Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Vad har Sovjet (som inte finns längre, kom med i matchen...) och Venezuela med saken att göra?
De har väldigt mycket med saken att göra då de är kända instansieringar av vänsterpolitik och där det har gått att mäta konsekvenserna av den.
Vi kan där se hur duktig staten är på att styra över BNP.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Du har inte förstått att ett företags uppgift är att berika aktieägarna.
Du har inte lärt dig läsa. Jag brukar ofta beskriva privata företag som profitjagande privatkapitalistiska företag. Just så att det är tydligt att vinst kommer hamna på ägarnas bankkonton.
Inte minst i sammanhangen där offentlig sektor köper av profitjagande privatkapitalistiska företag.
Jag brukar föreslå de som menar att skattepengar inte skall gå till vinst att offentlig sektor kunde ju sluta köpa av privat sektor. Men det brukar bli väldigt tyst då.
Och det är genom att rationalisera och effektivisera som företagen kan öka vinsten.
Genom din kapitalbeskattning så minskar incitamenten för företagen att ta risk för att uppnå det. Och tillväxten försvinner.
Då blir det som Nordkorea som haft 0 tillväxt sedan 1960.
Medan Sydkorea som kört nyliberal politik haft en tillväxt på 2800% sedan dess.
Men som jag förklarade för dig, vilket du inte kunde ta in, så plundrar staten folket på 2300 mdr. Och de 39 som du lipar över är inte ens återbetalning.
Du har inte ens klarat av att läsa vad de 39 mdr skall användas. Du är så uppfylld av din girighet att du bara ser framför dig att du inte kommer kunna snika till dig av de. Det har ju framkommit av dina tidigare inlägg.