst ett par råttaktiga mördare/medhjälpare nästan på heltid och sprider sina lögner och försöker styra bort diskussionen från relevanta och för de farliga ämnen. Säg typ 2-5 personer med kanske 1-10 konton, det kan bli ett massivt träsk att ta sig igenom. Ingen nämnd, ingen glömd

(Allt mina spekulationer givetvis)
Citera
2020-05-25, 12:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
För att försöka få rätt fokus i tråden skulle jag bland annat vilja få svar på:

• Vad är förklaringen till LW:s ”RT” morgon/förmiddag 14/5? (145/91-92)
• Möttes hon och PN av en slump 14/5? (145/92)
• Hur dags åkte JS till Polen 15/5?
• Varför säger han att batteriladdaren ”skulle” med till Polen? (163/535)
• Finns det info om position och förflyttning på HD:s mobil 19/5?
• Vem, om någon, stängde av SD:s vattenspridare 14-15/5?
• Varför har SD raderat delar av konversation med JG morgonen 14/5? (145/110-111)
• Under 14/5 inträffar ett par händelser på SD:s tidslinje.
08.00.00 Kalenderposter: Slutbesiktning Distributören 11
08.00.00 Kalenderposter: Tjejerna hos mig
10.00.00 Kalenderposter:
Avdelningsmöte
00.00.00 LNK Files (Pdf dokument öppnas)
Och så 15/4
02.00.00 Kalenderposter: Stay at Bokloster Villahotell (145/110 ff)
Vid en av dessa aktiviteter ska alltså SD själv ha utfört aktiviteten aktivt. Må dä.
Hur kommer det sig att varken SD eller HD kommer ihåg de fyra sista siffrorna i SD:s telefonnummer när de ska checka in på hotellet, så att de istället blir tvungna att sova i bilen? (149/33 - att de glömt koden)

Ja, vi kan ju börja där.

Det är en av de mest intressanta frågorna tycker jag. För koden att checka in till hotellet var de 4 sista siffrorna i SD mobilnummer. Jag misstänker att han trodde att hotellrummet var buggat. Det står en hel del om detta i FUP och om jag minns rätt gick det inte att reda ut huruvida ngn sovit i rummet eller ej - själv säger de att de sov i bilen.
Citera
2020-05-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nej Honan6, jag kommer inte att besvara dina frågor. Du och tråden generellt förefaller inte vara intresserade av sanningen tyvärr. Du borde hanterat mina ord annorlunda. Fö är "Nordsjön" ett begrepp som innefattar fler loggar av samma typ som de LW ej ville logga just på Nordsjön.

Du borde deltagit under rättegångsdagarna då det mesta besvarades där.

Kan förresten nämna att att det inte VERKAR som om SD försökt förklara blod på skon och tvättmaskinen genom blödningar vid sex. Läs förhören

Ha, just. Du mfl talar om SDs dåliga minne, och noterar att han minns vilka shorts han bar 14/5-18. Det är fel. Det verkar som om "tråden" har dåligt minne. Läs förhör, delta under rättegångsdagar och titta på bilder. Så lär man sig saker.

Och om blödning vid sex så framkom det ju under rättegången att det var tre män som vittnade som hade noterat blod vid sex med LW, så det är inte bara SD som påstår det. Och för den som önskar sanning så lades det fram under rättegången att man hittade tre stycken trosskydd hos LW som innehöll både spermier och blod, trots att LW inte har mens. Detta fakta kan dock de flest av er bortse ifrån eftersom det talar för att SD uppger sanning i just den saken (däremot förekommer minst en osanning från honom).
Haha oj vilket ogenomtänkt inlägg! Är det stressigt i familjen Davidsson eller? 😁

Hur har Hanna det med kompisar nuförtiden, är det lika många som vill ta en fika med henne och diskutera huruvida Lena blödde under sex eller ej?

Hur mår Jerry egentligen? Börjar bli dags för hans totala sammanbrott tänker jag. För det kommer ju tids nog och jag tror han tappar det innan Hanna.

Hur är SOA’s relation till barnbarnen? Tänker att det kan bli lite stelt om barnen tycker det är jobbigt att han stöttar SD, som trots allt pratat om att mörda dem samt varit otrogen mot deras mamma i 6 år. För att inte tala om strösselförhöret och slaget i väggen som bröt hans hand.

Vad gör Malin Hilgendorf egentligen? Försöker hon reparera relationen med sin dotter eller fokuserar hon fortfarande stenhårt på att smutskasta Lena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in