Citat:
Ja eftersom att en vuxen kvinna väljer att sälja tjänsten så bör det räknas som samtycke. Det enda som gör att du inte tycker att det räknas som samtycke är för att man köper tjänsten. Problemet med den definitionen är att då måste du ha samma definition av allt i samhället. Jag vill inte gå till jobbet på morgonen egentligen, och därför bör jag om man vidgar definitionen räknas som slav eftersom att jag måste. Om kvinnan själv valt att sälja sex så får vi alla utgå från att denna kvinna gjort ett val och därmed också gett sitt medgivande till sex. Om du nu har en bild av att denna kvinna inte förstår sitt eget bästa för att hon inte tänker på samma sätt som dig är en annan femma, men såtillvida du inte vill omyndigförklara kvinnor så måste du utgå från att de verkligen vet vad de gör.
Alltså den enda här inne som vill kämpa för att man via statens våldsmonopol ska tvinga folk att ha samlag på ett giltigt sätt är du. Du vill ju att vi ska kontrollera människors sexualitet genom lagar och restriktioner så att människor har sex på det sättet du vill att man ska ha sex på. Och detta beror på att du i grunden anser dig ha mandat att bestämma över andras kroppar eftersom att du ser dig som moraliskt överlägsen. Sorry, men detta är vad du står för...
Två frågor:
1. Varför har du mandat att bestämma över andras sexualitet?
2. Vad har du för argument för att lagar hjälper?
Alltså den enda här inne som vill kämpa för att man via statens våldsmonopol ska tvinga folk att ha samlag på ett giltigt sätt är du. Du vill ju att vi ska kontrollera människors sexualitet genom lagar och restriktioner så att människor har sex på det sättet du vill att man ska ha sex på. Och detta beror på att du i grunden anser dig ha mandat att bestämma över andras kroppar eftersom att du ser dig som moraliskt överlägsen. Sorry, men detta är vad du står för...
Två frågor:
1. Varför har du mandat att bestämma över andras sexualitet?
2. Vad har du för argument för att lagar hjälper?
Varför tycker du att sexköpare ska ge sig själva rätten att köpa sex.....fast de VET att där finns en rätt hög sannolikhet för att människan han köper KAN vara ett sextraffickingoffer dvs INTE samtycka vare sig sexuellt eller med annan vilja?
Du tycker det ska vara juridiskt och kanske tpom moraliskt rätt och riktigt.
Jag tycker de tär helt åt helvete fel BÅDE! moralsikt och juridiskt.
'
1. Jag tycker inte jag bestämmer över andras sexualitet bara för at tjag vill förbjdua människor att bestämma över andras....allright?
jag anser alla har ALLA möjligheter att ha sex UTAN att blanda in pengar, våld, hot om våld, tvång, utnyttjnde eller tjat.
2. Finns rätt bra med studier numera som visar att svensk sexköpslagstiftning har varit positivt.
Polisen anser så....rättsväsendet anser så, forskning kring ex antal sexköpare visar att det gått ner.
Motfrågor:
1. varför anser DU att det ska vara möjligt och "moralsikt rätt "att köpa sextraffickinoffer?
2. Varför anser du det ska vara möjligt och "moraliskt rätt" att överhuvudtaget köpa andra människors sexuella vilja? När de allra flesta människor faktiskt nu ÄGER en egen sexuell vilja?
Speciellt så i ljuset av årtionden av forskning och praktiskt realitet som påvisat hur skadlig sexhandeln är för sexsäljarna? Och hur enorm "business" det är överhuvudtaget att på alla de sätt som nu finns tvinga just kvinnor ha sex, de inte önskar, med män de inte vill ha sex med?
Vad fan är mäns problem? med att ha sex med människor som faktiskt vill av EGEN fri SEXUELLL vilja?
Varför måste ni köpa, tvinga, hota, trakassera ja tom mörda, lägga upp hela samhället så att kvinnor ska tvingas pga försörjning eller socialt tvång etc etc?
Bara fan skärp er.