2020-05-22, 19:36
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du är ingen arbetare.

Jag vet vad polis kostar mm. Nästan inget av vår skatt går till polisen. Istället går skatten till parasiter. Polisen är så dåligt betalda att jag funderar på att sponsra dem. Kommunistsvin sluta försvara ert griseri och ta ert ansvar, det är ni som är arbetarnas utsugare. Sedan skyller du på sjukvård.

Låt dina kommunistsvinskompisar Guillou med flera betala sjukvården. De har råd och har inte gjort ett handtag i hela sitt liv. Typiska kommunister som klättrat på min rygg i hela mitt liv.
Men du bara spottar ur dig massa hat och fördomar. Di tror att de elaka "kommunisterna" tar dina pengar, men du har ingen aning om vad du pratar om. Du fattar inte vad vår välfärd kostar. Gratis skola vård och äldrevård. Du har ingen aning. Du bara tycker en massa saker.
Citera
2020-05-22, 19:41
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Jo tack du. Bara propaganda-nästet Sveriges Television får 10 miljarder. Emottagandet av nya invandrare cirka 70 miljarder om året, för att inte tala om vad de arbetslösa invandrar-horderna kostar ute i kommunerna. Oklart hur stort u-landsbiståndet och EU-avgiften är. Så nog behövs skatt alltid, åt helt fördjävliga saker.

Skatten går inte tillbaka till folket fast delvis gör den det såklart.
Gud med dig. Dessa röda skattetorskar har en väldigt skev världsbild.
Citera
2020-05-22, 19:48
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men du bara spottar ur dig massa hat och fördomar. Di tror att de elaka "kommunisterna" tar dina pengar, men du har ingen aning om vad du pratar om. Du fattar inte vad vår välfärd kostar. Gratis skola vård och äldrevård. Du har ingen aning. Du bara tycker en massa saker.
En sak har du rätt i. Det är att jag hatar kommunister, från botten av mitt hjärta. Det har ni kommunister fixat själva. För ni är riktiga svin. Det är ju inte så att du arbetar med dina händer, nej det är du för fin för. Istället så arbetar du med din mun. Och därför för skall du ha mina pengar, så jag knappt kan äta och inte gå till tandläkaren.

Vi kan göra såhär. Du kan behålla dina fördomar, så sänker du skatten för oss som arbetar. Jag hatar er kommunister med er skatt och era feta utsugararslen. Lata svin.
Citera
2020-05-22, 21:29
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag hatar också bolsjevik kommunister! Problemet är att både sossarna och moderaterna är räknas idag som prakt exempel på vad bolsjevik-kommunism är för något! Det enda partiet som inte räknas som kommunist svin är Alternativ för Sverige!

Så du kan ta din blåa lag och röda opposition och stoppa de i din hjärntvättade globalist röv!
Ju mer vi sänker skatten, desto mindre får globalister. Har du tänkt på det?
Citera
2020-05-22, 22:01
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ju mer vi sänker skatten, desto mindre får globalister. Har du tänkt på det?

Varför ska de få ens något överhuvudet taget??????????
Plattskatt, tjänstemannaansvar införs, all skatt som lagts till privata och offentliga näringslivet ska analyseras och allt fiffel ska återbetalas tillbaka genom konfiskering eller arbetsläger. Asylstopp + återvandring och slut med bistånd till tredje världen! Slut med genus flum och annat globalist trams! Vill du ha försörjningsstöd ska ska du ta det jobbet som erbjuds! Bistånds pengarna ska gå till svenskarna som har det svårt!

Till och med en simpel Svensson som mig kan kalkylera fram hundra tals miljarder från vår budget!

Vi kan rädda Sverige, men svenska folket måste rösta rätt!
Citera
2020-05-23, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
16 000 byggjobb riskerar att försvinna
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7476866

Man blir rädd när man läser följande:

Citat:
Coronakrisen har också påverkat svenskarnas vilja och möjlighet till att köpa bostäder. En sak för att ändra det kan vara att helt slopa amorteringskravet på bolån.

Herre jesus vad vi är på väg åt fel håll.
Citera
2020-05-23, 10:30
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Vad har Sovjet (som inte finns längre, kom med i matchen...) och Venezuela med saken att göra?
De har väldigt mycket med saken att göra då de är kända instansieringar av vänsterpolitik och där det har gått att mäta konsekvenserna av den.

Vi kan där se hur duktig staten är på att styra över BNP.

Citat:
Du har inte förstått att ett företags uppgift är att berika aktieägarna.
Du har inte lärt dig läsa. Jag brukar ofta beskriva privata företag som profitjagande privatkapitalistiska företag. Just så att det är tydligt att vinst kommer hamna på ägarnas bankkonton.
Inte minst i sammanhangen där offentlig sektor köper av profitjagande privatkapitalistiska företag.
Jag brukar föreslå de som menar att skattepengar inte skall gå till vinst att offentlig sektor kunde ju sluta köpa av privat sektor. Men det brukar bli väldigt tyst då.

Och det är genom att rationalisera och effektivisera som företagen kan öka vinsten.

Genom din kapitalbeskattning så minskar incitamenten för företagen att ta risk för att uppnå det. Och tillväxten försvinner.

Då blir det som Nordkorea som haft 0 tillväxt sedan 1960.
Medan Sydkorea som kört nyliberal politik haft en tillväxt på 2800% sedan dess.

Men som jag förklarade för dig, vilket du inte kunde ta in, så plundrar staten folket på 2300 mdr. Och de 39 som du lipar över är inte ens återbetalning.
Du har inte ens klarat av att läsa vad de 39 mdr skall användas. Du är så uppfylld av din girighet att du bara ser framför dig att du inte kommer kunna snika till dig av de. Det har ju framkommit av dina tidigare inlägg.
Citera
2020-05-23, 10:42
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
16 000 byggjobb riskerar att försvinna
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7476866
Enligt Byggföretagens prognos så kan 16000 jobb försvinna i branschen de kommande två åren. Bygginvesteringarna kan minska med åtta procent redan i år och enligt prognosen kommer nyproduktionen av bostäder att minska mest och kan komma att falla med femton procent i år.

Och nyproduktion kan väl minska klart mer än 8%.

Sjunker bostadspriserna talar vi nog om kraftigare minskningar än 15%.

Vidare så är det svårt för fastighetsbolagen som har kommersiella fastigheter. Överhetens påbud om social distansering har gjort att deras hyresgäster har det svårt, och det kommer svikta med hyresintäkter.
De kommer inte ha råd och motiv att bygga mer byggnader de närmaste åren.

Ser ut som det skulle kunna bli stor arbetslöshet inom bygg/hantverkar sektorn.
Citera
2020-05-23, 17:24
Medlem
Tammers avatar
Citat:
En sak har du rätt i. Det är att jag hatar kommunister, från botten av mitt hjärta. Det har ni kommunister fixat själva. För ni är riktiga svin. Det är ju inte så att du arbetar med dina händer, nej det är du för fin för. Istället så arbetar du med din mun. Och därför för skall du ha mina pengar, så jag knappt kan äta och inte gå till tandläkaren.
Jag kan inte tala för alla kommunister, utan bara för mig själv. Och jag har arbetat och betalt skatt hela mitt liv, jag jobbar inom industrin, har sällan varit sjuk eller haft någon form av bidrag. Så jag vet inte riktigt vad du menar med att "jag tar dina pengar", jag har säkert bidragit med mer än jag fått tillbaka. Och det gör jag med glädje, därför att jag vet att det finns sämre lottade, människor som är sjukliga, fattiga och arbetslösa och som inte kan klara sig själva. Såna som ni högermänniskor vill låta svälta och leva i fattigdom och förtryck. Men som jag vill ge medmänsklighet och ett värdigt liv.
Och därför är vi kommunister de goda som vill alla väl, och ni högermänniskor de onda som vill behålla er rika som och låta de andra lida.

Citat:
Vi kan göra såhär. Du kan behålla dina fördomar, så sänker du skatten för oss som arbetar. Jag hatar er kommunister med er skatt och era feta utsugararslen. Lata svin.
Det är inte kommunister som "suger ut", det är kapitalisterna. Som blir rika på att få andra att arbeta för svältlöner i deras fabriker medan de själva bli feta och rika. Du ha lyckats missförstå hur samhället fungerar. Hoppas det inte är för sent för dig att lära om. Öppna ögonen och se hur världen egentligen ser ut. Är det verkligen kommunisterna som blir feta på andras arbete..? Hur många kommunister hittar du bland världens hundra rikaste?
Citera
2020-05-23, 17:46
Medlem
Citat:
"De röda"? Det är ju "de blå" som tar mest pengar, regeringen har skickat stödpaket efter stödpaket till det privata näringslivet. Det senaste på ofattbara 39 miljarder, till företag som inte klarar sig utan staten. Än en gång får skattebetalarna gå in och rädda krisande företag.
Du förstår att staten fått sina pengar från företag i abnorma skatter va?
Citera
2020-05-23, 18:04
Medlem
Citat:
Jag kan inte tala för alla kommunister, utan bara för mig själv. Och jag har arbetat och betalt skatt hela mitt liv, jag jobbar inom industrin, har sällan varit sjuk eller haft någon form av bidrag. Så jag vet inte riktigt vad du menar med att "jag tar dina pengar", jag har säkert bidragit med mer än jag fått tillbaka. Och det gör jag med glädje, därför att jag vet att det finns sämre lottade, människor som är sjukliga, fattiga och arbetslösa och som inte kan klara sig själva. Såna som ni högermänniskor vill låta svälta och leva i fattigdom och förtryck. Men som jag vill ge medmänsklighet och ett värdigt liv.
Och därför är vi kommunister de goda som vill alla väl, och ni högermänniskor de onda som vill behålla er rika som och låta de andra lida.

Det är inte kommunister som "suger ut", det är kapitalisterna. Som blir rika på att få andra att arbeta för svältlöner i deras fabriker medan de själva bli feta och rika. Du ha lyckats missförstå hur samhället fungerar. Hoppas det inte är för sent för dig att lära om. Öppna ögonen och se hur världen egentligen ser ut. Är det verkligen kommunisterna som blir feta på andras arbete..? Hur många kommunister hittar du bland världens hundra rikaste?
Trodde precis tvärtom, att fabriksägare tog risk så att du kan få ett jobb så du får mat på bordet.. hade jag varit fabriksägare hade jag sparkat en otacksam jävel som dig på stående fot
Citera
2020-05-23, 20:02
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du förstår att staten fått sina pengar från företag i abnorma skatter va?
Nej. Pengarna kommer från mig. Det är en del av löneutrymmet. Arbetsgivaravgiften är innehållen lön. Istället för att arbetsgivaren ger mig 40´i lön, så får jag 30´, och de resterande 10´betalas in i arbetsgivaravgift. Dessa pengar används sedan till sjukvård och ålderspension. Om det är något av ovanstående som du inte förstått så ska jag gärna förklara tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in