Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Jag kan inte tala för alla kommunister, utan bara för mig själv. Och jag har arbetat och betalt skatt hela mitt liv, jag jobbar inom industrin, har sällan varit sjuk eller haft någon form av bidrag. Så jag vet inte riktigt vad du menar med att "jag tar dina pengar", jag har säkert bidragit med mer än jag fått tillbaka. Och det gör jag med glädje, därför att jag vet att det finns sämre lottade, människor som är sjukliga, fattiga och arbetslösa och som inte kan klara sig själva. Såna som ni högermänniskor vill låta svälta och leva i fattigdom och förtryck. Men som jag vill ge medmänsklighet och ett värdigt liv.
Och därför är vi kommunister de goda som vill alla väl, och ni högermänniskor de onda som vill behålla er rika som och låta de andra lida.
Det är inte kommunister som "suger ut", det är kapitalisterna. Som blir rika på att få andra att arbeta för svältlöner i deras fabriker medan de själva bli feta och rika. Du ha lyckats missförstå hur samhället fungerar. Hoppas det inte är för sent för dig att lära om. Öppna ögonen och se hur världen egentligen ser ut. Är det verkligen kommunisterna som blir feta på andras arbete..? Hur många kommunister hittar du bland världens hundra rikaste?
Jag har söner som jobbar i industrin, de har det så bra så man tror inte att det är sant. Jag som företagare och arbetare kan bara drömma om att ha det så bra som de har det. Så även om de är arbetare, så är de inte negrer som jag.
Citat:
därför att jag vet att det finns sämre lottade, människor som är sjukliga, fattiga och arbetslösa
Jag är en av dessa sämre lottade. Jag är bostadslös, sjuk och fattig. Jag är dock inte arbetslös och röd, för då hade jag fått bostad och pengar i månaden kastade efter mig. Det får nämligen kommunister och sossar. De blir feta på andras arbete. Bland annat mitt.
Sedan får jag höra kommunistsvin som du, att ni skall hjälpa människor. Men det är inte vad det handlar om, för då hade ni hjälpt sådana som mig. Det gör ni inte, ni skiter i mig och vill bara jobba på er värdegrund. Med andra ord, ni tar pengar från mig och ger dessa till röda människor. Ju mer kommunist man är, desto lättare kan man koppla in snabeln i skattetanken.
I praktiken innebär detta, att jag som har noll sjukdagar de senaste 10 åren, som har fått noll kronor i bidrag och i bostadsbidrag, som har jobbat varje sommar i 12 år, med en enda veckas semester på sommaren de senaste 12 åren, får se människor som inte gjort ett skvatt, inte bidragit med en krona, som är fullt friska, få både pengar och bostad bara för att de är kommunister och röda. I mitt yrke får de akassa samtidigt som de jobbar, vissa är socialfall och kan ändå konkurrera med mig. De får alltså sosspengar samtidigt som de arbetar, helt lagligt. Det får de för att de är röda.
Så om du undrar vad mitt hat kommer ifrån, så är det, kan man säga, ett klasshat. Jag hatar din klass och ert förtryck. Personligen skulle jag vilja göra som ni sa till mig en gång när jag i min ungdom spelade innebandy på ett kplm-r ställe om kristna. Hänga er i lyckstolparna, men jag vill inte sänka mig till er skitnivå så hoppar över det.
Och nej jag är ingen högermänniska. Jag tillhör de vita, de som stred mot er i Spanien, Ryssland och Finland. Vi som tillhör de vita bryr oss inte om pengar på ert sätt, vi bryr oss om rättvisa. Den som ni tagit ifrån oss.