2020-05-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Första stycket får du länka dina källor till.

Andra stycket........ Vet knappt vad jag ska säga. Var har du läst allt detta? I Amelia?

Sista stycket. Är det därför en hel del våldtäktsoffer får långtidsverkande trauman som gör att de inte fungerar en lång tid efteråt? Vad skulle naturen ha för nytta av traumatiserade kvinnor?
Det finns väldigt lite dokumentation kring hur många kvinnor som uppnår orgasm under våldtäkter (av politiska och kulturella skäl), men terapeuter som arbetar med våldtäktsoffer verkar tycka det gäller för ungefär hälften av kvinnorna de behandlat.

Saxat från en Reddit-tråd:
Citat:
I've assisted more young women than I can count with this very issue. It often comes up at some point during therapy and it's extremely embarrassing or shameful to talk about. However once it's out in the open, the survivor can look at her/his reaction honestly and begin to heal. The shame and guilt around it is a large part of why some rapes go unreported and why there is a need for better understanding in society for how and why this occurs.

There have been very few studies on orgasm during rape, but anecdotal reports and research show numbers from 5% to over 50% having this experience. In my experience as a therapist, it has been somewhat less than half of the girls/women I've worked with having some level of sexual response. (For the record, I have worked with very few boys/men who reported this.)

In professional discussions, colleagues report similar numbers. Therapists don't usually talk about this publicly as they fear contributing to the myth of victims "enjoying rape." It's also a reason why there isn't more research done on this and similar topics. My belief is that as difficult a topic as this is, if we can address it directly and remove the shame and stigma, then a lot more healing can happen. I'm hopeful that the Reddit community is open to learning and discussing topics like this.

Källa: https://www.reddit.com/r/IAmA/commen...scussing_when/

Angående andra stycket (hur man ger en kvinna orgasm genom penetrering) är det en känd sak att det är långt ifrån enkelt att åstadkomma for de flesta kvinnor. Undersökningar visar att mellan en fjärdedel och en femtedel av kvinnor regelmässigt uppnår orgasm genom enbart penetrering. Om man som man frågar sexologer hur man kan hjälpa en kvinna att få orgasm, får man ofta sådana tips som jag nämnde ovan.

Angående sista stycket (vilken evolutionär fördel orgasm under våldtäkt möjligtvis skulle ge) kan det hända att det är en mekanism för att få den våldtagna kvinnan och den våldtagande mannen att lättare binda sig till varandra. Kanske har kidnappning och våldtagning av kvinnor varit rätt så vanligt i vår förhistoria, och i en tid då det inte fanns varken aborter eller p-piller, är det sannolikt att stor del av våldtagna kvinnor blev på smällen. Om man först har hamnat i den situationen, ville det varit fördelaktigt för kvinnan att hålla på mannen (även om han våldtog henne) för att säkra sin egen och barnets överlevnad. Kvinnorna som inte fick orgasm under våldtäkten hade kanske svårare att känslomässigt binda sig till våldtäktsmannen, och ville inte haft mer med honom att göra, vilket troligtvis ville ledat till en försämrad överlevnadsförmåga för dessa kvinnorna.

Finns fortfarande kulturer i vissa delar av världen var en våldtäktsman kan bota sina synder vid att gifta sig med kvinnan han våldtog. Vet inte hur dessa kvinnorna mår psykologiskt av detta, men kanske de har lättare för att gå vidare efter våldtäkten och släppa eventuella traumer, även om det i västervärlden anses vara fullständigt omoraliskt. Det kan möjligen vara så att kvinnor i västervärlden mår sämre av våldtäkter (särskild där de har uppnådd orgasm) för att deras moraliska uppfostran säger att de ska hata våldtäktsmannen, medan deras biologi säger att de ska binda sig till honom, vilket skapar en emotionell dissonans som är svår att bearbeta.
Citera
2020-05-24, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Det är inget fel på svenska kvinnor och män, de har dock blivit hjärntvättade av kulturmarxism sedan barnsben.

Feminism, genus och humanism är ett judiskt påhitt, ämnade att förstöra nationen inifrån.

Om du tycker att svenskar är pinsamma, hur pinsam är inte du då, som flytt ditt egna folk och flyttat för att bo och leva med oss svenskar? Flytta tillbaka dit du kom ifrån istället och ställ ordning på ditt eget land istället för att kritisera oss, likt en flyende liten skvallertacka. Patetiskt! Istället för att smutskasta oss, bör du upplysa folk om vilken den sanna fienden är. Samma fiende som även förstört ditt land.
Vilken är fienden som förstört mitt land?

Jag har inte flytt och mina föräldrar bor inte här. Jag ska snart flytta till Nordamerika.

Svenskar är väldigt pinsamma för att ni är under USA, ni kan aldrig fatta något beslut själva. Ni är lite som autister, bara att kolla på alla era myndigheter, allting är så uppdelat hit och dit.

Försäkringskassan
Arbetsförmedlingen
Skolverket
Skolinspektionen
Transportstyrelsen
Trafikverket
Systembolaget
Migrationsverket
Polismyndigheten
Skatteverket

Inte konstigt att ni har världens högsta skatter, ändå så fungerar inte er sjuka stat.

Bostadsbrist
Lärarbrist
Polisbrist
Sjuksköterskebrist
Underbemannade brandmän, ni kunde inte släcka bränderna 2018 utan att gråta och skrika till Italien, trots att ni anses ha ett väldigt högt IQ och högteknologisk utrustning.
Längsta köerna i vården i hela Europa.
Sämsta järnvägarna i hela Europa med tusen stopp och fel varje år.

Strejkande SAS piloter som gråter varje år.
Protesterande sjuksköterskor och läkare som lipar om besparingar varje år, bara kolla Karolinska och Sahlgrenska sjukhuset. Och för övrigt er hemtjänst.

Ni har en sådan fika-mentalitet. Och mycket av dessa sakerna beror inte ens på invandring.
Invandrare står endast högt rankade i brottsstatistiken men inget mer.

Inte konstigt att så många etniska svenskar väljer att skaffa hund och tusen andra husdjur, för att ni är så ensamma. Det förklarar att ni har högsta andelen självmord per invånare i hela Europa efter Ryssland.

Lägg till alla korkade och onödiga skatter,

TV/radio skatt
Flyttskatt
Trängselskatt
Fordonsskatt
Skatt på mat, lägg till all moms där också.
Man kan inte ens köpa godis innan priset går upp i taket.

Ta bort
bostadsbidrag
CSN
föräldraledighet
Föräldrapenning
Barnbidrag, som absolut inte behövs!
Då ska ni se att ni kommer ha råd med mer.

Alla era stora uppfinningar som gett er någonting och ekonomisk vinning är skapade av era män, svenska kvinnan är den mest bortskämda kvinnan i hela världen. Den mest otacksammaste.

Volvo, SAAB, IKEA, H&M, Spotify, Nobel, SAS, Respiratorn, Ericsson, Scania är alla skapade av era män, inte er. Sen kom Palmes radikala skattepolitik, så han gav också er svenska kvinnor mer luft för att samla in skattepengar.

Alla skiter i standard, jag skiter fullständigt i det om jag ska ha världens mest komplicerade folk bredvid mig. Bara titta på hur överdrivet svårt vissa saker är för er, och det är tack vare att ni är så byråkratiska, hela tiden ska allt analyseras och kollas upp. Det är folket i sig som spelar roll, inte om ett land är högteknologiskt eller inte.

Just nu är länder som Arabien, Jordanien, Iran, Turkiet, Egypten, Kina, Ryssland, bättre än Sverige.
Svensken är komplicerad oavsett, folk kommer inte hit för att dom gillar er, annars skulle det inte varit immigrationsproblem här.

Rumäner, bulgarer, greker, makedonier, är alla simpla folk som vet hur man ska göra saker utan att överdriva, ska vi kolla på dom rika länderna så är det ju tyskarna utan tvekan.

Men jag vill ha svar, vem har förstört mitt land?
Vi besegrade USA i Irak och Afghanistan, vi har alltid försvarat oss. Iran är ju det mest Anti sionistiska landet som finns. Sen kommer Nord Korea och Venezuela, detta är länder, som sanktioneras för att dom inte får leva som dom vill, och för att dom vägrar vara slavar till sionism och kapitalism.

De som du ser komma från Syrien, är lyckosökande män, som kommer hit för blonda kvinnor och pengar. Inte så mycket mer.

Det är ert system som är fel i grunden, feminism är bara ett gammalt plåster som legat för länge och blivit smutsigt och gett er infektioner. Visst, kanske behövde den svenska kvinnan lite mer andrum och luft, men ni fick det, och det blev bara värre.

Därför man i grunden aldrig ska låta kvinnan få sina rättigheter, det blir bara problem. Ni etniska svenskar och ert land är ett bevis på det.

Just nu är ni mobboffer i hela Europa när det kommer till resandet, för till och med det har ni fuckat. Alltid så sega och onormala i allt.
Senast redigerad av RahmatAkilov 2020-05-24 kl. 16:41.
Citera
2020-05-24, 16:52
Medlem
Vill bara uppmärksamma en sak.

Det är inte männen som är förlorarna i allt detta. Det är kvinnorna som står med dumstruten i slutändan och som MAN som gillar fruntimmer så tycker jag det är tråkigt.

Incel? Kolla min historik och du kan lösa dig till att jag sagt precis detta hela tiden.

Du är som MAN betydligt bättre utrustad för ett liv i ensamhet än vad kvinnor är och förklaringen är väldigt simpel:

Män gillar generellt SAKER

Kvinnor gillar generellt människor

Tror fan det! Män har den fysiska förmågan och uthålligheten att bygga ett hus under sommaren för att hans familj inte ska frysa ihjäl kommande vinter.

Kvinnan har bättre förutsättningar att relatera och hjälpa andra människor. T ex barnen.

Min fru och jag har en deal.

Jag skäller ut min äldsta för att han har gjort något jävla dumt. Min fru kan tycka att jag är ”lite för hård mot grabben” och ÄR det så att jag ”overshoot it” och gör en höna av en fjäder så finns hon där för att trösta han.

Nu har han inte bara lärt sig sin läxa utan också fått bekräftelse av sin egen mor vilket i sin tur bör hjälpa han att respektera kvinnor i framtiden.

Win win! Jag får axla bördan av att vara ”banditen” och som MAN är jag beredd att göra just det. Det är svårt emellanåt... Men ungar behöver en rejäl avhyvling emellanåt för att kunna växa upp och bli ansvarsfulla vuxna individer.

Vad fan betyder det jag säger? OM du som man VÄLJER ett liv utan kvinnor och nöjer dig med att dejta Lena Handen och sexa med LAGLIGA prostituerade kvinnor du väljer att ha sex med när du åkt ner till Amsterdam när ”trycket” blir för stort så är du garanterad ett ”lyckligt” liv.

Behöver jag spåna vidare om hur kvinnor faktiskt fungerar och vill ha ut av livet?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-05-24 kl. 16:54.
Citera
2020-05-24, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dela lika på hushållet gör att ens partner får mer återhämtning och därmed mår bättre = orkar med relationen mer och då blir det mer ligga av. Ligga är trevligt för både män och kvinnor. Har du en utarbetad fru som dessutom ska bära allt ansvar för hushållsarbetet hemma, så kommer hon inte orka med att ligga. Trist och tråkigt. Sedan vill man ju att ens partner ska må bra! Man mår ju inte bra av att se ens kärlek slita häcken av sig och må dåligt.
Män som hjälper till mer med hushållsarbetet får ligga mindre än män som gör mindre: https://www.scientificamerican.com/article/men-who-do-housework-have-less-sex/

Över huvud taget får män som är snälla och hjälpsamma ligga mindre än de som är vrånga och narcissistiska. Vilket inte borde överraska en enda människa som inte är motiverad att ljuga.
Citera
2020-05-24, 17:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0rrb4gg
Nja. Finns många berättelser från kvinnor som aldrig (eller mycket sällan) får orgasm under samtyckande samlag, men fått kraftiga orgasmer under våldtäkt. Andelen kvinnor som rapporterar orgasm under våldtäkt verkar dessutom vara lite högre än kvinnor som rapporterar att regelmässigt få orgasm under samtyckande penetration av en man.

Samtidigt blir män förtalt att det krävs minst en halvtimme med förspel, tända ljus, romantisk musik, småsnuskig viskning i örat, massage, kärlig beröring av alla erogena zoner, olika penetrationstekniker och uthållighet som en åsna för att kvinnan ens ska komma i närheten av orgasm.

Tror inte det enbart är en "fysisk reaktion på stimuli". Det är något psykologiskt iboende i kvinnan som rörs vid.

Vad skulle detta psykologiskt iboende vara menar du?

Om du tror på allt du hör avkrävs män så är det ju ditt problem faktiskt. Det betyder inte att det är så det är.
Långa förspel kan sabba i vissa situationer, och jag förmodar att detta är väldigt individuellt hur kvinnor vill ha det med just förspel och tända ljus.
Citera
2020-05-24, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har så svårt för att bemöta den svart/vita bilden många har här.
Troligen beror det på att du har fel. Argumentation brukar bli svår då.

Citat:
Det klagas på den kvinnliga hypergamin in absurdum. En del män verkar ha stirrat sig blinda på vad de läst om kvinnlig hypergami och lägger skulden på den för att de inte hittar en partner eller klarar av relationer eller vidhålla dem de har.
Testa att lägga upp en dejtingprofil med bild på en genomsnittlig man så får du en konkret instruktion i varför genomsnittliga män inte tycker sånt här fungerar bra.

Tänk på att din uppskattning av vad som är en genomsnittlig man troligen är en man i övre 20%.

Citat:
Jag menar, hur kan det vara samhällsförstörande att vilja ha en "duglig och arbetsför" man? Utöver det andra som du också beskrev i ett av dina inlägg såsom personlighet, värderingar och intressen. Och att man drar någorlunda åt samma håll, attraheras av varandra och att feromonerna stämmer osv. .
Vi vet att det är samhällsförstörande. Samhällen som låter kvinnor välja fritt efter sina preferenser får ofrånkomligen så få barnafödslar att barnagenerationerna inte klarar av att försörja föräldrargenerationerna. Alltså kommer sådana samhällen upphöra att existera. Antingen genom att de åter blir fungerande (dvs patriarkala) eller genom att de importerar fertila människor som ersätter dem.

Det är liksom samma problem som att pandor blir utrotade om de inte kan fås att göka. Vi kan empiriskt konstatera att människohonor vägrar föröka sig i hållbar mängd om de får valfrihet och jämställdhet. Varför så är fallet är inte lika intressant som att det inte går att fortsätta på det viset.
Citera
2020-05-24, 17:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Vill bara uppmärksamma en sak.

Det är inte männen som är förlorarna i allt detta. Det är kvinnorna som står med dumstruten i slutändan och som MAN som gillar fruntimmer så tycker jag det är tråkigt.

Incel? Kolla min historik och du kan lösa dig till att jag sagt precis detta hela tiden.

Du är som MAN betydligt bättre utrustad för ett liv i ensamhet än vad kvinnor är och förklaringen är väldigt simpel:

Män gillar generellt SAKER

Kvinnor gillar generellt människor

Tror fan det! Män har den fysiska förmågan och uthålligheten att bygga ett hus under sommaren för att hans familj inte ska frysa ihjäl kommande vinter.

Kvinnan har bättre förutsättningar att relatera och hjälpa andra människor. T ex barnen.

Min fru och jag har en deal.

Jag skäller ut min äldsta för att han har gjort något jävla dumt. Min fru kan tycka att jag är ”lite för hård mot grabben” och ÄR det så att jag ”overshoot it” och gör en höna av en fjäder så finns hon där för att trösta han.

Nu har han inte bara lärt sig sin läxa utan också fått bekräftelse av sin egen mor vilket i sin tur bör hjälpa han att respektera kvinnor i framtiden.

Win win! Jag får axla bördan av att vara ”banditen” och som MAN är jag beredd att göra just det. Det är svårt emellanåt... Men ungar behöver en rejäl avhyvling emellanåt för att kunna växa upp och bli ansvarsfulla vuxna individer.

Vad fan betyder det jag säger? OM du som man VÄLJER ett liv utan kvinnor och nöjer dig med att dejta Lena Handen och sexa med LAGLIGA prostituerade kvinnor du väljer att ha sex med när du åkt ner till Amsterdam när ”trycket” blir för stort så är du garanterad ett ”lyckligt” liv.

Behöver jag spåna vidare om hur kvinnor faktiskt fungerar och vill ha ut av livet?

Nej du behöver inte spåna vidare om någonting som har med kvinnors känslor eller livsval att göra eftersom du inte vet särskilt mycket om det.

Nu kommer det en nyhet här. Kvinnor som gillar människor kan ha fina relationer med andra människor. Med vänninor, med syskonbarn, med kollegor, med vänners barn, till exempel.
Det är således inte absolut tvunget att ha varken man eller egna barn, även om många såklart vill det.

Och att män skulle bygga och renovera hus under somrarna? Alltså snälla, hur många tror du håller på med det?
Sen är det inte så att män gillar saker och punkt där. Mäns jakt på framgång är ofta knutet till att hitta en kvinna och få barn med, en familj som han kan ta hand om.

En ensam man är många gånger betydligt mer ensam än en ensam kvinna. Inte för att det spelar någon som helst roll vem som är olyckligast, det är tråkigt oavsett vem som drabbas av olycka.
Citera
2020-05-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad skulle detta psykologiskt iboende vara menar du?
Att bli tagen med makt och känna sig fullständigt undergiven och maktlös i mötet med en stark och aggressiv man. Typ. Tror dock det kan bero på hur fysiskt attraktiv hon anser mannen vara.

Citat:
Om du tror på allt du hör avkrävs män så är det ju ditt problem faktiskt. Det betyder inte att det är så det är.
Långa förspel kan sabba i vissa situationer, och jag förmodar att detta är väldigt individuellt hur kvinnor vill ha det med just förspel och tända ljus.
Om du läser mellan linjerna, förstår du att jag inte tror på allt dessa sexologerna säger.
Citera
2020-05-24, 17:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att bli tagen med makt och känna sig fullständigt undergiven och maktlös i mötet med en stark och aggressiv man. Typ. Tror dock det kan bero på hur fysiskt attraktiv hon anser mannen vara.

Om du läser mellan linjerna, förstår du att jag inte tror på allt dessa sexologerna säger.

Framförallt beror det på om hon är trygg med mannen eller inte. Att iscensätta en våldtäkt är något helt annat än att till exempel bli överfallen på gatan och våldtagen.
Personligen tror jag att dessa kvinnor är livrädda, de vet ju inte om de kommer överleva eller inte ens en gång. Om de skulle få orgasm då så har det förmodligen absolut ingenting att göra med att de vill bli våldtagna.

Sen undrar jag hur denna statistik ser ut. Vilka har man jämfört? Verkar vara en komplex undersökning att utföra i och med att antalet våldtagna kvinnor ändå är få.
Citera
2020-05-24, 17:50
Medlem
Citat:
Framförallt beror det på om hon är trygg med mannen eller inte. Att iscensätta en våldtäkt är något helt annat än att till exempel bli överfallen på gatan och våldtagen.
Nej, man är inte "trygg" på en man som man blir våldtagen av. Det är lite av poängen.

Citat:
Personligen tror jag att dessa kvinnor är livrädda, de vet ju inte om de kommer överleva eller inte ens en gång. Om de skulle få orgasm då så har det förmodligen absolut ingenting att göra med att de vill bli våldtagna.
Kanske de blir kåta av att känna rädsla. Finns experiment som tillsäger att kvinnor har lättare för att bli förälskat när de befinner sig under en viss fara (till exempel när de går över en otrygg hängbro, och liknande).

Citat:
Sen undrar jag hur denna statistik ser ut. Vilka har man jämfört? Verkar vara en komplex undersökning att utföra i och med att antalet våldtagna kvinnor ändå är få.
Du vet vi har haft denna diskussionen förut? (FB) Kommer tjejer våldtäkt eller myt?

Finns inget rimligt skäl för att utgå från att kvinnor som blir våldtagna tillhör något säreget sexuellt skikt bland den kvinnliga befolkningen. De är nog som kvinnor flest.
Citera
2020-05-24, 17:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej, man är inte "trygg" på en man som man blir våldtagen av. Det är lite av poängen.

Kanske de blir kåta av att känna rädsla. Finns experiment som tillsäger att kvinnor har lättare för att bli förälskat när de befinner sig under en viss fara (till exempel när de går över en otrygg hängbro, och liknande).

Du vet vi har haft denna diskussionen förut? (FB) Kommer tjejer våldtäkt eller myt?

Finns inget rimligt skäl för att utgå från att kvinnor som blir våldtagna tillhör något säreget sexuellt skikt bland den kvinnliga befolkningen. De är nog som kvinnor flest.

Du kan för fasen inte jämföra att gå över en hängbro med en våldtäkt. Begriper inte du vilket oerhört intrång det är på en annan människas person?
Om man kör upp en dildo med tvång i din bakre del och du får orgasm, skulle det vara likställt med att det var någonting du ville drabbas av?
Herregud jag blir mörkrädd över vilka sorters män det finns, män som i övrigt förefaller hyfsat normala, men som har en helt vriden syn på sex.
Citera
2020-05-24, 18:12
Medlem
Citat:
Du kan för fasen inte jämföra att gå över en hängbro med en våldtäkt. Begriper inte du vilket oerhört intrång det är på en annan människas person?
Om man kör upp en dildo med tvång i din bakre del och du får orgasm, skulle det vara likställt med att det var någonting du ville drabbas av?
Herregud jag blir mörkrädd över vilka sorters män det finns, män som i övrigt förefaller hyfsat normala, men som har en helt vriden syn på sex.
Hehe, va fan? :P Det är inte jag som vill ha det såhär. Skulle mycket häller leva i en världen där våldtäkt inte finns och alla kvinnor får orgasm av att bli mysknullat.

Självklart kan man jämföra allt möjligt med varandra, om det finns gemensamma nämnare. Den gemensamma nämnaren i jämförelsen mellan våldtäkt och att vistas på en hängbro är så klart rädsla/frukt. Sedan är det en stor skillnad i grad, men jag tror det belyser den samma företeelsen på något plan.

Om någon våldtar min röv med en dildo och jag får orgasm av det, säger det något om min sexuella psykologi om jag vanligtvis inte får orgasm av dildoar i röven annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in