2020-05-24, 16:44
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dags för löfven att hålla pressträff på måndag med skrivna manus och skrivna frågor?

Skulle tro att de är tvungna att slänga fram svetsaren på måndag eftersom vi då passerar 4000 döda.
Samtidigt måste ju det svenska folket åter få höra hur viktigt det är att tvätta händerna. Detta är svetsarens huvuduppdrag som Sveriges statsminister. I övrigt har han inte så många andra funktioner inom den svenska statsförvaltningen.
Citera
2020-05-24, 16:47
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Verkar som att viruset börjar lägga sig i USA, deras dödsfall sjunker, ser även samma här i europa. Undra om Afrika är nästa epicenter? Ska bli intressant och se hur det utvecklas sig där borta
Spridningen ökar i vissa delstater nu när de börjar öppna upp. New York är säkert klara men många andra stater är det inte. Två stater som ökat senaste dagarna är arkansas och north carolina.
Citera
2020-05-24, 16:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Spridningen ökar i vissa delstater nu när de börjar öppna upp. New York är säkert klara men många andra stater är det inte. Två stater som ökat senaste dagarna är arkansas och north carolina.

Det är givetvis min personliga uppfattning men nej.., jag tror (dessvärre) inte NY är färdiga än. Det är tättbebyggt och många människor.
Citera
2020-05-24, 16:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Skulle det va så illa så skulle inte vaccin heller funka för det är samma sak som immunitet...
Men du kanske tycker vi skall gömma oss bakom en Sten resten av vår tid😀
Inte alls! Men några uppmuntrande erfarenheter har vi inte med vaccin mot coronavirus. Så här gick det med fyra vaccinkandidater mot SARS:

Immunization with SARS Coronavirus Vaccines Leads to Pulmonary Immunopathology on Challenge with the SARS Virus

Conclusions
These SARS-CoV vaccines all induced antibody and protection against infection with SARS-CoV. However, challenge of mice given any of the vaccines led to occurrence of Th2-type immunopathology suggesting hypersensitivity to SARS-CoV components was induced. Caution in proceeding to application of a SARS-CoV vaccine in humans is indicated.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3335060/

Så SARS-CoV-2 kommer att hänga med oss länge. Men misströsta inte! Så fort vi får våra politiker att inse allvaret även i Sverige kommer vi att kunna begränsa smittspridningen även om det kommer att ta mycket lång tid innan vi har bot och vaccin tillgängliga.

Vi får bara lägga ner vissa saker som att flänga runt obehindrade i vårldan.
Citera
2020-05-24, 16:54
Medlem
ratanax2s avatar
Det är ingen trevlig sommar som stundar, då kommer alla storstads turisterna till landsbygdens Campingar som redan fylls på. Jag satsar på att det blir steget från storm till orkan när det gäller smittspridning. Varför campingar tillåts vara öppna med sin enorma trängsel och delade duschutrymmen är bara ett stort ? Men hur som helst, Jag såg det komma....
Citera
2020-05-24, 16:56
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag har gått närmast fanbäraren i förstamajtåget.

Precis. Så man kan nästan säga att
den slog hårdare eftersom vi var färre
Nej. Dom bakteriella.
En bakteriell pneumoni som uppstår parallellt med Corona bör bekämpas med antibiotika.

Fast det verkar inte röra sig så mycket om bakterier utan mera om organkollaps av viruset.
Citera
2020-05-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är givetvis min personliga uppfattning men nej.., jag tror (dessvärre) inte NY är färdiga än. Det är tättbebyggt och många människor.

They have at least 30-55% of the population left to burn through until it’ll be “over” — unless they can achieve immunity through a vaccine or by stamping the infection out.
Citera
2020-05-24, 16:58
Medlem
Merwinnas avatar
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-05-23-20-intl/h_3d6c05767cfc7704fe66a1096c1a61cd

Det här var tråkigt. High school-ungdomar i Arkansas hade ett poolparty och flera blev sjuka. Och detta var friska, aktiva tonåringar. Här har högstadieskolorna varit öppna hela tiden...
Citera
2020-05-24, 16:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratanax2
Det är ingen trevlig sommar som stundar, då kommer alla storstads turisterna till landsbygdens Campingar som redan fylls på. Jag satsar på att det blir steget från storm till orkan när det gäller smittspridning. Varför campingar tillåts vara öppna med sin enorma trängsel och delade duschutrymmen är bara ett stort ? Men hur som helst, Jag såg det komma....

De människor som vill ta denna risk får väl göra detta. Vi andra "vettiga" bör kanske fortsätta att begränsa våra kontakter till kända familjemedlemmar.
Citera
2020-05-24, 16:59
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu menade inte jag färdiga på det sättet utan mer att de är på nergång men visst, även de ska klara av att öppna upp sin delstat.
Citera
2020-05-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Till och med självaste Tegnell säger i presskonferenserna att det är i snitt ca 70 döda om dagen. Förstår inte hur du får det till 20?

Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Ja, förut sa han för låga tal och nu kompenserar han med att säga för höga tal.

Jag tror inte han kompenserar med att säga för höga tal. På presskonferens nyligen så såg jag att han tittade tillbaka ca 10 dagar för att redovisa ett snitt, för att det skulle bli mer korrekt, pga eftersläpningen.

I början blev det nog fel några gånger men på sistone har han sagt mer korrekt. Till skillnad från hans minions här inne som fortfarande gapar om hur lågt det är nu, trots att de vet att det är konstant eftersläpning,.. Så hur denna vecka ser ut egentligen har vi nog ett hum om kanske om 10 dar.
Citera
2020-05-24, 17:01
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-05-23-20-intl/h_3d6c05767cfc7704fe66a1096c1a61cd

Det här var tråkigt. High school-ungdomar i Arkansas hade ett poolparty och flera blev sjuka. Och detta var friska, aktiva tonåringar. Här har högstadieskolorna varit öppna hela tiden...
High school är iofs gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in