2020-05-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Ja eftersom att en vuxen kvinna väljer att sälja tjänsten så bör det räknas som samtycke. Det enda som gör att du inte tycker att det räknas som samtycke är för att man köper tjänsten. Problemet med den definitionen är att då måste du ha samma definition av allt i samhället. Jag vill inte gå till jobbet på morgonen egentligen, och därför bör jag om man vidgar definitionen räknas som slav eftersom att jag måste. Om kvinnan själv valt att sälja sex så får vi alla utgå från att denna kvinna gjort ett val och därmed också gett sitt medgivande till sex. Om du nu har en bild av att denna kvinna inte förstår sitt eget bästa för att hon inte tänker på samma sätt som dig är en annan femma, men såtillvida du inte vill omyndigförklara kvinnor så måste du utgå från att de verkligen vet vad de gör.

Alltså den enda här inne som vill kämpa för att man via statens våldsmonopol ska tvinga folk att ha samlag på ett giltigt sätt är du. Du vill ju att vi ska kontrollera människors sexualitet genom lagar och restriktioner så att människor har sex på det sättet du vill att man ska ha sex på. Och detta beror på att du i grunden anser dig ha mandat att bestämma över andras kroppar eftersom att du ser dig som moraliskt överlägsen. Sorry, men detta är vad du står för...

Två frågor:
1. Varför har du mandat att bestämma över andras sexualitet?
2. Vad har du för argument för att lagar hjälper?

Varför tycker du att sexköpare ska ge sig själva rätten att köpa sex.....fast de VET att där finns en rätt hög sannolikhet för att människan han köper KAN vara ett sextraffickingoffer dvs INTE samtycka vare sig sexuellt eller med annan vilja?

Du tycker det ska vara juridiskt och kanske tpom moraliskt rätt och riktigt.

Jag tycker de tär helt åt helvete fel BÅDE! moralsikt och juridiskt.
'
1. Jag tycker inte jag bestämmer över andras sexualitet bara för at tjag vill förbjdua människor att bestämma över andras....allright?
jag anser alla har ALLA möjligheter att ha sex UTAN att blanda in pengar, våld, hot om våld, tvång, utnyttjnde eller tjat.

2. Finns rätt bra med studier numera som visar att svensk sexköpslagstiftning har varit positivt.
Polisen anser så....rättsväsendet anser så, forskning kring ex antal sexköpare visar att det gått ner.

Motfrågor:

1. varför anser DU att det ska vara möjligt och "moralsikt rätt "att köpa sextraffickinoffer?

2. Varför anser du det ska vara möjligt och "moraliskt rätt" att överhuvudtaget köpa andra människors sexuella vilja? När de allra flesta människor faktiskt nu ÄGER en egen sexuell vilja?

Speciellt så i ljuset av årtionden av forskning och praktiskt realitet som påvisat hur skadlig sexhandeln är för sexsäljarna? Och hur enorm "business" det är överhuvudtaget att på alla de sätt som nu finns tvinga just kvinnor ha sex, de inte önskar, med män de inte vill ha sex med?

Vad fan är mäns problem? med att ha sex med människor som faktiskt vill av EGEN fri SEXUELLL vilja?

Varför måste ni köpa, tvinga, hota, trakassera ja tom mörda, lägga upp hela samhället så att kvinnor ska tvingas pga försörjning eller socialt tvång etc etc?

Bara fan skärp er.
Citera
2020-05-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför tycker du att sexköpare ska ge sig själva rätten att köpa sex.....fast de VET att där finns en rätt hög sannolikhet för att människan han köper KAN vara ett sextraffickingoffer dvs INTE samtycka vare sig sexuellt eller med annan vilja?

'
1. Jag tycker inte jag bestämmer över andras sexualitet bara för at tjag vill förbjdua människor att bestämma över andras....allright?
jag anser alla har ALLA möjligheter att ha sex UTAN att blanda in pengar, våld, hot om våld, tvång, utnyttjnde eller tjat.

2. Finns rätt bra med studier numera som visar att svensk sexköpslagstiftning har varit positivt.
Polisen anser så....rättsväsendet anser så, forskning kring ex antal sexköpare visar att det gått ner.

Motfrågor:

1. varför anser DU att det ska vara möjligt och "moralsikt rätt "att köpa sextraffickinoffer?

2. Varför anser du det ska vara möjligt och "moraliskt rätt" att överhuvudtaget köpa andra människors sexuella vilja? När de allra flesta människor faktiskt nu ÄGER en egen sexuell vilja?

Speciellt så i ljuset av årtionden av forskning och praktiskt realitet som påvisat hur skadlig sexhandeln är för sexsäljarna? Och hur enorm "business" det är överhuvudtaget att på alla de sätt som nu finns tvinga just kvinnor ha sex, de inte önskar, med män de inte vill ha sex med?

Vad fan är mäns problem? med att ha sex med människor som faktiskt vill av EGEN fri SEXUELLL vilja?

Varför måste ni köpa, tvinga, hota, trakassera ja tom mörda, lägga upp hela samhället så att kvinnor ska tvingas pga försörjning eller socialt tvång etc etc?

Bara fan skärp er.
Man märker ju tydligt när du blir så upprörd att du är en av dessa priviligierade feminister som bor i ett tryggt område och aldrig blivit ifrågasatt p.g.a. dina åsikter.

1. Jo, du har faktiskt bestämt att sexfösäljning är fel eftersom att du bestämt att de inte vill ha sex egentligen. Vad du egentligen säger är att dessa kvinnor är lägre stående än dig och bör därför inte få fatta egna beslut eftersom att du vet mycket bättre än dem. Med andra ord, du vill ha kontroll.

2. Antalet köp av sexuella tjänster har minskat (där dock statistiken är ifrågasatt). Men situationen för kvinnor som prostituerar sig har inte blivit bättre utan tvärtom värre. Därför har flera organisationer, från Amnesty international till RFSU, gått ut och hävdat att Sverige bör legalisera prostitution.

I grunden handlar detta om att moralister som du styrt debatten och handlat efter dels känslor, dels moral och dels kontrollbehov. Du tål inte tanken på attmånga kvinnor vill dälja sex eftersom att du i grunden tycker att sex är ondskefullt. Som sagt, moralister som du förlorar alltid i slutändan eftersom att ni enbart är ute efter makt över andras kroppar.

Som svar på dina frågor:
1. När har jag sagt att det är okej att köpa offer för trafficking? Och för den delen, när har jag sagt vad jag tycker om prostitution öht? Mig veterligen har jag inte sagt ett ord om huruvida jag tycker att det är rätt eller fel...

2. När en person säljer sex har de valt att gå med på att ha sex mot betalning. Varför tycker du att de inte ska ha rätt att bestämma detta själva?

Om nu sexhandel är så farligt, då är det väl ännu värre att det bedrivs utanför statens kontroll? Jag tror du måste börja tänka på vad du säger för du verkar ha tappat det...
Citera
2020-05-24, 15:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

'

Motfrågor:

Bara fan skärp er.

Jo man tänker ju att man kan kräva/förvänta sig en del av andra vuxna.

Men dessa sexköpande män verkar vara på en helt annan nivå. Mycket lägre nivå. Vår egen WordWarrior tex, en notorisk sexköpare vill att samhället ska hålla unga tjejer på en sådan standard att de går att köpa.

Det handlar om ren och skär egoism. De skyller på att män är kåtare och har en starkare sexdrift osv. Men precis som med pedofilers drift så går den ut över andra och blir ett problem för samhället i övrigt.
Citera
2020-05-24, 16:03
Medlem
Pungterings avatar
Citat:

Bara fan skärp er.

Jag gillar inte din formulering.
Det är inte något som är gemensamt för män.
Det är många män som är starkt emot sexköp, tvång o.s.v.
Citera
2020-05-24, 16:05
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jo man tänker ju att man kan kräva/förvänta sig en del av andra vuxna.

Men dessa sexköpande män verkar vara på en helt annan nivå. Mycket lägre nivå. Vår egen WordWarrior tex, en notorisk sexköpare vill att samhället ska hålla unga tjejer på en sådan standard att de går att köpa.

Det handlar om ren och skär egoism. De skyller på att män är kåtare och har en starkare sexdrift osv. Men precis som med pedofilers drift så går den ut över andra och blir ett problem för samhället i övrigt.

Dessutom vet jag inte om någon forskning som styrker att män har starkare sexualdrift än kvinnor...

Däremot är vi generellt våldsammare och starkare...
Citera
2020-05-24, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

De flesta. Jag inkluderat.
Citera
2020-05-24, 16:23
Avslutad
Citat:
Dessutom vet jag inte om någon forskning som styrker att män har starkare sexualdrift än kvinnor...

Däremot är vi generellt våldsammare och starkare...

Skillnaden är att vi riskerar mindre.
Citera
2020-05-24, 18:10
Medlem
Citat:

jag vet det...men nu avses "män" som i sexköpare, våldtäktsmän etc etc vilket nästan uteslutande är just män.
Det ingrår för fasen i kontexten.
Citera
2020-05-24, 18:16
Avslutad
Citat:
jag vet det...men nu avses "män" som i sexköpare, våldtäktsmän etc etc vilket nästan uteslutande är just män.
Det ingrår för fasen i kontexten.

Återigen; vad säger du om mitt förslag? Ska vi lyfta ur offren ur alla lägenheter och traffickinggängens klor? En vettig lagstiftning som faktiskt ger myndigheter mandat att söka bakom kulisserna efter asen.
Citera
2020-05-24, 18:23
Medlem
dubbel
Senast redigerad av Merapi 2020-05-24 kl. 18:44.
Citera
2020-05-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Man märker ju tydligt när du blir så upprörd att du är en av dessa priviligierade feminister som bor i ett tryggt område och aldrig blivit ifrågasatt p.g.a. dina åsikter.

1. Jo, du har faktiskt bestämt att sexfösäljning är fel eftersom att du bestämt att de inte vill ha sex egentligen. Vad du egentligen säger är att dessa kvinnor är lägre stående än dig och bör därför inte få fatta egna beslut eftersom att du vet mycket bättre än dem. Med andra ord, du vill ha kontroll.

2. Antalet köp av sexuella tjänster har minskat (där dock statistiken är ifrågasatt). Men situationen för kvinnor som prostituerar sig har inte blivit bättre utan tvärtom värre. Därför har flera organisationer, från Amnesty international till RFSU, gått ut och hävdat att Sverige bör legalisera prostitution.

I grunden handlar detta om att moralister som du styrt debatten och handlat efter dels känslor, dels moral och dels kontrollbehov. Du tål inte tanken på attmånga kvinnor vill dälja sex eftersom att du i grunden tycker att sex är ondskefullt. Som sagt, moralister som du förlorar alltid i slutändan eftersom att ni enbart är ute efter makt över andras kroppar.

Som svar på dina frågor:
1. När har jag sagt att det är okej att köpa offer för trafficking? Och för den delen, när har jag sagt vad jag tycker om prostitution öht? Mig veterligen har jag inte sagt ett ord om huruvida jag tycker att det är rätt eller fel...

2. När en person säljer sex har de valt att gå med på att ha sex mot betalning. Varför tycker du att de inte ska ha rätt att bestämma detta själva?

Om nu sexhandel är så farligt, då är det väl ännu värre att det bedrivs utanför statens kontroll? Jag tror du måste börja tänka på vad du säger för du verkar ha tappat det...

jepp, jag är definitivt en rätt privilegierad fri vit kvinna som bor i ett mycket tryggt område under mycket trygga omständigheter, jag behöver ex, inte pga ekonomisk utsatthet resa till landet X för att sälja min fitta till några äckliga torskar att runka i.

Du tycker jag borde utsättas för detta eller?
sen blir jag ideligen ifrågasatt, på detta forum ex. borde du ha uppfattat vid det här laget.

1. Nej. jag pratar mycket sällan om sexFÖRSÄLJNING. Då jag mycket hellre vill prata om SexKÖPARE.
Inte heller gäller sexköpslagen sexsäljarna. De är helt fritt för dem att sälja sex.
Så alla dessa patetiska torskar till män som tycker ahh men!!! prostituerade de får ju sex hela dagarna i ända, vilka lyckogrissar! De kan ju sätta igång sin egen business och sälja sex till samma torskar. Varsågod! säger jag bara, så får ni ert "sex".

2. Så situationen har blivit "värre" säger du...från vilket läge då? toppenbra?
Som sagt... prostitution är ett av världens absolut farligaste yrken. Våldsutsattheten och ond bråd död ex ligger skyhögt. För att nu inte tala om dålig fysisk och psykisk hälsa.
och nej det är ingen sexköpslag som slår....utan ...ja? take a guess...

_

1. När du vill leagalisera sexköp.

2. nej, återigen, inte alltid., X% av sexsäljare är där pga sextrafficking, hot om våld, svår ekonomisk utsatthet eller en "pojkvän" som tvingat dem eller dylikt....Och nej, du kan omöjligen som sexköpare avgöra vad som är fallet. Altlså ska du fan sluta köpa sex, och bidra till efterfrågan av denna skit.

Att göra det laglgit är JUST att släppa det fritt utanför "statens kontroll".
Citera
2020-05-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Återigen; vad säger du om mitt förslag? Ska vi lyfta ur offren ur alla lägenheter och traffickinggängens klor? En vettig lagstiftning som faktiskt ger myndigheter mandat att söka bakom kulisserna efter asen.
Jag har redan svarat dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in