2020-05-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sverige tillåter ju fortfarande asylresande till vårt land och jag har ingen aning om dessa testas eller sätts i karantän?

Varför skulle dom göra det? Inte ens svenskarna blir ju testade eller satta i karantän..
Citera
2020-05-24, 17:21
Medlem
Det har blivit obligatorisk i Tyskland att bära skyddsmask när man är ute och shoppar eller när man åker kollektivt.
I Sverige för att finns det en rädsla att masker tar slut, rekommenderas den inte.
Det rekommenderades inte ens för de sim jobbade på äldreboende.
Dålig dålig
Citera
2020-05-24, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Arbetsmiljöverket förfalskade epostmeddelanden. Och samarbetade med SKR istället med de anställda.

Du kan inte skylla på FHM om folk är kriminella hos andra myndigheter.

Sen är det inte sagt att munskydd i sig skulle ha hjälpt. Det saknas tydligen fundamental uppfattning om hur man tar hand om hygienen på vissa äldreboenden. Vissa - inte alla.

Alla myndigheter verkar ha korrupta i Sverige.

Varför försvarar du FHM när de öppet sagt att det inte fungerar och det nu visar sig fungera?
Liksom. Tyst nu.
Citera
2020-05-24, 17:27
Medlem
Citat:
Du har inte läst på ordentligt. Arbetsmiljöverket förfalskade dokument. Strök en rad.

Här kan du läsa på mer:

Men alltså är du dum eller?

Det var mycket som hände.
Inte endast en sak.

Men alla här verkar vara fullt upptagna med att försvara FHM oavsett vad.
Trots att de t.om publikt sagt gång på gång att munskydd i vården skulle ha "minimal effekt"...
Citera
2020-05-24, 17:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Fast en annan studie (som länkats här, ska se om ja hittar den) så visade det sig att över 50 procent som var asymptomiska hade utvecklat "non-neutralizing antibodies" medan man fann neutraliserande antikroppar i alla de fall som hade haft sjukdomsförlopp.
Drar in ett svar här med förhoppning att få en länk, det där låter oerhört intressant.
Vill ha!
Citera
2020-05-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Alla myndigheter verkar ha korrupta i Sverige.

Varför försvarar du FHM när de öppet sagt att det inte fungerar och det nu visar sig fungera?
Liksom. Tyst nu.

Vi fick ju siffrorna från Socialstyrelsen. Siffrorna talade om att äldrevården har fungerat - till vecka 19. Eller låt oss säga att den hade fungerat lika dåligt som vanligt - för att vara helt ärlig..
Coronafallen var i alla fall iögonfallande.

Men sen mörkades glädjen i och med någon konstaterade att det var först efter vecka 19 som helvetet brakade loss. Jag vet inte. Jag har inte sett de siffrorna.

Det tycks ändå vara tydligt att vissa äldrevårdsenheten har fungerat avsevärt mycket sämre än andra. Alla ska inte kammas över med samma kam.

Jag anser fortfarande att detta inte är Tegnells fel.
Citera
2020-05-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Men alltså är du dum eller?

Det var mycket som hände.
Inte endast en sak.

Men alla här verkar vara fullt upptagna med att försvara FHM oavsett vad.
Trots att de t.om publikt sagt gång på gång att munskydd i vården skulle ha "minimal effekt"...

Tegnell kanske inte kan säga rakt i tv att munskyddet skulle ha minimal effekt i ett läget "då allt annat är skit"? Men han kanske menar det att på vissa ställen skulle folk dött som flugor ändå, eftersom ingenting fungerade?

Om 70% av personalen är hemma då tror jag inte att munskydd skulle göra någon skillnad.
Citera
2020-05-24, 17:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
EXAKT. Detta virus kommer finnas kvar i åratal och något vaccin kommer vi högst troligen inte se än på väldigt länge. Ska vi stänga ned samhället i flera år?

Vad är din lösning då på det hela för att skydda svenskarna från COVID19 under de kommande åren?
Citera
2020-05-24, 17:40
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Och hur länge tänkte du man skulle springa o gömma sej för viruset?
Det är ju inte så det kommer försvinna😀

Det beror väl helt och hållet på vilka risker man själv vill ta avseende COVID19. Känner man att man är oövervinnlig så behöver ju inte oroa sig utan kan agera som vanligt.
Citera
2020-05-24, 17:43
Medlem
Citat:
Vi fick ju siffrorna från Socialstyrelsen. Siffrorna talade om att äldrevården har fungerat - till vecka 19. Eller låt oss säga att den hade fungerat lika dåligt som vanligt - för att vara helt ärlig..
Coronafallen var i alla fall iögonfallande.

Men sen mörkades glädjen i och med någon konstaterade att det var först efter vecka 19 som helvetet brakade loss. Jag vet inte. Jag har inte sett de siffrorna.

Det tycks ändå vara tydligt att vissa äldrevårdsenheten har fungerat avsevärt mycket sämre än andra. Alla ska inte kammas över med samma kam.

Jag anser fortfarande att detta inte är Tegnells fel.

Min uppfattning är att Sverige borde stängt ned direkt 4-6 veckor då första fallet blev känt. De som arbetar i äldrevården har ju blivit sjuka innan de spridit Covid-19 i arbetet. Nedstängning = mindre smittspridning = färre döda. En ganska enkel matematik tycker jag men inte FHM (och regeringen).
Citera
2020-05-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokker70
Min uppfattning är att Sverige borde stängt ned direkt 4-6 veckor då första fallet blev känt. De som arbetar i äldrevården har ju blivit sjuka innan de spridit Covid-19 i arbetet. Nedstängning = mindre smittspridning = färre döda. En ganska enkel matematik tycker jag men inte FHM (och regeringen).

Det är många som är av den uppfattningen, vissa politiker tar ansvar andra gömmer sig och framträder bara när de tror det gynnar opinionen och skyller på vetenskap som skymtar med sin frånvaro annars hade det sannolikt visats modeller och beräkningsunderlag från vissa expertmyndigheter. I stället har man valt att enväldigt kontrollera och uttolka det statistiska underlag som man sett både tecken på flockimmunitet, en platå och en nedåtgående trend i snart 12 veckor på.

Och samtidigt sitter kreti och pleti och mongoloid liknande och applåderar medans de nya folkhjältarna blåljuger dag ut och in.
Citera
2020-05-24, 17:51
Medlem
Livsgjutarens avatar
Någon som läst studier på vad viruset gör i kroppen? Varför är man sjuk så jävla länge. På 1177 sa tanten att själva sjukdomen med stor sannolikhet bara varade dom första 7 dagarna. Men varför i helvete är man helt förstörd flera veckor till då? Har något gått sönder där inuti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in