2020-05-24, 23:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Polisen påstår att han inte minns. LL hävdar att han sett SE. Jag tror mer på LL.

LL hävdar också att Christer Pettersson sköt Olof Palme. Han har alltså, påverkad av massmedia, placerat in Pettersson i händelseförloppet i efterhand precis som han har gjort med SE.
Citera
2020-05-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
LL hävdar också att Christer Pettersson sköt Olof Palme.

Källa på det. Citera gärna.
Citera
2020-05-24, 23:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Källa på det. Citera gärna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-sag-palme-mordas
Citera
2020-05-24, 23:13
Medlem
Samtidigt som det är oerhört intressant och spännande blir man ju också smått galen av att tänka på detta mord, oklara händelser, spretiga vittnesmål m.m. Finns en del tveksamheter som krånglar till det.

Jag tror nog ändå att det var SE. Han verkar vara en märklig figur. En sådan person som kan göra en sådan här grej.

Snälla Krister. lägg nu fram dina bevis så vi slipper fundera mer!!
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-05-24 kl. 23:22. Anledning: Fel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/leif-sag-palme-mordas

Jag såg gärningsmannen springa iväg. Han hade ett mycket speciellt rörelsemönster och jag är övertygad om att det var Christer Pettersson jag såg. Jag kände igen rörelsemönstret när jag såg honom springa i en videoupptagning. Det stämmer som ett fingeravtryck.

LL känner sig övertygad pga av rörelsemönster. Det är inte samma som att identifiera keps och handväska. När GM presenteras kan vi jämföra hans rörelsemönster, det kan finnas likheter. Övertygad är inte det samma som hävdar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Nej, o ännu mer anmärkningsvärt är ju att varken LP, Helin och Almblad inte reagerar i TR när SE berättar om just detta samtalet. Då om inte förr, så borde LP ha informerat nämnda herrar att det inte stämmer och ifrågasatt SE's "svamleri". Att SE är modig, är det minsta man kan säga om honom och sen att han kom undan med det!
Verkligen eller kan han rent av ha trott att detta samtal ägt rum?
Att det ägt rum i hans hjärna på nåt sätt?
Verkar väldigt knasigt MEN som sagt inget tyder på att samtalet ägde rum det BORDE registrerats av Någon ANNAN.LP var ju väldigt chockad men ändå borde hon kommit ihåg att samtalet ägt rum MEN eftersom hon inte heller förnekat det så ja ännu en besynnerlighet i detta fall.
Citera
2020-05-24, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej de frågade om SE som jag läste det förhöret och LL hade inget som helst minne av att ha sett honom på platsen strax efter mordet.
Sedan vet jag inte hur länge LL var kvar på platsen troligen nog länge för att SE ska ha hunnit återvända till platsen medan LL var kvar.MEN poängen är att LL i detta förhör från april-86 inte har nåt som helst minne av att ha sett SE kort efter mordet även om han idag säger sig vara helt säker på att han såg honom.
Alla vittnesmål spretar åt alla möjliga håll det är ju en sak som verkligen gör detta fall så spännande och diskussionsinbjudande.
Kanske också det som gör att fallet är svårlöst vittnesmålen ger verkligen ingen samlad bild av nånting knappt
Ja det är diffust men han uppger att han har en kort konversation med en man i glasögon. Kan ju vara SE han menar.
https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Leif-Ljungqvist.pdf
Senast redigerad av Barkarrow 2020-05-24 kl. 23:18.
Citera
Medlem
Citat:
Dream on.
Här är en av artiklarna.
https://www.expressen.se/nyheter/chevamannens-nya-uppgifter-om-palmemordet-/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Han är på plats när GS är där iallafall.
Ja och vet vi när GS lämnade platsen ?
Citera
2020-05-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
LL är också helt säker på att han såg CP springa in i gränden.
Vilket inte är trovärdigt för finns det NÅGON här som fortfarande tror att CP var skyldig?
LL befann sig ju dessutom en bit från platsen måste varit omöjligt att ge ett signalement på mördaren för honom förutom klädsel och längd.
Ja lite hur han rörde sig osv såklart.
Citera
2020-05-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Han är på plats när GS är där iallafall.
Jo men varför tar han då inte uppgifterna om klädsel med GS utan bestämmer sig för ett gatlopp efter poliserna?
Senast redigerad av Calle134 2020-05-24 kl. 23:20.
Citera
2020-05-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Här är en av artiklarna.
https://www.expressen.se/nyheter/chevamannens-nya-uppgifter-om-palmemordet-/

Tack. Jag försöker hålla mig till TR's vittnesförhör för jag misstror MSM och polisens förhör. Det finns för mycket desinformation i MOP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in