2020-05-22, 18:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophrys
Jag dissocierade tydligen bort en del av min personlighet efter ett trauma i tidig ålder och den kom tillbaka med full kraft efter en större kris. Det är förvirrande och plågsamt men också lite av en välsignelse.
Intressant, orkar du berätta mer ingående? Vilken del av personligheten dissocierade du bort? Känslolivet? Och i vilken ålder? Och hur kom den tillbaka - på vilket sätt?
Citera
2020-05-22, 19:32
Medlem
Så jobbigt och ensamt . Det är så det är bara.
Fick sån ångest nu.
Citera
2020-05-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellinie
Så jobbigt och ensamt . Det är så det är bara.
Fick sån ångest nu.

Det finns qlltis någon. Ensamhetskänslor ökar vid ångest.

Jag ,mår lite sådär, har börjat tokrunka och knulla och det tar bort glädjen ifrån allt annat, saker blir meeeh. Så ska sluta.

Ja en fin kväll alla sjuka
Citera
2020-05-23, 16:25
Medlem
Ophryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Intressant, orkar du berätta mer ingående? Vilken del av personligheten dissocierade du bort? Känslolivet? Och i vilken ålder? Och hur kom den tillbaka - på vilket sätt?

Det verkar ha varit en del av kärnan som försvann när jag var väldigt liten och inte orkade med tillvaron pga känslighet, en uppsättning känslor (mer finstämda), livsmål, åsikter, smak, tankesystem mm. Den kom tillbaka efter en kris och jag märkte det först i efterhand eftersom tillvaron blev väldigt drömlik en tid och jag gjorde saker som jag normalt inte brukar göra. Jag kände det som att någon annan styrde och hade ingen aktiv kontroll. Jag trodde först att jag hade fått en psykos och kontaktade psykiatrin flertalet gånger men var för orienterad. Nu är personligheten delvis integrerad och jag har blivit annorlunda. Antar att det hela kan bli en ganska långdragen process.
Senast redigerad av Ophrys 2020-05-23 kl. 16:30.
Citera
2020-05-24, 18:23
Avslutad
Nu har jag provat det! Att skriva lite här igen. Kan också säga: jag gillade det inte. Det går visst på automatik men jag tycker inte man mår bra av det. Det är skit!
Citera
2020-05-24, 18:53
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophrys
Det verkar ha varit en del av kärnan som försvann när jag var väldigt liten och inte orkade med tillvaron pga känslighet, en uppsättning känslor (mer finstämda), livsmål, åsikter, smak, tankesystem mm. Den kom tillbaka efter en kris och jag märkte det först i efterhand eftersom tillvaron blev väldigt drömlik en tid och jag gjorde saker som jag normalt inte brukar göra. Jag kände det som att någon annan styrde och hade ingen aktiv kontroll. Jag trodde först att jag hade fått en psykos och kontaktade psykiatrin flertalet gånger men var för orienterad. Nu är personligheten delvis integrerad och jag har blivit annorlunda. Antar att det hela kan bli en ganska långdragen process.
Låter som ett uppvaknande, coolt. Men kom du fram till detta på egen hand eller gick du till en psykolog som sa det till dig? Låter som lite dissociation där när du säger att det kändes som att någon annan styrde och att du inte hade någon aktiv kontroll.
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Nu har jag provat det! Att skriva lite här igen. Kan också säga: jag gillade det inte. Det går visst på automatik men jag tycker inte man mår bra av det. Det är skit!
Sanningen är ju faktiskt som så, att det faktiskt är rätt destruktivt att skriva här... man gräver sig längre och längre ner i skiten. Man blir deprimerad av att hänga för mycket i denna tråden med har jag märkt.
Citera
2020-05-24, 19:28
Avslutad
Citat:
Låter som ett uppvaknande, coolt. Men kom du fram till detta på egen hand eller gick du till en psykolog som sa det till dig? Låter som lite dissociation där när du säger att det kändes som att någon annan styrde och att du inte hade någon aktiv kontroll.

Sanningen är ju faktiskt som så, att det faktiskt är rätt destruktivt att skriva här... man gräver sig längre och längre ner i skiten. Man blir deprimerad av att hänga för mycket i denna tråden med har jag märkt.

Jag menar helheten. Forumet. Allt här. Trivs inte. Mår nog bättre av att inte skriva och läsa här alls övht.
Citera
2020-05-24, 19:32
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag menar helheten. Forumet. Allt här. Trivs inte. Mår nog bättre av att inte skriva och läsa här alls övht.
Ja, men det är fullt utav negativitet här så det är inte alls konstigt, många bittra människor som ser sin chans att få spy lite galla över någon. Prova att vara utan några månader, jag tror också att du kommer må bättre utan FB Har själv provat och det är det där med negativiteten som man slipper och det är skönt som fan!
Citera
2020-05-24, 19:49
Avslutad
Citat:
Ja, men det är fullt utav negativitet här så det är inte alls konstigt, många bittra människor som ser sin chans att få spy lite galla över någon. Prova att vara utan några månader, jag tror också att du kommer må bättre utan FB Har själv provat och det är det där med negativiteten som man slipper och det är skönt som fan!

Visst, du får gärna ha det för dig själv om du vill det. R.I.P.
Citera
2020-05-24, 20:10
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Visst, du får gärna ha det för dig själv om du vill det. R.I.P.
Haha, varför blev du sur på mig för? Det var ju du som sa det och jag höll med.
Citera
2020-05-24, 20:27
Avslutad
Citat:
Haha, varför blev du sur på mig för? Det var ju du som sa det och jag höll med.

Förstår inte alls hur det kan tolkas som så surt. Konstaterade ju bara vad som gällde och höll sen med dig rakt av. Konstig tolkning du gjorde.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2020-05-24 kl. 20:33.
Citera
2020-05-25, 03:08
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Mitt jobb är nerstängt pga coronaviruset...
Min kollega har gått och blivit tråkig nu när vi har varit lediga i över en månad. Han bara läser och skiter i att svara!
Sen har jag funderat på om jag ska fortsätta vara ihop med min flickvän eller inte. Hon är tyvärr nästan alltid sjuk nu. Sen bråkade vi mycket i april. Vi har bråkat lite nu i Maj också. Men inte lika mycket. Hon är nästan 20 år äldre än mig. Jag är 21 och hon är 41. Hon har 2 barn och har kronisk trötthetssyndrom. Jag älskar henne. Men ibland funderar man på om man har gjort rätt val eller inte. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag får fundera på saken och låta tiden avgöra.

Det blir ju en helt annan sak om jag har en jämnårig tjej. Ibland känner jag mig som en tonåring när jag träffar henne och ibland känns det som att jag är i hennes ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in