2020-05-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jag har ”forskat” i det tidigare och den är såld, ägarbytet har gått igenom samma dag som han försvann. Såld till en ung tjej med efternamn G*önfo*s
*r

Får hoppas polis har pratat med köparen, inte för att den skulle vara misstänkt, utan mer för att få en bild hur han verkade vara, och om han var i någons sällskap..
Citera
2020-05-24, 22:01
Avstängd
Grönfors? Är inte det zigenare
Citera
2020-05-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollmops
Grönfors? Är inte det zigenare
Jo. Jag nämnde det tidigt i tråden, väldigt tidigt.

(Hon har dessutom samma förnamn som en äldre G*önfo*s som är dömd för allvarliga brott så som olaga frihetsberövade, grov våldtäkt, rån etc.
Behöver såklart inte betyda ett shit men otäckt sammanträffande likväl.)
Har tipsat polisen om denne affär, just för att de skulle kunna få chans att prata med berörda inblandade i affären för ev. ledtrådar. Men jag tror polisen har full koll men bättre tipsa en gång för mycket. Jag gjorde detta för flera veckor sedan.

Bilen han sålde tillhörde en man, som jag här i tråden fått veta är pappan till den försvunnes fd. flickvän
Senast redigerad av bullmamman84 2020-05-24 kl. 22:09.
Citera
2020-05-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Scully-
Väja? Vad får mig att tänka på B*örn L? Sammanträffande?

Han bor väl i Härnösand nu för tiden!?
Citera
2020-05-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvelour
Han bor väl i Härnösand nu för tiden!?
Han bor lite överallt.. Men bodde tidigare på stugvägen i väja i några år. Och senast för 2-3v stod han skriven i väja, men står nu skriven på samma adress som sin tjej i Härnösand.
Citera
2020-05-24, 22:50
Medlem
johnthedickholmess avatar
någon som har bild på denne Björn L?
Citera
2020-05-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
H*nnes är ej i Sidsjön. Han var på platsen måndag den 4e samma dag han försvann. Sedan har han åkt därifrån med Jo*han G*idl*f för att träffa hammarn (m*tti*s E*ikss*n) vad som hänt där och under kvällen och natten är lite oklart.
Men han ska tydligen ha blivit körd norrut närmare bestämt till Bollstabruk området i vilket skick han var i då är inget jag tänker spekulera i eller gå in på här. Även fynden som är gjort uppe i sidsjön är planterade i efterhand som ett villospår för polis och allmänhet. Dom inblandade i h*nnes "försvinnande" (för just nu är han så kallad

försvunnen eftersom han ej är hittad) är
M*tti*s E*ikss*n, J*han G*idl*f, Ewe**ina H*lstr*m, S*ra S*ndgr*n,
R*k*rd Al*v* enligt säker och trolig källa. Så dom har verkligen lyckats med sin uppgift att ha fokus just på sidsjön
Om polisen vet detta..varför har de själva fortsatt söka i sidjön med omnejd samt uppmanat MP att fortfarande söka där?
Citera
2020-05-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Om polisen vet detta..varför har de själva fortsatt söka i sidjön med omnejd samt uppmanat MP att fortfarande söka där?
För att det kanske krävs inre span och profession för att söka på de ovan nämnda platserna? Samtidigt vill/vågar/får man inte utesluta andra platser och därför vill man ha allmänhetens hjälp att söka där?
Citera
2020-05-24, 23:18
Medlem
Undra vilket sim-kort som satt i den mobil man hittade. Om det var mammans så undrar man varför det var utbytt och var hans eget finns.
Samtidig har polisen haft hennes mobil enligt hennes egen utsago, vilket sim-kort fanns där?
Citera
2020-05-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Undra vilket sim-kort som satt i den mobil man hittade. Om det var mammans så undrar man varför det var utbytt och var hans eget finns.
Samtidig har polisen haft hennes mobil enligt hennes egen utsago, vilket sim-kort fanns där?

Jag har haft samma fundering som dig. Kan det egentligen vara så enkelt att det var hela telefonen han lånade som han efter de påstådda samtalen lämnat tillbaka till sin mamma och att informationen om att det bara var själva sim-kortet är ett missförstånd eller felskrivning av pappan?
Citera
2020-05-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
H*nnes är ej i Sidsjön. Han var på platsen måndag den 4e samma dag han försvann. Sedan har han åkt därifrån med Jo*han G*idl*f för att träffa hammarn (m*tti*s E*ikss*n) vad som hänt där och under kvällen och natten är lite oklart.
Men han ska tydligen ha blivit körd norrut närmare bestämt till Bollstabruk området i vilket skick han var i då är inget jag tänker spekulera i eller gå in på här. Även fynden som är gjort uppe i sidsjön är planterade i efterhand som ett villospår för polis och allmänhet. Dom inblandade i h*nnes "försvinnande" (för just nu är han så kallad försvunnen eftersom han ej är hittad) är
M*tti*s E*ikss*n, J*han G*idl*f, Ewe**ina H*lstr*m, S*ra S*ndgr*n,
R*k*rd Al*v* enligt säker och trolig källa. Så dom har verkligen lyckats med sin uppgift att ha fokus just på sidsjön

Har du hört om han ska vara vid liv nu eller har dom dödat honom?
Citera
2020-05-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carsten2.0
Jag har haft samma fundering som dig. Kan det egentligen vara så enkelt att det var hela telefonen han lånade som han efter de påstådda samtalen lämnat tillbaka till sin mamma och att informationen om att det bara var själva sim-kortet är ett missförstånd eller felskrivning av pappan?
Jag har inte riktigt greppat var informationen om ett utbytt sim-kort framkommit ? Var det genom en kommentar någonstans på mammans sida ? Eller har pappan skrivit om det, som du säger ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in