Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Rätt galet att han säger så nu efter att faktiskt visade lite ödmjukhet i Skavlan för nån månad sen när han erkände att de hade kunnat göra mer i början. Känns som det inte bara är alarmisterna i denna tråd som står för ryggdunkande som jag sett många skriva
Först och främst testa mer direkt som mängder av andra mindre avancerade länder än Sverige gjort. Karantän och tester för inresande direkt. Fortsätt testa. Testa mkt vårdpersonal, främst inom äldrevården. Bara dessa grejer hade gett en mer långsam smittspridning och mindre död. Men känns som de snöade in på flockimmunitet rätt tidigt när de insåg hur de klantat till det i början.
Orkar inte ens gå in FHM:s förnekande av asymtomatisk smitta och munskydd...
Personligen tror jag att ett U-land har väldigt mycket bättre förutsättningar att stänga ner sina gränser än ett liberalt skitland som Sverige. I U-länder har man oftast stenhård kontroll och ett starkt försvar samt polisväsende som kan stänga gränserna.
I Sverige har vi ett nästan obefintligt gränsskydd, ingen stark polismakt eller försvar.
Egentligen som jag har sagt tidigare så hade Sverige aldrig någon chans till att stänga ner våra gränser.
Se bara vad som hände i asylkaoset 2015.