2020-05-16, 01:18
Medlem
Flairys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essal8030
Svar från amatör. Moder har tre barn! Skriv till Hannes pappa och utryck dig om honom. Tror säkert att det blir lite problem. Och vad det gäller mig så kan tala om att du snackar med en Tjänsteman vid Polisen. De gör sitt jobb i detta ! Så lever dit problem vidare så är tele 11440

Så du är Polis nu eller nått jag har missuppfattat?

Numret är 11414 för de andra 🤔
Citera
2020-05-16, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Absolut förstår jag att de lider, men vad är deras huvudteori då?
Det angår tyvärr inte dig 😡👍
Citera
2020-05-16, 01:28
Medlem
Lyssna på far/mor-modern, ring 11440 och berätta vad ni vet.
Försiktigt förstår man var dunderknarmorsan och Tjackskadadepappan kommer från.

En djup tragedi, mår jäkligt illa över pojkens öde,vilken uppväxt, samtidigt ser man mönster som man hoppats sammhället regaerarat kraftfullare på ;( Vilket ras till familj. Fyfan.
Citera
2020-05-16, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doomsdaydevice
Sanatoriet? Du är medveten om att det låg i Haga?
Sidsjö anstalten 😕😬👍
Citera
2020-05-16, 01:39
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Life
Lyssna på far/mor-modern, ring 11440 och berätta vad ni vet.
Försiktigt förstår man var dunderknarmorsan och Tjackskadadepappan kommer från.

En djup tragedi, mår jäkligt illa över pojkens öde,vilken uppväxt, samtidigt ser man mönster som man hoppats sammhället regaerarat kraftfullare på ;( Vilket ras till familj. Fyfan.

Vad är det för fel på dig? Sitter och klankar ner på människor sådär? Spyr på sådana självgoda människor som dig, ät skit horunge.
Citera
2020-05-16, 01:44
Medlem
svart.kandelabers avatar
Blir så ledsen och illa berörd av detta. Hoppas verkligen att H*nnes kommer tillrätta välbehållen!

Oavsett om han nu har en tung "ryggsäck" och ett arv av droger så förtjänar han och hans anhöriga inte detta. Ovissheten vart en nära familjemedlem är, måste vara fruktansvärt tung att bära.

Jag träffade på familjen när S*ra väntade sitt andra barn, såg ut att gå fint och åt rätt håll och mormor i familjen är en otrolig kvinna som försöker göra vad hon tror är bäst. Stöttat och försökt att hjälpa sin dotter och sina barnbarn, hon har haft H*nnes boendeshos sig och även varit avlastning/kontaktperson åt andra barn. (Föresten, någon som vet vart S*ras två andra barn är? Mellanflickan borde vara ca 12, yngsta ca 6-7 år, nhur mår de i sammanhanget.) S*ra strulade mycket då Hannes var liten, släpptes ute "vind för våg" var ensam ute mycket sent på kvällarna och kom till mormor flera gånger.

Nu när man läser om detta försvinnande, så många år senare, är det så sorgligt att H*nnes fått samma öde, med missbruk och skit. Visar starkt också att kommunen och samhället inte lyckats skapa rätt förutsättningar för att familjen ska få stöd. Hade något kunnats göras tidigare? Förutsättningar att bryta det sociala arvet?

Det är också så många frågetecken som dyker upp. Kovland, vem besökte han/de där? Enligt pappan så pratade H*nnes farbror med honom när plötsligt samtalet bröts. Kan något ha hänt då? Plötsligt slut på batteri? Sidsjön, pga en "vän" Lind* L enligt rykten slängt dem i skogen. Varför? Är Lind* och S*ra vänner med varandra? Tex på FB? Den här kvinnan som skrev på pappans FB att "Besöksförbud borde gälla förevjgt" . Finns det en vårdnadstvist? Enligt mr Koll har samtliga, H*nnes, S*ara och pappan domar på sig, någon som vet vad det handlar om? Pappan och H*nnes flyttade till nuvarande hus relativt nyligen. Flyttade de pga av domar?

Även om en hittelön är utfäst, så, om det nu skulle vara nån hämd/knark-uppgörelse så är 10 lax småpengar om vi pratar om stormissbrukare. Om S*ra är inblandat i försvinnandet så kanske tystnaden är mer värt om det riskeras fängelse? Men jag hoppas verkligen att den/de som vet något, har tillräckligt mycket samvete och mod att berätta sanningen!
Citera
2020-05-16, 01:47
Medlem
svart.kandelabers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essal8030
Sidsjö anstalten 😕😬👍
Ligger inte Heliås där uppe, de har väl verksamhet i gamla psykhemnet?
Citera
2020-05-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Vad är det för fel på dig? Sitter och klankar ner på människor sådär? Spyr på sådana självgoda människor som dig, ät skit horunge.

Vad menar du? Ställ det i relation med vad Hannes Farmor säger. Hon försvarar sin son i alla väder, vilket är en naturlig instinkt, men inte så rationell. Jag var väldigt tydlig med hur jag känner för Hannes, är mer ledsen över att detta sker än alla horungar du kan tänka dig Hannes har verkligen inte förtjänat detta öde.
Jag är försiktig i uttlanden om Hannes pappa, men vet att han drogat tidigare,rätt rejält, dock känns som han är vunnit kampen och är ren idag. Det är ändå en faktor i detta fall, även om han till 100% inte har med Hannes försvinnande att göra. Vad gäller han mamma så lay it on me, hon drogar som ingen annan, förmodligen senast idag.Hon är helt körd. Om hon, likt Hannes pappa besegrar drogerna så ja. Stäm mig. Står för att hon är körd.
Citera
2020-05-16, 04:30
Medlem
Fantastiskt att se hur det börjar fyllas på med diverse juveler, släkt, vänner!? Nu när det börjar närma sig helg.. väldigt mycket pack och diverse löst Sundsvallsfolk aktiva i tråden.

Aldrig sett eller hört tala om pöjkn, hoppas dock att han återfinns. Sen att han verkar omges av en viss typ av människor är mycket tragiskt och som tyvärr inte verka höja hans odds.

/Bajsen
Citera
2020-05-16, 05:41
Medlem
CattasBubblas avatar
Det är väl ingen tråd om släktforskning det här? Att det finns missbruk vet väl alla redan, men då grabbens mor/farföräldrar föga troligt har med försvinnandet att göra är det rätt oväsentligt att diskutera dom. Fokus bör väl ligga på nuet och vad som kan ha hänt?

Här är några scenarion:
1. Han gömmer sig
Känns inte alls troligt
2. Han har ramlat och skadat sig i skogen.
Skulle kunna vara så, men även om dom letade väskor borde dom hållit sig vid stigarna, inte gått djupt in i skogen
3. Han gick ner på stan för han skulle med tåget.
Möjligt, men då ska han träffat på någon som tagit honom. Om någon gjort det med våld är väl sannolikheten stor att nån reagerat då det var på dagtid en måndag. Isåfall känns det mer troligt att det är nån han känner och att han klivit in frivilligt i en bil.

Andra idéer? Vad säger folk på stan?
Citera
2020-05-16, 11:44
Medlem
Någon som ville han illa säkert, ligger antagligen i något vatten i Sundsvall, börjar tappa hoppet om ett lyckligt slut
Citera
2020-05-16, 13:35
Medlem
Men. Har man sökt igenom Sidsjön? Tycker det borde stått något om det! Det fnns ju bäckar och på en del ställen är de lite djupare. Där har vi uppmanats att söka. I eller i närheten av vattendrag. Men fortfarande har inga dykare varit i Sidsjön? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in