Citat:
I din värld är väl de SD:are då? I min värld verkar de vara vad jag kallar vänsterliberala, det lär inte komma något konstigt där. Vänsterliberala och komminister går bra hand i hand.Jaja, det är klart att alla på SVT är kommunister. Ingvar Oldsberg och Kristian Luuk, Claes Elfsberg, Katarina Sandström, Lisbeth Åkerman, Kattis Ahlström, alla är de röda svin som tar folkets pengar.
Det är inte så att de utför ett arbete och har lön för det. Nejdå, de bara tar alla pengarna ändå
Kungen är säkert också kommunist, han tar ju folkets pengar. Och är du helt säker på att Bert Karlsson inte också är kommunist?
Det är inte så att de utför ett arbete och har lön för det. Nejdå, de bara tar alla pengarna ändå
Kungen är säkert också kommunist, han tar ju folkets pengar. Och är du helt säker på att Bert Karlsson inte också är kommunist?
Och du fattar inte grejen alls. Kungen hänger inte på min rygg, dessutom gillar jag Kungen. Han tillhör statsskicket. Kungen håller inte på att konkurrerar med mig samtidigt som jag skall betala apanage till han. Men det gör kommunistskitarna.
Apanget är på 141 mille per år. Det blir utslaget per invånare 14 kronor per man. Eller en enda vägtull. För detta får jag jättemycket, Kungen ger mig faktiskt glädje. Jag gillar Kungen, jag gillar inte vägtullarna.
Min värld blir inte bättre för att du skulle fått bort Kungen. Det är bara din girighet, din missunnsamhet som spökar. Min värld blir inte heller bättre om du skulle få bort Stefan Person på HM, snarare sämre kanske.
Men, min värld skulle bli så mycket bättre om skatterna sänktes och inte gick till kommunister som inte gillar att arbeta. Min värld skulle också bli mycket bättre om SVT lades ner, det skulle innebära att 5 miljarder, alltså 500 per person. Det skulle nästan ge mig en möjlighet att gå ut att äta. Räknar man även på hur många som jobbar i den privata sektorn, så talar vi nog om kanske 2500 kronor per person som går till SVT. Det skulle kunna innebära att jag kunde gått till tandläkaren varje år. Eller en mindre resa eller något.