2020-05-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tyder på att när forensikerna gick genom väskan första gången, fanns inget att märka på sidofacket, dvs. tomt, rent.
Nu hävdar jag ingenting. Bara en tanke.
Va? Menar du att någon planterat dom där? Går du inte lite väl långt i fantasierna nu? Borde inte någon upptäckt detta vid det här laget? Ex.vis den som gick igenom det "tomma" ytterfacket, och som nu ser att det är fullt med småpryttlar såsom två pass, bankläsare och annat? Kära nån.
Citera
2020-05-24, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Därför att utan kropp är det svårt att få den jävlen dömd. Därav tror jag det finns mer bevis som inte inte kommit fram ännu.
I detta fall tror jag inte det blir några större problem att få honom dömd för mord. Det finns alldeles för mycket bevis i lägenheten, inkl Ws vävnadsrester på ett fönster.

Hade inte alla spår funnits, och han gjort sig av med huvudet, DÅ tror jag det hade kunnat bli knepigt. Men inte nu.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-24 kl. 15:02.
Citera
2020-05-24, 15:02
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Va? Menar du att någon planterat dom där? Går du inte lite väl långt i fantasierna nu? Borde inte någon upptäckt detta vid det här laget? Ex.vis den som gick igenom det "tomma" ytterfacket, och som nu ser att det är fullt med småpryttlar såsom två pass, bankläsare och annat? Kära nån.
Som att inte huvudet räcker 🙈
Citera
2020-05-24, 15:03
Medlem
JÄVLIGT stark familj dock som inte knäckts ännu. Eller är det dåliga förhörsledare? Så svårt kan det väl inte vara att få ut sanningen? Bara att hota med å ta bort bidragen?
Citera
2020-05-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
JÄVLIGT stark familj dock som inte knäckts ännu. Eller är det dåliga förhörsledare? Så svårt kan det väl inte vara att få ut sanningen? Bara att hota med å ta bort bidragen?
Jag tror inte det är något fel på familjen överlag faktiskt. Men jävligt mycket fel på Tishko. Och att han brutit ihop i sin myspysiga cell flera gånger har kanske med att han inte får styckningsbilderna ur sin hjärna. Skulle få vem som helst att bryta samman - åtminstone mig. Men jag vill minnas att Billy Fagerströms advokat svarade på fråga, att Billy sov oerhört gott i sin cell. Människan är märklig.

Å andra sidan, när jag tänker efter, så sa han till häktesvakten att ""vill dom ha en mördare så skall de få en mördare, hon fick vad hon förtjänade den lilla fucking horungen". Exakt citat från fup. Nej, han är nog nöjd med sitt värv, om än inte nöjd med att han åkte dit, den lille grandiosa jäveln som nedvärderar både poliser och annat myndighetsfolk.
Citera
2020-05-24, 15:22
Medlem
Citat:

Håller med dig om att mina fantasier gick för långt. Ingenting annat, därför skrev jag "bara en tanke".
Nu väntar jag på hur detta kan förklaras på ett seriöst vis.
Laban och Labolina är min och @Bambambis oseriösa förklaring. (Om du läser @Bambambis svar till mig här ovan )
Citera
2020-05-24, 15:31
Medlem
Citat:
Håller med dig om att mina fantasier gick för långt. Ingenting annat, därför skrev jag "bara en tanke".
Nu väntar jag på hur detta kan förklaras på ett seriöst vis.
Laban och Labolina är min och @Bambambis oseriösa förklaring. (Om du läser @Bambambis svar till mig här ovan )
Ibland kanske man skall hejda sig lite Men det hade varit fint med en förklaring till varför det dröjde med ytterfacket. Jag tror på kommunikationsmissar. Rättsmedicin fick order om att packa upp alla lagrer, testa dessa mot fingeravtryck samt samla ihop allt som T packat i väskan - och tekniskt testa och ta tillvara allt. Det var ordern - och inget mer. När allt detta var klart, rapporten sammanställd, så var man klar med arbetet. Kommunikationsmiss.

Sånt här händer säkert hela tiden, fast vi inte får någon vetskap om det. Bevis som försnillats, bevis som råkat slängas, saker som missas. Alla som jobbar med detta är människor, och människan är verkligen inte perfekt. Det viktigaste är nu i alla fall att Wilmas mördare blir lagförd, dömd och inlåst.
Citera
2020-05-24, 15:59
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Vi människor är ingen homogen grupp som fungerar på samma sätt.
Han är invandrare, dessutom kurd, ett folk han troligen vet är utpekade av media som kvinnomördare/hedersmördare.
Kanske var hon dessutom så brutalt mördad redan, och kanske redan stympad och halshuggen mm. Kanske något slags ritualmord.

Sen sparade han väl huvudet i en väska med Wilmas gosedjur i, och en skylt där det stod något på? Se sida 245 i FUP.
Kanske därför han sparade huvudet, eftersom han visste att hon försvinner för alltid om han gör sig av med det också. Huvudet är ju "personen". Och han ville kanske iallafall begrava det på något bättre sätt än de andra delarna.
Så sparandet av huvudet verkar hur som helst vara något han har gjort, för att han faktiskt sörjde henne. Men han såg inget annat val än att fortsätta, speciellt inte när han börjat packa ner delarna. För nu skulle ju polisen ännu mer tro att han mördade henne.

Stop nu dig selv vemsa...

Udpeget af medier🤣
Det kan umuligt være de svenske medier du tænker på

Gemte hovedet fordi han har følelser for Wilma!
Ahmed har følelser for sig selv og sig selv og sig selv, ikke andre vemsa, heller ikke dig uanset hvad du tror og mener.

Mht netop arabere, muslimer, så er den med følelser en svær en.
Ser du vemsa, når man får sine børn med nære slægtninge, og gør det gennem generationer, så ødelægger, forstörer, man generne, og videnskaben har for længe siden påvist at det første som “avles ut” er evnen til at føle empati!
Studier har vist at første gang man får baarn med nære slægtninge, der forøges chancen, eller risken om man vil, for at barnet får alvorlige mentale defekter, med op mod 180%

Som en anden tidligere foreslog, skriv et brev til ahmed
Citera
2020-05-24, 16:03
Medlem
Citat:
Ibland kanske man skall hejda sig lite Men det hade varit fint med en förklaring till varför det dröjde med ytterfacket. Jag tror på kommunikationsmissar. Rättsmedicin fick order om att packa upp alla lagrer, testa dessa mot fingeravtryck samt samla ihop allt som T packat i väskan - och tekniskt testa och ta tillvara allt. Det var ordern - och inget mer. När allt detta var klart, rapporten sammanställd, så var man klar med arbetet. Kommunikationsmiss.

Sånt här händer säkert hela tiden, fast vi inte får någon vetskap om det. Bevis som försnillats, bevis som råkat slängas, saker som missas. Alla som jobbar med detta är människor, och människan är verkligen inte perfekt. Det viktigaste är nu i alla fall att Wilmas mördare blir lagförd, dömd och inlåst.

Rimligt och troligt, ja. Fick en hostattack här när jag tänkte på tidigare kritik om att huvudfyndet gjordes så sent som 28:e nov. Tänkte, här gör de igen ett mycket noggrant arbete efter alla regelverken till punkt och pricka, som utesluter mänsklig hjärnverksamhet.
Tidspressen tror har varit och är en liten bov också, i dessa fall. Vi får leva med det faktum att vi är människor (...på väg att robotiseras sakta men säkert 😣 )
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-24 kl. 16:10. Anledning: Tillägg
Citera
2020-05-24, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Inlåst på rättspsyk i väntan på dom? Så du menar att han inte ska va me på rättegången? Kom igen nu

Citat gällande mitt tidigare skrivna inlägg.

Citat: "T*shko är så vitt jag har förstått det inplacerad på Rätts-Psyk i väntan på dom" Obs❗med ett frågetecken [ ? ] efter ... slut citat /

Vad jag vet och känner till så blev den 17 årige W*lma Anderss*n's pojkvän och misstänkte mördare flyttad till Rätts-Psyk efter att under förhören ha visat tecken som då fick Åklagaren att begära en sinnesundersökning.

Fortsatta förhör hade sedan ägt rum inom Rätts-Psyk och omhäktnings-förhandlingar skedde sedan.

T*shko flyttades vid det då aktuella tillfället från häktet till Rätts-Psykiatriska kliniken Rågården utanför Göteborg, detta enligt KammarÅklagaren J*m W*sterberg, det nuvarande läget för T*shko är annorlunda.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-24, 16:40
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Rimligt och troligt, ja. Fick en hostattack här när jag tänkte på tidigare kritik om att huvudfyndet gjordes så sent som 28:e nov. Tänkte, här gör de igen ett mycket noggrant arbete efter alla regelverken till punkt och pricka, som utesluter mänsklig hjärnverksamhet.
Tidspressen tror har varit och är en liten bov också, i dessa fall. Vi får leva med det faktum att vi är människor (...på väg att robotiseras sakta men säkert 😣 )
Jag tror och hoppas att försvaret eller någon journalist tar upp frågan, är ju intressant att veta.
För själva fallet spelar det nog ingen roll men ändå.
Citera
2020-05-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag tror och hoppas att försvaret eller någon journalist tar upp frågan, är ju intressant att veta.
För själva fallet spelar det nog ingen roll men ändå.

Ja, lite nyfiken och fundersam blir man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in