2020-05-24, 18:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Hehe, va fan? :P Det är inte jag som vill ha det såhär. Skulle mycket häller leva i en världen där våldtäkt inte finns och alla kvinnor får orgasm av att bli mysknullat.

Självklart kan man jämföra allt möjligt med varandra, om det finns gemensamma nämnare. Den gemensamma nämnaren i jämförelsen mellan våldtäkt och att vistas på en hängbro är så klart rädsla/frukt. Sedan är det en stor skillnad i grad, men jag tror det belyser den samma företeelsen på något plan.

Om någon våldtar min röv med en dildo och jag får orgasm av det, säger det något om min sexuella psykologi om jag vanligtvis inte får orgasm av dildoar i röven annars.

Vill ha det så? Vill ha vad hur?
Det är inte så att det skulle vara bättre eller mer legitimt på något sätt att våldta, även om kvinnan får orgasm.
Dessutom så är det inte klarlagt att det skulle ha med något annat än fysiologi att göra.

Du får ursäkta mig att jag blir irriterad men jag tycker verkligen att det är problematiskt att det finns män som tänker i dessa banor. Det finns många många som har fått livet förstört pga våldtäkt, så hur det ens är en diskussion huruvida kvinnan skulle njuta av sexet eller ej, det är direkt osmakligt.
Våldtäkter innehåller inte sällan fysiskt våld dessutom!
Citera
2020-05-24, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är inte så att det skulle vara bättre eller mer legitimt på något sätt att våldta, även om kvinnan får orgasm.
Dessutom så är det inte klarlagt att det skulle ha med något annat än fysiologi att göra.

Du får ursäkta mig att jag blir irriterad men jag tycker verkligen att det är problematiskt att det finns män som tänker i dessa banor. Det finns många många som har fått livet förstört pga våldtäkt, så hur det ens är en diskussion huruvida kvinnan skulle njuta av sexet eller ej, det är direkt osmakligt.

Ja, håller med. Som du säger är det ingen njutning utan någon fysiologisk reaktion (kanske t.o.m. mörk fantasi/erfarenhet) som kickar in. Kan inte tänka mig det är särskilt vanligt. Jävligt ovanligt. Oavsett det så är ju för fasen våldtäkt just våldtäkt. Ofrivilligt tas sitt sexuella och t.o.m. mänskliga värde. Nog för att jag avskyr kärringsnack och dumheter men det där tar fan priset.
Citera
2020-05-24, 18:48
Medlem
Citat:
Jag har ingen önskan om att kvinnor får orgasm av våldtäkt (anekdotiskt bevisat), eller att de fantiserar om att bli våldtagna (statistiskt bevisat).

Citat:
Självklart. Min poäng är att det verkar vara något i den kvinnliga sexuella psykologin som begär att bli tagen med makt, mer eller mindre undermedvetet. Jag tror inte våra inre luster och begär går att radera, men de kan hanteras och få utspel på sätt som är till alla parters nöje. Det tror jag båda män och kvinnor mår bättre av.

Citat:
Om det får dig att känna dig bättre, kan jag upplysa om att jag tycker det borde införas dödsstraff för våldtäkt under tvång/våld/hot. Se, jag är egentligen ganska snäll.
Senast redigerad av N0rrb4gg 2020-05-24 kl. 18:51.
Citera
2020-05-24, 19:10
Medlem
Kakksakkers avatar
tro fan det, kärringar e fan inte kloka! ta bort rösträtten igår så kanske vi har en chans!!!
Citera
2020-05-24, 19:40
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakksakker
tro fan det, kärringar e fan inte kloka! ta bort rösträtten igår så kanske vi har en chans!!!
Så länge du gör det generellt, absolut.
Men jag litar inte ett dugg mer på mäns förmåga att rösta än på kvinnors, så får du för dig att bara ta bort kvinnornas rösträtt är du ute och cyklar.
Citera
2020-05-24, 19:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Det finns väldigt lite dokumentation kring hur många kvinnor som uppnår orgasm under våldtäkter (av politiska och kulturella skäl), men terapeuter som arbetar med våldtäktsoffer verkar tycka det gäller för ungefär hälften av kvinnorna de behandlat.

Ok det finns helt enkelt inget tillräckligt underlag för att dra några slutsatser överhuvudtaget.

Citat:
Angående andra stycket (hur man ger en kvinna orgasm genom penetrering) är det en känd sak att det är långt ifrån enkelt att åstadkomma for de flesta kvinnor. Undersökningar visar att mellan en fjärdedel och en femtedel av kvinnor regelmässigt uppnår orgasm genom enbart penetrering. Om man som man frågar sexologer hur man kan hjälpa en kvinna att få orgasm, får man ofta sådana tips som jag nämnde ovan.

Jag ska ge dig bästa tipset någonsin: bli bra på att slicka klitorisen och kringliggande vävnad. Finns många tips och råd. Vid penetration: kör ställningar där antingen du eller tjejen själv kommer åt att stimulera klitoris under tiden. Ingen jävla raketvetenskap med andra ord.

Citat:
Angående sista stycket (vilken evolutionär fördel orgasm under våldtäkt möjligtvis skulle ge) kan det hända att det är en mekanism för att få den våldtagna kvinnan och den våldtagande mannen att lättare binda sig till varandra. Kanske har kidnappning och våldtagning av kvinnor varit rätt så vanligt i vår förhistoria, och i en tid då det inte fanns varken aborter eller p-piller, är det sannolikt att stor del av våldtagna kvinnor blev på smällen. Om man först har hamnat i den situationen, ville det varit fördelaktigt för kvinnan att hålla på mannen (även om han våldtog henne) för att säkra sin egen och barnets överlevnad. Kvinnorna som inte fick orgasm under våldtäkten hade kanske svårare att känslomässigt binda sig till våldtäktsmannen, och ville inte haft mer med honom att göra, vilket troligtvis ville ledat till en försämrad överlevnadsförmåga för dessa kvinnorna.

Allt detta förekommer i många kulturer fortfarande, brudkidnappning, tvång att gifta sig med våldtäktsmannen och tvång att föda eventuellt barn osv. Tre ord: jävligt traumatiserade kvinnor. I Kongo försöker kvinnorna döda barnen och måste hindras av andra kvinnor. Bra start för barnen? Knappast.
Citera
2020-05-24, 20:55
Medlem
Citat:

jag som man om jag skulle bli våldtagen av en annan man skulle väl inte mitt liv bli förstört av det och det är det ändå något som man inte gör i vanliga fall kvinnor har sex med män hela tiden
Citera
2020-05-24, 20:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
jag som man om jag skulle bli våldtagen av en annan man skulle väl inte mitt liv bli förstört av det och det är det ändå något som man inte gör i vanliga fall kvinnor har sex med män hela tiden

Nänä det var ju skönt att du känner så, men det är helt enkelt så att ett övergrepp kan förstöra någon. Liksom ett inbrott där du blir hotad till livet. Eller en misshandel.
Rädslan i sammanhanget kan påverka människor mycket negativt, lång tid efter händelsen.
Citera
2020-05-24, 21:04
Medlem
Citat:
Nänä det var ju skönt att du känner så, men det är helt enkelt så att ett övergrepp kan förstöra någon. Liksom ett inbrott där du blir hotad till livet. Eller en misshandel.
Rädslan i sammanhanget kan påverka människor mycket negativt, lång tid efter händelsen.
gå till jobbet kan förstöra ditt liv också bättre att bearbeta hjärnan med att inte känna sig som ett offer så fort något händer sen en misshandel är värre saker än att bli våldtagen men straffet för misshandel är inget mot straffet för våldtäkt
Citera
2020-05-24, 21:26
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor.
Vänligen

Det är inte min erfarenhet (efter >30 års erfarenhet inom programmerar-yrket).
De få kvinnor jag träffat på inom yrket har på inget vis tagit över våra positioner. Väldigt få har varit extremt duktiga.
Det här ser kanske annorlunda ut inom andra branscher ?
Jag tror inte att intelligens har att göra med kön eller ursprung (utan mest av vilken uppväxt man haft).
Extremt märkligt att dra slutsatsen att kvinnor skulle tagit över ett av de (nyligen (50 år)) mest manliga yrkena: programmerare.
Citera
2020-05-24, 21:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
gå till jobbet kan förstöra ditt liv också bättre att bearbeta hjärnan med att inte känna sig som ett offer så fort något händer sen en misshandel är värre saker än att bli våldtagen men straffet för misshandel är inget mot straffet för våldtäkt

"Så fort det händer något?" En våldtäkt är inte "något".

Du har väl inte en aning om hur det är att bli våldtagen, så dina små fantasier har ingen bäring i diskussionen.
Citera
2020-05-24, 21:50
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Kära lilla Jenny!

Hur har männen råd att försörja 2 miljoner blattar som lever på dem och våldtar deras kvinnor?
Hur har männen råd att försörja fruntimmer som läser "genus" och annat ideologiskt trams på universitet? (Vad är dessa kvinnor ens bra för?)
Hur har de råd att försörja ensamstående galenpannor med sina skilsmässobarn via staten?
Hur, undrar man, har de råd att ge bort halva sin lön i skatt till en stat som vill splittra deras familjer och byta ut deras befolkning?
Hur står de ut med att kvinnor horar ut sig på arbetet och antagligen ligger med chefen för att få stiga på karriärstegen? Hur? Helt otroligt!

Skilsmässa är det inte tal om, Jenny lilla! Det får vi lösa inom familjen.
Vad är det du menar "Hur har männen råd att försörja 2 miljoner blattar som lever på dem och våldtar deras kvinnor?
" ???
Vem är det som försörjer 2*10^6 människor ? Vem våldtar vem ? Det är väldigt höga siffror angående våldtäkt här. Någon som helst fakta som stödjer detta ?
Låter skrattretande då dessa siffror innebär att alla 'blattar' våldtar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in